Hvad skal jeg tage for min Peugeot 405 fra~
Fra : Lasse Eriksen

Dato : 12-12-04 18:12

Jeg købte for ca. 1 år siden en Peugeout 405. På kilometertælleren har den
kørt 300 000, men sælger påstår at der på salgstidspunktet var kommet en ny
motor i der kun havde kørt 70 000 kilometer, hvis det er rigtigt har motoren
i dag kørt ca. 80 000 km. Det er en benzinmotor.

I den tid jeg har ejet bilen har jeg skiftet stort set hele styretøjet, og
motorens ophæng er også blevet skiftet. Til den negative side har jeg slået
et stykke af forkofangeren ved en påkørsel og har fået en flænge i forruden
på 30-40 cm.

Nu vil jeg så sælge bilen, men er meget i tvivl om hvad jeg skal forlange
for den. Jeg gav selv 26 000 kr for den hos en forhandler, hvilket nok var
4-5000 kr. for meget vil jeg tro, i forhold til hvis jeg havde købt den
privat.. Jeg kan tilføje at den er gennemsnitligt velholdt og ikke har det
mindste rust (galvaniseret), og den er iøvrigt fra 1989, første model med
servo så vidt jeg ved.

Hvad skal jeg tage for den? -og hvor skal jeg sætte den til salg for at få
bedste pris og hurtigste salg?

På forhånd tak!

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 12-12-04 19:33

> Hvad skal jeg tage for den? -og hvor skal jeg sætte den til salg for at få
> bedste pris og hurtigste salg?

www.bilpriser.dk, der kan du prøve at se hvad din bil er værd. Men tag det
med et gran salt.
Sammenlign i øvrigt med lignende eksemplar som din som er sat til salg, både
privat og af forhandlere...

www.bilzonen.dk har flest biler til salg, så der er vel også mange som
benytter den.

Mvh

Emil

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 12-12-04 19:42

Ups, det er nu altså www.bilbasen.dk som har flest biler til salg...

Fra : Martin

Dato : 12-12-04 19:52

Hej

Jeg har lige købt en Vectra 1,6i fra 1993 med 260K på klokken - pris 10.000
kr. Bilen blev købt privat af familie og er i pæn stand, mekaniker har sagt
god for at den går igennem syn til foråret (altså ingen rust, bremser OK
mv.). Jeg gav det de blev tilbudt af forskellige forhandlere, hvilket nok er
lidt under prisen hvad man kan få i dba.dk o.lign.

For din bil årgang 1989 vil jeg tro du kan få omkring 10K hvis den er
nysynet.

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-04 21:16

8-8500,- max for en gammel pøsjø 504 1,6 nysynet ellers max 5-5500,- hvis
den ser rimelig ud og ikke er for forknoklet de er nu engang ikke ret meget
værd de gamle kasser. ( skrevet af egen erfaring med min gl. 89er )
EL

Fra : Lasse Eriksen

Dato : 13-12-04 15:26

"Esben" <FJERN_Esben(at)mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
meget
> værd de gamle kasser. ( skrevet af egen erfaring med min gl. 89er )

Hvis det er rigtigt (hvilket jeg ikke betvivler) så har den enten tabt 16
000 kr i værdi på et år, eller også har jeg givet 10 000 kr for meget for
den

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 13-12-04 23:07

> Hvis det er rigtigt (hvilket jeg ikke betvivler) så har den enten tabt 16
> 000 kr i værdi på et år, eller også har jeg givet 10 000 kr for meget for
> den

Hvis du har købt den hos en forhandler for et år siden, ja så taber man
hurtigt penge ved gensalg efter et år.

Mvh

Emil