Ram iMac 266mhz
Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 12-12-04 14:31

Hej jeg er lidt i tvivl.
En iMac 266mhz Lime IKKE slot-load. Hvad kan der sidde af ram i den? Jeg
er kommet frem til at der originalt kunne sidde max 256 mb.
Jeg har haft skilt den ad og som jeg ser det, er der kun en sokkel med
plads til en klods. Ser jeg i Mactracker så står der at der kan sidde
512mb ram i og hvis jeg forstår det ret så skulle der være 2 sokler. Jeg
er dog sikker på at det er 144-pin der skal i, men størrelsen ??
Kan nogen hjælpe/forklare. Hvad kan der komme i ?

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 12-12-04 15:26

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> [...]
> er dog sikker på at det er 144-pin der skal i, men størrelsen ??
> Kan nogen hjælpe/forklare. Hvad kan der komme i ?

Der er to sokler, men den ene er allerede besat fra starten.
Vejledningen kan findes på nedenstående link:
<http://www.theimac.com/upgrade.shtml>

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Peter Kiil

Dato : 12-12-04 16:51

Henry Lerche Madsen - lerche@aarstiden.dk on 12/12/04 14:31 wrote:

> [...]
> er dog sikker på at det er 144-pin der skal i, men størrelsen ??
> Kan nogen hjælpe/forklare. Hvad kan der komme i ?

Det kort den sokkel du har fundet sidder på, kan pilles ud og så sidder der
en sokkel på den anden side.

--
/peter

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 12-12-04 20:25

Peter Kiil <spam@kiil.net> on søndag 12. december 2004 at 16:51 +0100
wrote:
> [...]
Prøv at kontakte Flemming Nielsen på vores medlemsliste. Han satte mange
flere RAM i sin første iMac end der var beskrevet at den kunne snuppe.
Hilsen Hanne