Billigt til Norge
Fra : BorreBoy

Dato : 12-12-04 19:15

Hej.

Jeg skal på skiferie til Norge, og skal køre selv.
Jeg er dog dybt chokeret over Stenalines priser:

2 personer og en bil, tur/retur, koster 2740kr. med den billigste kahyt.
Det er dobbelt så dyrt som hytten vi har lejet...

Er der alternative rejse-metoder? Fly, tog, bus mm?
Vi skal til Lillehammer.

Fra : Inger Buchard

Dato : 12-12-04 19:26

Vi (2 voksne) fløj fra Billund til Lillehammer sidste år - med Maersk. Det
blev billigere end færge, kahyt, bil + forbrug.

Fra : BorreBoy

Dato : 12-12-04 19:41

"Inger Buchard" <ibuchard@post4.tele.udenspamogpunktum.dk> skrev i en
meddelelse news:41bc8d4b$0$257$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Vi (2 voksne) fløj fra Billund til Lillehammer sidste år - med Maersk. Det
> blev billigere end færge, kahyt, bil + forbrug.
> Inger

Tak for et hurtigt svar.
Desværre flyver Mærsk ikke længere til Norge. Prøver nogle andre selskaber

Fra : Anja Nielsen

Dato : 13-12-04 04:29

Der er selvfølgelig også colorline, som indimellem har nogle gode tilbud. Se
evt. på http://www.colorline.dk/servlets/page?section=2010&item=10544
Jeg ved, at det er dyrt, og det er grunden til, at vi hvert år bestiller en
hytte ved colorline, da bilen så er inkluderet i rejsens pris. Anyway, jeg
håber, at I finder en billigere måde end de 2740 kr at komme tur/retur på.
God rejse.
Anja

Fra : Daniel Birch

Dato : 13-12-04 08:36

"BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk> wrote in message
> [...]
> Det er dobbelt så dyrt som hytten vi har lejet...
>
> Er der alternative rejse-metoder? Fly, tog, bus mm?

Hvor bor du henne? Vi plejer altid at køre selv, men på en eller anden måde
skal du over noget vand.

Fra Sjælland/Fyn er det enten over Øresundsbroen eller
Helsingør-Helsingborg, og så er der stort set motorvej hele vejen til
Lillehammer.

Fra Jylland er den lidt mere tricky. Min erfaring er, at
Frederikshavn-Gøteborg er at foretrække, fordi det går hurtigt, og så er du
fluks på E6 og kan fortsætte nordpå.

Jeg har ikke checket færgepriserne fra Jylland, for det er et par år siden
vi boede der.
Men alt andet lige mener jeg, det vil være billigere, og køreturen kan
sagtens gøres på en dag.

mvh
Daniel

Fra : BorreBoy

Dato : 13-12-04 08:44

"Daniel Birch" <danielbirch@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvor bor du henne? Vi plejer altid at køre selv, men på en eller anden
> måde skal du over noget vand.

Jeg bor i Århus; men vil helst minimere kørslen i egen bil.

Fra : jenny og søren

Dato : 13-12-04 10:33

Hej

Det tager ellers kun 3 max. 4 timer i bil fra gøteborg til Oslo (oslo
lillehammer 2 timer?)

også er det kun 730 kr. pr bil incl 5 personer (enkelt) med stena line

ellers er kystlink også en mulighed og de er billige til norge,
http://www.kystlink.no/

mvh

Søren Brix

Fra : Holst

Dato : 13-12-04 23:11

Daniel Birch wrote:

> Fra Jylland er den lidt mere tricky. Min erfaring er, at
> Frederikshavn-Gøteborg er at foretrække, fordi det går hurtigt, og så er du
> fluks på E6 og kan fortsætte nordpå.

Grenå-Varberg skulle vist også være god, har jeg ladet mig fortælle. Har
dog aldrig selv sejlet fra Jylland til Sverige.

Fra : Søren R

Dato : 13-12-04 12:32

On Sun, 12 Dec 2004 19:15:18 +0100, "BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk>
wrote:

> [...]
>Det er dobbelt så dyrt som hytten vi har lejet...
>
>Er der alternative rejse-metoder? Fly, tog, bus mm?

Color Line er en mulighed. De har nogle gode tilbud

Vi giver 1000,- pr. person (8) inkl. hytte, 8 lifkort og 2 biler.
--
Søren R

¤ Træt af reklamer? http://www.hadereklamer.dk ¤
¤ Nyheder om online gaming - http://www.esportnews.com ¤

Fra : Søren R

Dato : 13-12-04 14:26

ups...

Det var for en forlænget weekend i Vrådal