Tomgang Fabia 1,9 TDI PD 101 HK
Fra : Michael Callesen

Dato : 12-12-04 19:27

Hej!

Har netop i fredags hentet min nye Fabia Combi 1,9 TDI PD. Har nu kørt 350
km
her i weekenden, og den kører bare helt forrygende. Jeg har blot lige et
spørgsmål til andre TDI ejere. Når den går i tomgang selv ved varm motor
kører den med 900 rpm. Er det normalt for en TDI??? Min gamle Space Star
DID kørte også med 900 ved koldstart, men faldt så til 500 rpm ved varm
motor.

Michael

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 12-12-04 19:29

Michael Callesen telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> motor kører den med 900 rpm. Er det normalt for en TDI??? Min gamle
> Space Star DID kørte også med 900 ved koldstart, men faldt så til 500

900 er vist _lidt_ for meget. Men 500 er alt for lidt...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : phk

Dato : 12-12-04 20:26

"Michael Callesen" <miccall@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kører den med 900 rpm. Er det normalt for en TDI??? Min gamle Space Star
> DID kørte også med 900 ved koldstart, men faldt så til 500 rpm ved varm

Min TDI ligger på omkring 940 rpm ifølge datastikket - det er lige under
1.000 omdrejninger på tælleren. Jeg tvivler meget på der er noget galt med
din Skoda.

Det er jo også (næsten) en VW :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Kim

Dato : 12-12-04 21:14

> [...]
> kører den med 900 rpm. Er det normalt for en TDI??? Min gamle Space Star
> DID kørte også med 900 ved koldstart, men faldt så til 500 rpm ved varm

Min Polo 9n TDI kører med 850 omdr/m. og det er samme motor.
Mvh. Kim

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-04 00:20

> [...]
> kører den med 900 rpm. Er det normalt for en TDI??? Min gamle Space Star
> DID kørte også med 900 ved koldstart, men faldt så til 500 rpm ved varm

Min G3 TDI 1Z kører ca 900 rpm i tomgang. Lidt mere når climatronicen er på.
Jeg tror det er helt normalt.

500 rpm, er der vist ikke nogen 4 cyl. der kan følge med til.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Michael Callesen

Dato : 13-12-04 22:47

Tak for svarene allesammen. Det ser ud til at være meget normalt.

> 500 rpm, er der vist ikke nogen 4 cyl. der kan følge med til.

Det havde Space Star nu ingen problemer med. (Renault Common rail diesel
1,9)

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-04 23:39

> Tak for svarene allesammen. Det ser ud til at være meget normalt.

Nemli' ja.

> Det havde Space Star nu ingen problemer med. (Renault Common rail diesel
> 1,9)

Mon ikke bare det var nålen der ikke pegede det rigtige sted hen, :)
Hvis en normal størrelse (personbil) dieselmotor på 4 cyl går så langsomt i
tomgang er instrumentbordet ved at falde ud pga. vibrationer.

Anyway - det er også ligegyldigt, det vigtige er at din motor tilsyneladende
har det som den skal.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk