Højtryksrenser - hvad skal man vælge ?
Fra : TDN

Dato : 12-12-04 18:44

Hej !

Jeg overvejer at anskaffe mig en højtryksrenser som skal bruges primært til
følgende opgaver:

Bilvask
Rensning af fliser (med patiocleaner)
Rensning af tagrender
+ hvad sådan en ellers kan bruges til

Når jeg ser i tilbudsaviser er det typisk et fabrikat der hedder ALTO der
annonceres med
www.alto.dk
Det prisleje jeg havde tænkt mig er max. kr. 1.500 hvilket passer på deres
billig serie Compact.

De har 100-110 bar i pumpetryk er det nok til ovenstående brug ???

Er der noget godt eller skidt at sige om Alto og er der andre og bedre
alternativer i prisklassen ??

Andre input er også velkomne.

På forhånd tak

Mvh
Thomas

Fra : Kenneth G

Dato : 12-12-04 19:53

Bare husk at få en med metal pumpe, jeg ved at nogle af de billige Alto
modeler ikke har metal pumpe.

Hilsen Kenneth

---

Fra : tb

Dato : 12-12-04 19:57

> Bare husk at få en med metal pumpe, jeg ved at nogle af de billige Alto
> modeler ikke har metal pumpe.
>
> Hilsen Kenneth

så når Jem&fusk har en alto med metalpumpe til 800, så er det et rigtigt
godt køb?

Fra : Kenneth G

Dato : 13-12-04 13:55

"tb" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse

> så når Jem&fusk har en alto med metalpumpe til 800, så er det et rigtigt
> godt køb?
jeg vil bare være sikker på at den er på minst 100 bar

Kenneth

---

Fra : .:J:.

Dato : 13-12-04 14:54

> [...]
>
> De har 100-110 bar i pumpetryk er det nok til ovenstående brug ???
>
> Er der noget godt eller skidt at sige om Alto og er der andre og bedre

Vær varsom med bilvask med spuler, der kan være rimelig tryk der ødelægger
lak, behandling mv

Fra : John Smith

Dato : 13-12-04 15:21

..:J:. wrote:

> Vær varsom med bilvask med spuler, der kan være rimelig tryk der ødelægger
> lak, behandling mv

Alto har en roterende bilbørste i deres tilbehørsprogram, den virker
rigtigt godt.
Hvis man bare spuler løs på bilen får man sand og salt skyllet af, men
det fine lag af trafikfilm sidder tilbage. Derfor er børsten rigtig god
sammen med tilsætning af sæbe.

Derfor vil jeg anbefale at du får en model der kan suge sæbe mm. op.

Mvh
John Smith

Fra : Gert Espersen

Dato : 14-12-04 08:45

Hej

Vandmængden er heller ikke uvæsentlig......

100 bar i en tynd stråle vasker jo ikke meget.......Så få en snak med en
der ved noget om sagerne, så du får en der også kan levere nok vand til
at skylle skidtet væk.

-Gert..