Andet multimedie
bentjuul 3670
Watermark programmer...??
Fra : Ukendt

Dato : 09-12-04 16:39

Hejsa

Jeg har tænkt mig at sætte et lille mærke på mine billeder, og har fundet et
program jeg synes er godt, det hedder Watermark Factory 1.5

Men kan det passe at den ved de fleste billeder skal fordoble deres
størrelse bare for at indsætte et smule tekstlogo...??

Er der nogle der har erfarringer med disse programmer...??

Mvh
Carsten, Østerbro
www.latexshiny.com

Fra : Niels Boegh

Dato : 09-12-04 18:02

> [...]
>
> Men kan det passe at den ved de fleste billeder skal fordoble deres
> størrelse bare for at indsætte et smule tekstlogo...??

Nej, det kan ikke passe, for du "udskifter" jo blot gamle pixels med
nye. Har du adgang til Photoshop?

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-04 18:51

Hej Niels

"Niels Boegh" <1nboegh2@3hotmail4.com> skrev i en meddelelse

> Nej, det kan ikke passe, for du "udskifter" jo blot gamle pixels med nye.
> Har du adgang til Photoshop?

Ja, det bruger jeg også, men det tager jo lidt lang tid at skulle ha' alle
billederne den vej ind over, med mindre der er et plugin der kan sættes til
noget batch halløj, og bare køre derud af...??

Mvh
Carsten, Østerbro
www.latexshiny.com

Fra : Niels Boegh

Dato : 09-12-04 21:06

> Ja, det bruger jeg også, men det tager jo lidt lang tid at skulle ha'
> alle billederne den vej ind over, med mindre der er et plugin der kan
> sættes til noget batch halløj, og bare køre derud af...??

Watermarking Batch:

http://photoshop911.typepad.com/help/2004/04/watermarking_ph.html

Fra : TheCrow

Dato : 11-12-04 20:26

> Ja, det bruger jeg også, men det tager jo lidt lang tid at skulle ha' alle
> billederne den vej ind over, med mindre der er et plugin der kan sættes
> til noget batch halløj, og bare køre derud af...??

Hvad med photoshop`s action feature.....den mener jeg da kan bruges til
sådan noget, umiddelbart jeg har ikke selv stor erfaring med actions.....men
når man kan lave en action der resizer en række billeder bør den også kunne
indsætte et vandmærke.

/TheCrow

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-04 18:52

Hej igen Niels

"Niels Boegh" <1nboegh2@3hotmail4.com> skrev i en meddelelse

> Nej, det kan ikke passe, for du "udskifter" jo blot gamle pixels med nye.
> Har du adgang til Photoshop?

Glemte måske lige en væsentlig detalje, jeg laver den transparent...

Mvh
Carsten, Østerbro
www.latexshiny.com

Fra : Medvind

Dato : 13-12-04 20:42

Billedarkiveringsprogrammet ArkiPix har bl.a. en "watermark" funktion hvor
du kan "batche" mange billeder på én gang .
Du kan jo hente en 14 dages version

--
Hilsen
Bent