Spirtbillist i lastbil slipper billigt
Fra : Søren Christensen

Dato : 12-12-04 19:19

Sølle 7500kr i bøde for 2.0 i promille!!
Det er da for latterligt!

Venligst

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 12-12-04 19:31

> Sølle 7500kr i bøde for 2.0 i promille!!
> Det er da for latterligt!

Ifølge EB er det fordi manden er tysk statsborger...

Emil

Fra : Søren Christensen

Dato : 12-12-04 19:44

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Ifølge EB er det fordi manden er tysk statsborger...

Ja og hva så?
Synes da 7500kr i bøde er for lidt for at have kørt med en promille på 2.0 i
en lastbil.

Venligst

Fra : BJ

Dato : 12-12-04 19:47

"Søren Christensen" <master.klio@hotpower.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Synes da 7500kr i bøde er for lidt for at have kørt med en promille på 2.0
> en lastbil.

Hvad skulle straffen efter din mening så have været for denne tyske
statsborger..?

--
Bjørn J.

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 12-12-04 19:55

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> Hvad skulle straffen efter din mening så have været for denne tyske
> statsborger..?

Det samme som jeg mener alle andre sprit'ere skulle have, et klippet kort.

(Hvis de ikke må klippes hans kort, bør han miste retten til at køre i DK)

Br,
Morten

Fra : BJ

Dato : 12-12-04 19:58

"Morten Brokjær Klostergaard" <mkg@tera.dk.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> (Hvis de ikke må klippes hans kort, bør han miste retten til at køre i DK)

Det bør så indføres for alle danske statsborgere, der fører automobil i
udlandet også.

Her er, hvad det koster i Tyskland for en tysk statsborger:

http://www.auto-und-verkehr.de/regelstrafe-erstat.php

--
Bjørn J.

Fra : Leonard

Dato : 12-12-04 20:24

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:

>Her er, hvad det koster i Tyskland for en tysk statsborger:
>
>http://www.auto-und-verkehr.de/regelstrafe-erstat.php

45 dages løn og frakendelse af kørekort i 11-12 måneder, hvis mit
rustne tyske læser rigtigt?

--
Leonard

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-12-04 20:34

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> wrote in message

> 45 dages løn og frakendelse af kørekort i 11-12 måneder, hvis mit
> rustne tyske læser rigtigt?

45dages løn det er dælmer også en bøde der er til at forstå!
Så er det sku nogle slatne bøder vi har herhjemme i forhold til :)

--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM

Fra : BJ

Dato : 12-12-04 20:41

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:41bc9d39$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> 45dages løn det er dælmer også en bøde der er til at forstå!
> Så er det sku nogle slatne bøder vi har herhjemme i forhold til :)

Specielt hvis ens dagløn er eks. 1.000 Euro (ca. 7.500 kr.)......

Hvad ens månedsløn er, melder historien dog intet om...;)

--
Bjørn J.

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 12-12-04 20:55

> [...]
>
> Specielt hvis ens dagløn er eks. 1.000 Euro (ca. 7.500 kr.)......
>
> Hvad ens månedsløn er, melder historien dog intet om...;)

Bossen for Nokia, fik en mega bøde i Finland for spritkørsel. Jeg mener at
det var et to cifret million beløb...

Br,
Morten

Fra : BJ

Dato : 12-12-04 21:22

KLIP

> Bossen for Nokia, fik en mega bøde i Finland for spritkørsel. Jeg mener at
> det var et to cifret million beløb...

Den er allerede blevet slået:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=438744

--
Bjørn J.

Fra : blue

Dato : 12-12-04 23:23

"Morten Brokjær Klostergaard" <mkg@tera.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Bossen for Nokia, fik en mega bøde i Finland for spritkørsel. Jeg mener at
> det var et to cifret million beløb...

Sådanne historier har det med at blive bedre og bedre jo længere tid, der
går

Fra : BJ

Dato : 12-12-04 23:24

"blue" <xx@xx.xx> skrev i en meddelelse

KLIP

> Sådanne historier har det med at blive bedre og bedre jo længere tid, der
> går

Intet om de fem fjer der blev til 5 høns..)

--
Bjørn J.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 12-12-04 23:32

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev

> Intet om de fem fjer der blev til 5 høns..)

Ja som jeg husker det var det en fartbøde og ikke en spritdom, og beløbet
var i 1 cifret milionstørrelse, men alt afhængig hvilken valuta man omregner
i kan det vel snildt blive til et 2 cifret milionbeløb.

Hans Christian Andersen har bestemt ikke levet forgæves, det er ganske vist!

Mvh. Uffe Ravn

Fra : blue

Dato : 13-12-04 13:51

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse

> Ja som jeg husker det var det en fartbøde og ikke en spritdom, og beløbet
> var i 1 cifret milionstørrelse

Jep - og så var der vist "kun" tale om en salgschef og ikke selve bossen for
Nokia. Men det var da korrekt, at det var i Finland, det var sket...

Fra : Leonard

Dato : 13-12-04 14:24

"blue" <xx@xx.xx> wrote:

>Jep - og så var der vist "kun" tale om en salgschef og ikke selve bossen for
>Nokia. Men det var da korrekt, at det var i Finland, det var sket...

Jeg har hørt en lignende historie med en nordmand, en fartbøde på 5
mill. ...

--
Leonard

Fra : blue

Dato : 13-12-04 16:20

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg har hørt en lignende historie med en nordmand, en fartbøde på 5
> mill. ...

Ja, men han var bistandsklient og kørte i en ombygget Wartburg med to
turboladere og næsten 500 hk.

Fra : BJ

Dato : 13-12-04 16:23

"blue" <xx@xx.xx> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja, men han var bistandsklient og kørte i en ombygget Wartburg med to
> turboladere og næsten 500 hk.

Jeg har ellers hørt det var fem turboladere.

Han skulle også have nogen i reserve.

--
Bjørn J.

Fra : blue

Dato : 13-12-04 16:27

> Jeg har ellers hørt det var fem turboladere.
>
> Han skulle også have nogen i reserve.

Hov, skrev jeg to - jeg mente selvfølgelig ti. Altså to gange fem.

Fra : BJ

Dato : 13-12-04 16:29

"blue" <xx@xx.xx> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hov, skrev jeg to - jeg mente selvfølgelig ti. Altså to gange fem.

O.k., jeg selv også lidt i tvivl, da jeg skrev indlægget.

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-04 17:26

"blue" <xx@xx.xx> skrev i en meddelelse
> "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse

> Hov, skrev jeg to - jeg mente selvfølgelig ti. Altså to gange fem.

I husker begge galt det var biturbo'er og derfor reelt 20 stk

--
tom

Fra : Peter Weis

Dato : 15-12-04 18:16

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> I husker begge galt det var biturbo'er og derfor reelt 20 stk

Jo, men der sad en maskine ved samtlige fire hjul, plus en ved de to
støttehjul, så var der i alt 100.

mvh
Peter

Fra : BJ

Dato : 12-12-04 20:35

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> 45 dages løn og frakendelse af kørekort i 11-12 måneder, hvis mit
> rustne tyske læser rigtigt?

Det lyder rigtig nok.

--
Bjørn J.

Fra : Allan Møller

Dato : 12-12-04 19:59

> Hvad skulle straffen efter din mening så have været for denne tyske
> statsborger..?

Hvis en dansk statsborger bliver taget for det samme i Tyskland - bliver
sagen så
ikke overført til Danmark ?
En dansker ville vel som minimum i Tyskland få et kørselsforbud i en
periode.
Det burde en tysker i Danmark også få.

Så er det for mig ligegyldigt om det er en lastbil eller en personbil.

Mvh. Allan

Fra : BJ

Dato : 12-12-04 20:05

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis en dansk statsborger bliver taget for det samme i Tyskland - bliver
> sagen så
> ikke overført til Danmark ?

I Tyskland gælder følgende:

http://www.auto-und-verkehr.de/bussgeld-eu.php

--
Bjørn J.

Fra : Søren Christensen

Dato : 12-12-04 20:00

> [...]
>
> KLIP

> Hvad skulle straffen efter din mening så have været for denne tyske

En straf han kan mærke på pengepungen og forbud mod kørsel i Dk i samme
antal år som en
dansker ville have fået herhjemme.

venligst

Fra : BJ

Dato : 12-12-04 19:56

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ifølge EB er det fordi manden er tysk statsborger...

De danske statsborgere kører sandelig forsvarligt forbi "slagsmålet" midt i
indersporet.

Utroligt politiet tør ligge der.

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-04 21:12

Smid skiderikken ispjældet og giv ham total køreforbud i danmark for evigt,
så er man da fri for hans farlige kørsel i Danmark, og det må da kunne spare
nogle uskyldige liv i den sidste ende.
EL

Fra : BJ

Dato : 12-12-04 21:25

"Esben" <FJERN_Esben(at)mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Smid skiderikken ispjældet og giv ham total køreforbud i danmark for
> evigt, så er man da fri for hans farlige kørsel i Danmark, og det må da
> kunne spare nogle uskyldige liv i den sidste ende.

Han kunne passende holde jul der, sammen med de danskere der bliver snuppet
i denne måned (inden den 24. december).

--
Bjørn J.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-12-04 09:55

> [...]
>
> KLIP

> Han kunne passende holde jul der, sammen med de danskere der bliver

Det ville faktisk være en passende straf.

--
mvh/rg. Christian
Ex: Peugeot 605 SLi fra 1991, solgt med 298.000 km

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-04 23:15

> [...]
> evigt, så er man da fri for hans farlige kørsel i Danmark, og det må da
> kunne spare nogle uskyldige liv i den sidste ende.

Jeg kan bare ikke se hvorfor han skal straffes hårdere end en dansk LKW
chaufør. Så skulle danske sprittere også i spjældet og have total køreforbud

--
Tom

Fra : blue

Dato : 12-12-04 23:27

> Jeg kan bare ikke se hvorfor han skal straffes hårdere end en dansk LKW
> chaufør. Så skulle danske sprittere også i spjældet og have total
> køreforbud

Det kommer de jo næsten også...

En promille på over 2 giver 14 dages fængsel og 2½ års ubetinget
frakendelse.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-12-04 09:55

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> [...]
>
> Jeg kan bare ikke se hvorfor han skal straffes hårdere end en dansk LKW
> chaufør. Så skulle danske sprittere også i spjældet og have total

Ja.

Fra : Martin Vollert

Dato : 13-12-04 05:40

"Søren Christensen" <master.klio@hotpower.dk> wrote in message news:41bc8baf$0$210$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Sølle 7500kr i bøde for 2.0 i promille!!
> Det er da for latterligt!

Sad lige og så klippet fra Local Eyes, hva fanden tænker de strisser på ??, er de total stupide
man ligger sgu da ikke en man i håndjern i indersporet på en motorvej der ikke er spærret af.
uanset om han her kørt sprit eller ej, hvad hvis de alle 3 var blevet nakket af gamle fru jensen
eller en anden lastbil måske hva så ??.
Det samme gælder når politietråber og skriger om at man kun må stoppe i nødsporet hvis det er
nødvendigt, pga det er livsfarligt og så kan en lam færdselsbetjent finde på at stoppe en for at
give ham en fart bøde i nødsporet. Hvem er så idioten hvis de bliver torpederet af en bil eller
lastbil ?.

