Andet multimedie
bentjuul 3670
Tekst i gif-filer
Fra : John Jessen

Dato : 09-12-04 17:05

Jeg sidder og roder med en animeret gif-banner der er på 60 x 234 pixels.
Men når jeg skriver tekst og uploader til webben, ligner teksten noget der
er løgn. Jeg har prøvet med forskellige varianter af anti-alias uden at det
hjælper.

Hvad er kunsten? Jeg går ud fra et Macromedia Fireworks dokument med en
resolution på 72 pixels/Inch.

John

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 10-12-04 09:25

John Jessen wrote:

> [...]
> teksten noget der er løgn. Jeg har prøvet med forskellige
> varianter af anti-alias uden at det hjælper.

Det ville være temmelig meget lettere at svare på, hvis du ville give
et link til det problematiske banner.

Jeg _gætter_ på at baggrundsfarven (eller billeder) på siden er
forskelligt fra den baggrundsfarve du anvendte i designøjeblikket og at
du anvender en GIF med gennemsigtighed. Løsningen er at anvende samme
baggrund begge steder.

GIF stinker mht. gennemsigtighed, da den kun har enten-eller. Det
gør at glidende overgange på forskellige baggrunde er en umulighed.
Hvis det skal være animeret, er det desværre begrænset med
alternativer.

Fra : John Jessen

Dato : 10-12-04 12:16

> Det ville være temmelig meget lettere at svare på, hvis du ville give
> et link til det problematiske banner.

Det kan jeg desværre ikke, idet det er et banner jeg skal have lavet på en
tysk hjemmeside linkende til min egen hjemmeside (ej i drift endnu). Jeg har
midlertidigt testet på en af mine egne hjemmesider hvor banneret
selvfølgelig ikke hører hjemme.

> [...]
> forskelligt fra den baggrundsfarve du anvendte i designøjeblikket og at
> du anvender en GIF med gennemsigtighed. Løsningen er at anvende samme

GIF'en har ikke gennemsigtighed. Jeg har i mellemtiden rodet lidt med
forskellige anti-alias indstillinger og reduktion af farver. Dette har
hjulpet en smule, men resultatet er mildt sagt ikke smukt. Men nu kan man så
nogenlunde gætte hvad teksten er!

John

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-12-04 16:48

John Jessen wrote:

> [...]
> endnu). Jeg har midlertidigt testet på en af mine egne hjemmesider
> hvor banneret selvfølgelig ikke hører hjemme.

Jamen så læg dog den testside ud med banneret på. Vi behøver ikke se den
endelige side for at vurdere et problem i en animeret gif.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk