Andet multimedie
bentjuul 3670
Underligt problem ved udskrivning af forsi~
Fra : TheCrow

Dato : 11-12-04 10:23

Hej alle

Jeg sidder og har lavet en forside til et projekt, som når jeg printer det
ud kommer der en hvid kant udenom forsiden på ca. 0,5 cm...hvilket er
temmelig irriterende, billedet skal selvfølgelig gå helt ud til kanten.
Formatet er A4.

Jeg synes at have prøvet næsten alle indstillinger ved printeren uden at
dette afhjalp problemet. Jeg kan ikke finde nogen indstillinger inde i
photoshop som skulle være problemet. Af printer har jeg en HP Color Laserjet
2550L. Er her nogen der har haft lignende problem og i givet fald hvordan
løses det??

/TheCrow

Fra : hcma

Dato : 11-12-04 10:46

"TheCrow" <to_nothing@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> photoshop som skulle være problemet. Af printer har jeg en HP Color
> Laserjet 2550L. Er her nogen der har haft lignende problem og i givet fald

Er du sikker på at printeren kan udskrive til kant, og ikke kræver margener?
m v h
hc

Fra : TheCrow

Dato : 11-12-04 10:49

> Er du sikker på at printeren kan udskrive til kant, og ikke kræver
> margener?

Nej det er jeg faktisk ikke sikker på, men hvor kan jeg se den slags henne
eller i det mindste finde ud af det.......skal man virkelig ringe til HP ?

/TheCrow

Fra : Palle

Dato : 11-12-04 14:21

> Nej det er jeg faktisk ikke sikker på, men hvor kan jeg se den slags henne
> eller i det mindste finde ud af det.......skal man virkelig ringe til HP ?

Det står i brugervejledningen til min 2550'er. Står det ikke i din
vejledning?

Fra : TheCrow

Dato : 11-12-04 15:42

> Det står i brugervejledningen til min 2550'er. Står det ikke i din
> vejledning?

umiddelbart har jeg kun fået et tykt hæfte hvor der ikke står noget om det,
men kan dog se at der ligger noget på cd`en.
Et mærkeligt problem er, at når jeg vil åbne hp værktøjskassen jeg jeg en
fejl i internet explorer om den ikke kan finde siden. Ifølge HP`s support
siger de det er et problem med softwaren og at de arbejder på sagen......så
helt præcis hvad man kan i den værktøjskasse skal jeg ikke kunne sige.

/TheCrow

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-12-04 11:09

TheCrow skrev:

> Nej det er jeg faktisk ikke sikker på, men hvor kan jeg se den
> slags henne eller i det mindste finde ud af det.......skal man
> virkelig ringe til HP ?

<http://www.google.com/search?&q=Color+Laserjet+2550L+margins>

Første link på søgningen er til et PDF-datablad over 2550-serien,
hvor der står: 'Print margins (A4): Top: 4.2 mm; left: 4.2 mm;
right: 4.2 mm; bottom: 4.2 mm'.

--
Hilsen
Madsen

Fra : TheCrow

Dato : 11-12-04 15:46

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
>
> Første link på søgningen er til et PDF-datablad over 2550-serien,
> hvor der står: 'Print margins (A4): Top: 4.2 mm; left: 4.2 mm;

Det kan jeg da godt se der står......spørgsmålet er så om man kan gøre noget
ved det ? eller om man bare skal acceptere det ?

/TheCrow

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-12-04 16:06

TheCrow skrev:

> Det kan jeg da godt se der står......spørgsmålet er så om man
> kan gøre noget ved det ? eller om man bare skal acceptere det ?

Det bliver du nødt til at acceptere, for printerens konstruktion
forhindrer den i at kunne gå til kant og det fortæller printer-
driveren til Photoshop, som så heldigvis retter sig efter det.

Hvis den kan printe på større papir end A4 (jeg har ikke undersøgt
om den kan), kan du vælge at printe på det og så efterfølgende
klippe eller skære siden til, så den får A4-størrelse.

--
Hilsen
Madsen

Fra : TheCrow

Dato : 11-12-04 16:10

> Det bliver du nødt til at acceptere, for printerens konstruktion
> forhindrer den i at kunne gå til kant og det fortæller printer-
> driveren til Photoshop, som så heldigvis retter sig efter det.

Ja det havde jeg nok på fornemmelsen hehe.......foreløbig tak for hjælpen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-12-04 16:18

TheCrow skrev:

> foreløbig tak for hjælpen