Skift af køler på ATI Radeon SDR
Fra : Rasmus Waehrens

Dato : 19-05-01 16:41

Hæst!

Er der nogen der har prøvet at skifte blæseren på et ATI Radeon 32 Mb
SDRAM med en mere støjsvag blæser? Jeg tænker her på f.eks. en Papst -
f.eks. http://asp.webconsult.dk/vareinfo.asp?VareID=80

Standardblæseren sidder i en lille "ramme" oven på Radeon chippen.
Rammen er ikke en almindelig køleprofil, det er bare en lille
metaldims til at holde blæseren fast. Rammen er limet direkte på
Radeon chippen.

Standardblæseren larmer lidt for meget efter min smag - min CPU er i
forvejen kølet af en Noise Control, og HD'en sidder i en Silent
Systems boks, så det er irriterende, at den lille blæser på
grafikkortet overdøver alt det andet.
--
Rasmus Waehrens
Prophet on a mission from HesteFest.dk

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 19-05-01 17:03

Rasmus Waehrens wrote:

> [...]
> forvejen kølet af en Noise Control, og HD'en sidder i en Silent
> Systems boks, så det er irriterende, at den lille blæser på

Jeg har læst et sted at Radeon chippen ikke bliver særligt varm, og at
blæseren måske mest er der for "looks".
(Fandt stedet hér: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1421&p=3 )

Du kunne måske prøve at slå den fra, og se om den behøves?

Eller også få fat i en passiv køleprofil, jeg har f.eks. set én til 25
kr.

   Venlig hilsen
      Henrik

Fra : Felis

Dato : 19-05-01 18:14

Hvis du endelig vil skifte køleren, så kig her.
<http://www.rage3d.com/radeon/cooling/>
Det er godt nok i forbindelse med overclocking, men der er en udførlig
forklaring på hvordan man skifter den køler.

Håber det hjælper

-
Felis

Fra : Rasmus Waehrens

Dato : 19-05-01 19:06

Felis <balpNOTOSPAM@cs.auc.dk> wrote:

> [...]
>Det er godt nok i forbindelse med overclocking, men der er en udførlig
>forklaring på hvordan man skifter den køler.

Jo, tak skal du have! Jeg kender godt rage3d.com (har flere gange
hentet drivere der), men jeg har aldrig lagt mærke til ovenstående.

Fra : Felis

Dato : 19-05-01 20:08

Rasmus Waehrens wrote:

> Jo, tak skal du have! Jeg kender godt rage3d.com (har flere gange
> hentet drivere der), men jeg har aldrig lagt mærke til ovenstående.

Det var da så lidt, håber det funger

-
Felis

Fra : dion

Dato : 20-05-01 19:19

Jeg tager chancen med min radeon32DDR: strømstikket til blæseren er let at
trække ud.
Så må vi se hvor længe det holder. Der er software til at downclocke for
at spare på varmen, men det orker jeg ikke.

Jeg må dog sige at jeg ikke bruger min PC særlig meget. Spil interessere mig
ikke.
Jeg købte en radeon alene for DVD. Og jeg blev ikke skuffet.