Cronicles of Riddick - hvilken rækkefølge?
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-12-04 22:08

Jeg har lige genset Pitch Black og skal til at se Cronicles of riddick og Dark
Fury, men hvilken rækkefølge bør de to sidstnævnte ses i?

Det haster lidt

Fra : wass up

Dato : 12-12-04 22:05

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
> Jeg har lige genset Pitch Black og skal til at se Cronicles of riddick og
> Dark Fury, men hvilken rækkefølge bør de to sidstnævnte ses i?
>
> Det haster lidt
Citat fra imdb.com fra dark fury, har dog ikke hørt om dark fury før nu
Plot Summary: A bridge of the gap between 'Pitch Black' and 'Chronicles of
Riddick' to give more insight into Riddick as a character

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-12-04 22:22

wass up wrote:

> Citat fra imdb.com fra dark fury, har dog ikke hørt om dark fury før nu
> Plot Summary: A bridge of the gap between 'Pitch Black' and 'Chronicles of
> Riddick' to give more insight into Riddick as a character

Det læste jeg også, men den står listet som en "spin off" til cronicles, så
jeg blev lidt i tvivl.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 13-12-04 16:49

Lars Hoffmann wrote:

> Det læste jeg også, men den står listet som en "spin off" til cronicles, så
> jeg blev lidt i tvivl.

"spinoff" er jo et mindre specifikt begreb end "prequel" og
"sequel" er. (Hvis man er ultrakynisk så kan man sige at
"$pinoff" altid staves med dollartegn).

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Per

Dato : 12-12-04 22:09

> [...]
> Jeg har lige genset Pitch Black og skal til at se Cronicles of riddick og
> Dark Fury, men hvilken rækkefølge bør de to sidstnævnte ses i?

Tegnefilmen kommer midt imellem de to film.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-12-04 22:23

Per wrote:

> Tegnefilmen kommer midt imellem de to film.

Takker til jer begge - Så fortsætter jeg min bioaften.
Med venlig hilsen
Lers Hoffmann

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 12-12-04 22:39

> [...]

Ellers noget der tegner til at blive en udemærket serie sci fi film. Hvis
bare den næste film kan afslutte det der blvier startet i Chronicles på en
fornuftig måde...Fed tegnefilm forøvrigt, og en god måde at lave en overgang
mellem filmene på...det fungerer godt synes jeg.

Mvh. BRian

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-12-04 00:04

Brian, Rikke & Kristian wrote:

> [...]
> fornuftig måde...Fed tegnefilm forøvrigt, og en god måde at lave en overgang
> mellem filmene på...det fungerer godt synes jeg.

Pitch Black er noget af det kedeligste jeg nogensinde har betalt for at
se. Og så lignede produktionen noget der var lavet af en 6. klasse for
2000 kroner. Hvad er det med den film som folk synes er så fedt?

/David

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-12-04 09:52

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote

> Pitch Black er noget af det kedeligste jeg nogensinde har betalt for at
> se. Og så lignede produktionen noget der var lavet af en 6. klasse for
> 2000 kroner. Hvad er det med den film som folk synes er så fedt?

Jeg kan godt lide Pitch Black, syntes den har en lækker stemning,
specielt i starten. Monstrene er godt lavede og virker fint. For en gang
skyld har Vin diesel fået en rolle der passer hans manglende
skuespillerevner perfekt.
Den har sine b-films øjeblikke, men dens sorte humor modvægter dette så
det for mig ikke var et problem. Den er også dejlig fri for "Sexual
Tension" og det at der ikke er en rigtig heltetype med i filmen er også
rart.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Tommy

Dato : 13-12-04 00:03

--

Noget jeg personligt mener vi godt kunne bruge lidt mere af, både Pitch
Black, Dark Fury og Chronicles of RIddick er monster fede - dem her er

Ah well blot min mening en sen søndag aften.

Tommy

Fra : Tenzel Kim

Dato : 13-12-04 00:37

Tommy wrote:
> [...]
> Black, Dark Fury og Chronicles of RIddick er monster fede - dem her er
> vel et af de få tilfælde hvor en sequel ikke er dårligere end den

Så er jeg godt nok glad for at jeg aldrig har set Pitch Black og Dark Fury.

Tenz.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 13-12-04 16:52

Tommy wrote:
> [...]
> hvor bare at prøve at køre på et'erens popularitet, som er blevet set
> med f.eks. The Bourne Identity of The Bourne Supremacy.

The Bourne Supremacy er vel en filmatisering af romanen af
samme titel, og ikke bare noget som filmselskabet har rystet
ud af ærmet og som så ved et absurd stort sammentræf har
*præcis* samme titel som romanen?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Tommy

Dato : 13-12-04 18:12

Peter Knutsen wrote:

> The Bourne Supremacy er vel en filmatisering af romanen af samme titel,
> og ikke bare noget som filmselskabet har rystet ud af ærmet og som så
> ved et absurd stort sammentræf har *præcis* samme titel som romanen?

ja, det kan der vel være noget om - men nu mente jeg nu heller ikke at
det var dem der var kommet på Bourne Supremacy, men faktum er vel
egenligt at de ville score kassen på en efterfølger der ikke engang når
Identity til sokkeholderene - primært baseret på at de tjente en masse
penge Bourne Identity og dermed var det vel en logisk beslutning af lave
en film baseret på romanen ved samme navn - eller er det blot mig der
ikke mener det er en efterfølger? Han er sammen med hende han mødte i
1'eren. Hvis du ikke er enig så er det vel også fint nok. Vi skal jo
ikke alle have samme meninger, det er blot min observation.