--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Jan

Dato : 13-12-04 06:44

> [...]
> på at stoppe en for at
> give ham en fart bøde i nødsporet. Hvem er så idioten hvis de bliver

ja, og hvis en mand med en pistol løber ud på vejen skal politiet blive inde
på fortovet, så der ikke sker dem noget, og gud forbyde det hvis der skulle
ske noget med lovbryderen De kunne selvfølgelig have valgt at slå ham
bevidstløs med kniplen, og trukket ham ind til siden, og hvad mon der så
havde stået i ekstra bladet dagen efter LoL vi skulle jo nødig være
hårdhændet overfor de galninge der går løs
(dette er ment meget sarkastisk

min mening, hvis man vælger at opføre sig som denne chauffør, bask ham en,
flå ham ind til siden, sæt ham i spjældet, nap en månedsløn m/tillæg, totalt
kørsels forbud i danmark, og konfisker bilen, så kan vognmanden selv tage
søgsmålet op med sin "betroede" medarbejder.
Forøvrigt skulle alle der vælger spritkørsel have bilen konfiskeret, så kan
de lærer det kan de
Men det bliver vel som med så meget andet herhjemme, hvis der er nok der
bryder en lov, gør vi det bare lovligt, se bare vores fartgrænser LoL kør
for stærkt og grænsen bliver sat op LoL

Jan
Statsborger i et land uden rygrad, gæt selv hvilket LoL

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 13-12-04 08:49

En helt masse bits fra Martin Vollert til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> [...]
> ej, hvad hvis de alle 3 var blevet nakket af gamle fru jensen eller en anden

Så var hele debatten om hvordan tyskeren skulle straffes i dette forum slet
ikke nødvendig ;)

> [...]
> og så kan en lam færdselsbetjent finde på at stoppe en for at give ham en

Øhm - modsiger du ikke lidt dig selv her?
Hvis man bliver stoppet for at få en fartbøde, er det da nødvendigt at man
holder enten i nødsporet eller ved næste afkørsel.

> Hvem er så idioten hvis de bliver torpederet af en
> bil eller lastbil ?.

Jeg har ladet mig fortælle at politiforbundet anbefaler at de parkerer
politibilen bagerst i nødsporet - gerne med 50 meters "luft" op til det sted
hvor de arbejder.
I Falck eller Dansk Autohjælp er det nærmest reglen at de parkerer delvist ude
i inderste vejbane, fordi folk er nogle skvaddernosser og ikke sætter farten
ned eller på anden måde viser hensyn, når de arbejder i nødsporet.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

perl -e 'print localtime(295420212)."\n";'

Fra : Uffe Ravn

Dato : 13-12-04 09:37

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev

> [...]
på at stoppe en for at
> give ham en fart bøde i nødsporet. Hvem er så idioten hvis de bliver

Nu stopper politiet aldrig bilister på motorvej hvis de vil give dem den
fartbøde, de vinker dem ind på den først givne afkørsel eller rasteplads.
At der så er nogen bilister det ikke kan forstå det. og straks stopper i
nødsporet er så en anden sag-

Den i klippet viste chauffør, blev ikke stoppet på fart, men på mistanke om
spritkørsel, da flere andre billister havde kontaktet politiet og berettet
om han slingrende kørsel. En sådan chauffør skal naturligvis stoppes med det
samme inden han myrder løs på uskyldige bilister.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 13-12-04 14:34

> [...]
> At der så er nogen bilister det ikke kan forstå det. og straks stopper i

Tjah - jeg er da blevet stoppet på motorvejen med fagter og det hele fra en
civil vogn - så det holder da vist ikke helt vand.

Mvh,

Martin Rise Christensen

Fra : Martin Vollert

Dato : 13-12-04 16:29

"Martin Rise Christensen" <martin@rise.dk> wrote in message news:41bd9a4a$0$74684$14726298@news.sunsite.dk...

> Tjah - jeg er da blevet stoppet på motorvejen med fagter og det hele fra en civil vogn - så det holder da vist ikke helt vand.

Har jeg også set.

--
Hilsen Martin.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 13-12-04 21:21

"Martin Rise Christensen" <martin@rise.dk> skrev

> Tjah - jeg er da blevet stoppet på motorvejen med fagter og det hele fra
en
> civil vogn - så det holder da vist ikke helt vand.

Det betjenten forsøgte at signalere, var at du skulle stoppe ved næste
afkørsel eller rasteplads.

Indimellem har Politiet lidt problemer med at kommunikere ud hvad det er de
vil, eller også er vi billister lidt tungtopfattende

Engang lå der midt om nattet en bil og blinkede med det lange lys lige bag
ved mig, sikke en idiot tænkte jeg, der er da rigelig med plads til at
overhale.
Først da han startede det blå blink gættede jeg at det var en Politibil og
stoppede.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 13-12-04 22:17

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Indimellem har Politiet lidt problemer med at kommunikere ud hvad det er de
>vil, eller også er vi billister lidt tungtopfattende
^^^^

Lidt - siger du lidt ? <grin>

Jeg kørte ned ad Avedøre havnevej en dag, hvor en MC'er kom op på
siden af mig, og lavede en nedadgående håndbevægelse .....

Jeg fattede sgu'da ikke en meter af hvad han mente med det, før jeg
kom til at se på mit speedometer

fatsvag ? mig ?

--
jan@Fedtegreven.dk

Turbo ? Nahhh Cubic's rulez.....

Fra : Uffe Ravn

Dato : 13-12-04 23:19

<jan@fedtegreven.dk> skrev

> [...]
> siden af mig, og lavede en nedadgående håndbevægelse .....
>
> Jeg fattede sgu'da ikke en meter af hvad han mente med det, før jeg

Nu tør jeg slet ikke spørge dig hvilken bil du kørte i den dag.

Jeg var i Toyota den dag.

Mvh. Uffe Ravn.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 13-12-04 23:57

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Nu tør jeg slet ikke spørge dig hvilken bil du kørte i den dag.

Spirilen - den viser jo Mph på den store skala ;)

Fartgrænsen der er 70, jeg kørte jo kun 65

(ahem...............!)

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 14-12-04 01:26

<jan@fedtegreven.dk> skrev

> Spirilen - den viser jo Mph på den store skala ;)
>
> Fartgrænsen der er 70, jeg kørte jo kun 65
>
> (ahem...............!)

Ja der er jo også flere historier om Canadier der har lejet amerikanske
biler og kørt rundt i canada, i den tro at speedometeret var metrisk.

> Only baby engines need artificial aspiration ;)

Ordentlige motore holder en CO på 4 procentpoint under lovgivningen.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : anders majland

Dato : 13-12-04 14:56

> Nu stopper politiet aldrig bilister på motorvej hvis de vil give dem den
> fartbøde, de vinker dem ind på den først givne afkørsel eller rasteplads.

Det undrer så mig hvorfor jeg "ofte" ser bilister i "samtale" med en betjent
i nødsporet ...

Tyskerne har nogle fine skilte med teksten "Bitte Folgen". Det danske politi
har mig bekendt ikke noget tilsvarende ...

Fra : Martin Vollert

Dato : 13-12-04 16:29

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote in message news:41bd54a7$0$168$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> At der så er nogen bilister det ikke kan forstå det. og straks stopper i

Politiet stopper sgu også folk på motorvejen, men nu er det jo politiet så det
er jo ok, men hvis du holder og ringer i tlf i nødsporet så er du en idiot.

> [...]
> om han slingrende kørsel. En sådan chauffør skal naturligvis stoppes med det
> samme inden han myrder løs på uskyldige bilister.

Ja og i stedet kan man så risikerer at 3 menesker bliver slået ihjel fordi de ligger
og roder på indersporet på motorvejen er det så godt ??.
Hvad med at få ham væk fra motorvejen isted for at ligge der i 2 minuter, to
voksne betjente burde vel kunne klare det lidt hurtiger.
Og så vidt jeg kunne se holdt lastbilen stille da de trak ham ned på motorvejen,
så han kørte vist ikke og myrdede nogle men politiet var tæt på at gør det.
Men igen det er jo politiet så det er ok.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : BJ

Dato : 13-12-04 16:32

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja og i stedet kan man så risikerer at 3 menesker bliver slået ihjel fordi
> de ligger
> og roder på indersporet på motorvejen er det så godt ??.

