Boot OS X
Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 12-12-04 18:08

Hej jeg har installeret OS X på en ældre iMac, der har været installeret
Darwin på den, og for at boote er jeg nødt til at skrive "mac-boot" i
promt før at den starter.
Er det noget med firmware der skal opdateres eller kan det løses af
anden vej ??

Fra : Jesper

Dato : 12-12-04 21:48

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> [...]
> promt før at den starter.
> Er det noget med firmware der skal opdateres eller kan det løses af

For det første skal du slette Darwin, så skal du formattere disken i
HFS+, så skal du installere nogle firmware og iMac opdateringer du
finder på Apples hjemmeside, så kan du installere MacOS X og boote på
normal vis!
--
Say hello to my little friend.---John Holmes...
DVD Collection:

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 12-12-04 22:09

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> writes:

> [...]
> "mac-boot" i promt før at den starter.
> Er det noget med firmware der skal opdateres eller kan det løses af

Prøv evt. følgende i OF:
reset-nvram
set-defaults
reset-all

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 13-12-04 01:04

Thomas Bjorn Andersen wrote:

> Prøv evt. følgende i OF:
> reset-nvram
> set-defaults
> reset-all

Så er nvram, pram og alt det andet prøvet, så er der nok ikke anden vej
end at installere system 9 og opdatere Open Firmwaren

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 13-12-04 01:27

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> writes:

> Så er nvram, pram og alt det andet prøvet, så er der nok ikke anden
> vej end at installere system 9 og opdatere Open Firmwaren

Prøv lige at poste outputtet fra følgende terminal kommando:
nvram -p

Du skal gerne se (bla.) følgende linier:
boot-command mac-boot
auto-boot? true

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 13-12-04 10:53

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> writes:

> Ok
>
> Last login: Thu Dec 2 02:13:25 on console
> Welcome to Darwin!
> [imac-green] moeffe% nvram -p

> boot-command 0 bootr
> auto-boot? true

Hvad sker der, hvis du skriver:
nvram boot-command="mac-boot"
som root og reboot'er?

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 16-12-04 22:33

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> writes:

> Jeg har nu lavet nvram boot-command="mac-boot" jeg kører nvram -p,
> der står bla. boot command macboot. Jeg udfører reboot og nu virkede
> det, den startede op i OS X. Efter genstarten prøver jeg lige nvram -p
> og nu er boot scriptet igen ændret til boot command 0 bootr, så det
> ser ikke ud til at blive gemt !

Hej Henry,

Fik du det til at virke?

--