Andet multimedie
bentjuul 3670
Kritik af Logo
Fra : Natascha Hansen

Dato : 08-12-04 15:40

Vil meget gerne have lidt kritik af mit logo.. Det er lavet for lang tid
siden, men ville lige vide om det kunne bruges...
(Var 11 år da jeg lavede det, så det er begrænset hvor flot det kan blive..)
http://friis-hansen.dk/logo.htm

M.v.h. Natascha
www.friis-hansen.dk

Fra : KNL DtP

Dato : 08-12-04 16:01

"Natascha Hansen" <natascha@friis-hansen.dk> skrev i en meddelelse

> Vil meget gerne have lidt kritik af mit logo..

Tænkte på, om du har rettigheder til at anvende både Harry Potter og Anders
And i dit logo/banner?

Desuden synes jeg det er alt for rodet og ustruktureret - hvad vil du
fortælle? Der er nogen i stil med 16 forskellige elementer mellem hinanden -
f.eks. seks udgaver af samme CD - hvoraf ingen er særlig kønne.

Brug kun dit eget materiale/materiale du har fået tilladelse til at anvende,
og lav det meget mere simpelt og ligetil.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Natascha Hansen

Dato : 08-12-04 16:05

Ok. Tak.

Fra : Dennis Seide

Dato : 08-12-04 16:24

Hej Natascha

Vil umiddelbart give Kristian ret.

Det hele er lidt for rodet og bærer meget præg af
"se-hvad-jeg-kan-med-photoshop".

Prøv at skær ind til benet og spørg dig selv om hvad du vil sige med dit
logo. Du sagtens fjerne alt undtagen "Friis-Hansen.dk" - alt det andet er
alligevel bare "fyld", der ikke tilføjer "Friis-Hansen.dk" noget (andet end
forvirring).

Når det nu er din "personlige" side syntes jeg f.eks. sagtens at du kunne
bruge et billede af dig selv - så tilføjer du nemlig "Friis-Hansen.dk" noget
(nemlig et ansigt!).

Slå dig løs og brug din fantasi

Dennis Seide
-kreativ ildsjæl

www.creativefactory.dk

creative factory A/S
Algade 20
9700 Brønderslev
Tlf: 96 45 00 75
Fax: 96 45 00 76

Fra : peter hansen

Dato : 09-12-04 03:15

> [...]
> siden, men ville lige vide om det kunne bruges...
> (Var 11 år da jeg lavede det, så det er begrænset hvor flot det kan

Det er jo som sådan ikke et logo du skal bruge - i såfald er det et
underligt format. Hvis du skal bruge et logo så skal det vel være en del af
det såkaldte banner som vel er det du egentlig efterlyser.

Når man designer et logo er der jo en del ting at overveje... afhængig af
hvilke koder du ønsker at sende til hvilke personer. Et logo tager lang tid
og de logoer jeg har lavet har jeg altid brugt Adobe Illustrator til at
udforme dem i.

Hvis du ønsker et logo til dit site som privatperson så vil jeg næsten sige
at du istedet skal gå efter et banner. Privatpersoner har som sådan ikke
brug for logo (efter min mening) - det giver ingen mening dels fordi
privatpersoner ikke har noget budskab som sådan udover at vise 'hvem er mig
og min hamster' er (som alt for mange bruger nettet til)... hvis de endelig
har brug for et logo så er det oftest så lidt argumentation bag at jeg
alligevel vil råde folk til at lade være.

Men hvis du insistere så læs først nogle bøger om logoer... der findes
mange - generelt gælder det også om at blive inspireret og kulturelt er det
lige så relevant at kende til kunst og kultur i samme omgang, tidsperioder
osv.

Der findes mange poltiske teser omkring logoer - bogen No Logo står i dyb
konstrast til 'Brand new Justice'-bogen som indgående fortæller om hvorvidt
logo er relevant eller ej... og ikke mindst hvad et logo er (med tryk på
'er'). Fed diskussion bøgerne imellem faktisk.

Rent grafisk kan jeg anbefale at kigge på noget der går konkret ind på
symbolik (mange hævder dog at symbolik er dødt - det mener jeg ikke),
betydning af brugen af symboler osv.
Lav udkast - rentegn, lav om og rentegn... sad lige iøvrigt så på skitserne
til DSB's nuværende logo - der er sindssygt mange før målet blev nået - de
første 15 udkast med argumentation er blevet lavet i næsten samme stil med
enkelte ændringer hver gang...

Et logodesign kræver en kreativ hånd og en kreativ hjerne - mine ideer
kommer i badet (underligt nok) - såååeh hop i bad og stå der i 30 minutter
eller noget - der begynder mine ideer at poppe frem...
God arbejdslyst!

//peter