VAG: Benzin=automat , Diesel=DSG ?
Fra : Christensen

Dato : 12-12-04 15:44

Hej NG

Er der nogen herinde, der ved hvorfor VAG tilsyneladende kun markedsfører
den nye DSG gearkasse til dieselmotorer, mens benzinmodellerne må nøjes med
almindelige automatgearkasser (med eller uden tiptronic)?

Læste lige det officielle om den nye Golf plus og her er det samme historie.

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-04 16:06

"Christensen" <ikke_nikke@nej.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> almindelige automatgearkasser (med eller uden tiptronic)?
>
> Læste lige det officielle om den nye Golf plus og her er det samme

Golf GTI fås med DSG.

Derudover tror jeg, der har været politik i at lade Audi få det først.

Mvh.

Frederik