Er der noget jeg har overset eller har der ikke været biler med blå blink i
forbindelse med anholdelsen..?

Hvad siger blå blik folk med bare et minimum af køreerfaring (selv elever
der er ude at køre med kørelæreren 1. gang)..??

--
Bjørn J.

Fra : Martin Vollert

Dato : 13-12-04 18:02

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message news:41bdb5ef$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> KLIP

> Er der noget jeg har overset eller har der ikke været biler med blå blink i forbindelse med anholdelsen..?

Det ville hjælpe lidt hvis du så videoklippe på EBs side.

> Hvad siger blå blik folk med bare et minimum af køreerfaring (selv elever der er ude at køre med kørelæreren 1. gang)..??

Ok så kan du måske forklare hvordan det lader sig gøre at store lys skiltevogne
eller ambulancer bliver torpederet ude på motorvejen ??.
Men man ser jo da også klart en politimc der holde og blinker med de store blå
lys de nu engang har bag ved lastbilen det virke jo også langt bedre end et stort
lysskilt, plus at den politibil der kommer og henter ham parkerer i indersporet
uden de blå blink tændt jeg kan ihvertfald ikke se de blinker da man ser den
bagfra først da de køre væk og man ser den forfra blinker de.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : BJ

Dato : 13-12-04 18:08

KLIP

> Det ville hjælpe lidt hvis du så videoklippe på EBs side.

Jeg har haft fornøjelsen og set en idiot i en rød bil lave undvigemanøvre
med skrigende bremser.

> [...]
> den
> bagfra først da de køre væk og man ser den forfra blinker de.

Folk er da også blevet skide lige glade med advarselstavler, gult blink,
rødt lys og blå blink.

Hvad fanden sker der oppe i bolden på folk i dagens Danmark...?

De undlader sågar at vige for samtlige slags udrykningskøretøjer og det er
*IKKE* nydanskere.....

--
Bjørn J.

Fra : Martin Vollert

Dato : 13-12-04 20:25

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message news:41bdcc58$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> De undlader sågar at vige for samtlige slags udrykningskøretøjer og det er *IKKE* nydanskere.....

Jepper det er nemelig skide sjovt.
--
Martin.

Fra : BJ

Dato : 13-12-04 21:24

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jepper det er nemelig skide sjovt.

Tjaee... man fristes næsten til at tro, det er grunden.... leg.

--
Bjørn J.

Fra : Martin Vollert

Dato : 14-12-04 06:12

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message news:41bdfa56$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse news:41bdec4e$0$297$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> KLIP

> Tjaee... man fristes næsten til at tro, det er grunden.... leg.

Jeg tror vi snakker forbi hinanden, jeg vil til enhver tid self syntes at folk
der rammer politi eller rednings kørtøjer på motorvejen er nogle fjolser,
og deres kørekort skulle fratages.
Men min pointe er at det sker, at så manden er en idiot hjælper jo så ikke
på de efterladte til 2 politifolk og en tysk chauffør som blev ramt af den bil
der kom med 130km/t i indersporet på mens der lå tre folk og rodede rundt der.
Ved ikke hvorfor at du prøver at køre mit indlæg af sporet med det andet der,
folk bliver slået ihjel mens de holder eller går på motorvejen så let er det, men
igen det sker jo ikke for politiet.

--
Hilsen Martin.

Fra : BJ

Dato : 14-12-04 11:38

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg tror vi snakker forbi hinanden,

Det havde du ret i...

Bortset fra det, her er stof til en ny tråd:

http://www.jp.dk/login?url=indland/artikel:aid=2772814

--
Bjørn J.

Fra : Martin Vollert

Dato : 14-12-04 16:37

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message news:41bec299$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse news:41be7613$0$271$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> KLIP

> Det havde du ret i...

Ok tænkte det nok

> Bortset fra det, her er stof til en ny tråd:
>
> http://www.jp.dk/login?url=indland/artikel:aid=2772814

Det var på tide, jeg har længe ment at hvis en mand bliver taget i at køre sprit
flere gang så skal bilen konfiskeres, også selv om det ikke er hans egen.
(selføljelig med mindre den er stjålet)

--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : BJ

Dato : 14-12-04 16:57

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]

Derfor, lån aldrig din private skatte- og afgiftsbehæftede bil ud til
nogen.... heller ikke kæresten...)

--
Bjørn J.

Fra : Martin Vollert

Dato : 14-12-04 18:15

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message news:41bf0d5a$0$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse news:41bf088f$0$269$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> KLIP

> Derfor, lån aldrig din private skatte- og afgiftsbehæftede bil ud til nogen.... heller ikke kæresten...)

Joo det kan man da godt, der findes jo faktisk folk som man kan stole
på ikke vil køre bil i spirituspåvirket tilstand.

--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Leonard

Dato : 13-12-04 21:59

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:

>De undlader sågar at vige for samtlige slags udrykningskøretøjer

Måske derfor jeg så en bulet brandbil for et stykke tid siden. Den
lignede noget der havde været brugt til at flytte biler med på fronten

--
Leonard

Fra : BJ

Dato : 13-12-04 22:45

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Måske derfor jeg så en bulet brandbil for et stykke tid siden. Den
> lignede noget der havde været brugt til at flytte biler med på fronten

Jeg kan godt forstå reddernes frustrationer (nogen gange).

Selv falckredder med båre i fuldt firspring bliver chikaneret (endda på det
groveste).

Tænk hvis Falck/Brandvæsenet kun vil rykke ud med politieskorte ved et evt.
hjertetilfælde eller lignende.

--
Bjørn J.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-12-04 08:49

> [...]
det
> groveste).
>
> Tænk hvis Falck/Brandvæsenet kun vil rykke ud med politieskorte ved et

Har det ikke næsten været sådan med brandvæsenet og Vollsmose ?

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 14-12-04 09:21

En helt masse bits fra BJ til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Jeg kan godt forstå reddernes frustrationer (nogen gange).

Klart.

I København har vi en rigtig møjgade kaldet Store Kongensgade. Den er
ensrettet og i en stor del af dagtimerne med meget tæt trafik.
Den er ca. 2½ vejbane bred plus der er en cykelsti. Så er der nogle
busstoppesteder der indskrænker en vejbane og i visse af døgnets timer er
parkering i venstre side tilladt, hvilket reelt gør at der kun er en vejbane
(plus cykelsti) til rådighed nogle gange.
På et tidspunkt oplevede jeg så at der holdt nogle biler i venstre side, i
midten holder der en taxa som venter på en kunde (uanfægtet at han blokerer
for al trafikken) med katastrofeblinket tændt. Tilfældigvis kommer der en
håndfuld udrykningskøretøjer fra den lokale brandstation med horn og blink og
hele pivtøjet. Alle andre flytter sig - på nær taxachaufføren. En af
brandfolkene stikker hovedet ud og spørger om han ikke lige kunne flytte sig,
men det kunne han da bestemt ikke, for han skulle hente en kunde og de skulle
bare passe sig selv.
Hvad der skete videre ved jeg ikke, men jeg håber da at chaufføren af den
store brandbil (sådan en fætter der holder længst til venstre på
http://www.brand.kk.dk/site_dir/brand/images/udrykning_l_mstige22.jpg )
skubbede taxaen passende til side...

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Hjemmeværnet er altså militærets svar på åndsvageforsorgen"
-- Mick Øgendahl

Fra : Martin Bak

Dato : 13-12-04 16:35

> [...]
> voksne betjente burde vel kunne klare det lidt hurtiger.
> Og så vidt jeg kunne se holdt lastbilen stille da de trak ham ned på

Det havde da ellers været et ekstra krydderi hvis de havde hevet ham ud af
kabinen mens vognen var i fart.

--
Martin
http://www.martinbak.dk/ - ny julesang.