Problemer med IE 5
Fra : Peter Løvschall

Dato : 19-05-01 14:21

Jeg kan ikke få IE 5 til at fungere:

Når jeg åbner det, står vente-cursor-hjulet og ruller uden der sker en
hujende hattefis.
Ved en tidligere installation, "fungerede" den meget ustabilt.
Inden denne sidste installation har jeg fjernet alle tidligere
IE-relaterede filer.
Har just kørt Norton Diskdoktor og Speeddisk.

Hvad kan der være galt (alså udover at MS generelt laver dårlige
programmer)?

Mvh
Peter L

-----------------
Beige G3, 233 - 224 mb ram, OS 8.6

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-05-01 14:22

In article <3B067331.33BEE6A3@post11.tele.dk>,
Peter Løvschall <peterl@post11.tele.dk> wrote:

> Inden denne sidste installation har jeg fjernet alle tidligere
> IE-relaterede filer.

Sikker?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Peter Løvschall

Dato : 19-05-01 16:01

Nikker:

Søgte på explorer og fjernede hele baduljen.
Hvad skal ellers slettes?

P.S. God'Daa'm et hurtigt svar!

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-05-01 20:37

In article <3B068A8D.5EB4DEDE@post11.tele.dk>,
Peter Løvschall <peterl@post11.tele.dk> wrote:

> Hvad skal ellers slettes?

Blandt andet disse:
Microsoft Component Library
Microsoft Framework
Microsoft Internet Library
MS Font Embed Library (PPC)

> P.S. God'Daa'm et hurtigt svar!

Det var et uheld

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Peter Løvschall

Dato : 19-05-01 22:05

Så virker det ? efter jeg slettede de filer.
Nu oplever jeg noget MEGET underligt:

På den webside jeg er webmaster for, http://www.nielsklapperfisken.dk/,
tolker IE nogle af mouse-over gifferne i top-menuen forkert (for store)
(Punkterne Koncerter; Lyt & Læs; Historie; Udgivelser og Links). Jeg har
aldrig oplevet problemer i hverken NS eller IE 5 som jeg bruger på mit
arbejde?!?

....har iøvrigt givet IE 30 mb samt slået Java fra... Tak for vejledningerne!

Fra : Peter Løvschall

Dato : 19-05-01 22:11

Ups... lidt for hurtig på aftrækkeren...

De "for store giffer" sad i cachen. Reload image løste problemet.
Spørg mig ikke hvordan de kom ind i cachen i min pure nyinstalleret browser???

I øvrigt ikke min første X-file-oplevelse i min tid ved computeren.

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-05-01 22:43

In article <3B06E16B.77FAA4D0@post11.tele.dk>,
Peter Løvschall <peterl@post11.tele.dk> wrote:

> Spørg mig ikke hvordan de kom ind i cachen i min pure nyinstalleret browser?

Er du sikker på at du ikke har angivet et alternativt sted IE skal gemme
cachen?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-05-01 22:32

In article <3B06DFF1.8E1CC5F7@post11.tele.dk>,
Peter Løvschall <peterl@post11.tele.dk> wrote:

> Nu oplever jeg noget MEGET underligt:

Har du kørt Microsoft Internet First Run?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Martin Petersen

Dato : 19-05-01 16:20

> [...]

> Har just kørt Norton Diskdoktor og Speeddisk.
>
> Hvad kan der være galt (alså udover at MS generelt laver dårlige

Og NÅR du har fået den til at fungere, er her et par gode "drifts-råd":

1. Slå java fra, du kan altid slå den til hvis en bestemt side
kræver det. Sørg i øvrigt for at det er den nyeste MRJ du har
installeret. Mener det er version 2.2.4

2. Giv IE rigeligt hukommelse. 25 el. 30 MB. Du har jo RAM nok
til det.

3- Quit IE når mac'en er på vågeblus. Og måske også hvis du går
offline og ikke lige skal bruge den. Jeg har erfaret af mange IE-crashes
er sket første gang man klikker på et bogmærke, hvis IE har været "åben"
under vågeblus.

v.h.

Martin

Fra : MacAnd

Dato : 19-05-01 17:36

"Peter Løvschall" skrev d. 19-05-01 14:21 dette indlæg :
> [...]
> Har just kørt Norton Diskdoktor og Speeddisk.
>
> Hvad kan der være galt (alså udover at MS generelt laver dårlige

Har du prøvet at køre Microsoft Self-Repair; den skulle gerne ligge i mappen med Internet Explorer....
MacAnd

http://www.kandu.dk/