Skattefrit løm?
Fra : Ukendt

Dato : 12-12-04 11:45

Eller hvad det nu kaldes..

Jeg er nyansat i et lille rejsebureau og skal lige nævnes at der er ikke
problemer, men jeg vil lige komme på forkant mht. reglerne. Hvad siger
reglerne omkring arbejde udført i udlandet som rejseleder? Jeg er ansat på
fuldtid med fast løn plus evt. overarbejde og alt det halløj og arbejder
primært på kontoret men til tider tager jeg ud og fungerer som rejseleder.
Skal lønnet i den periode man er i udlandet være skattefrit? Hvor kan jeg
læse om disse ting?

Mvh Kenneth

Fra : Snuden

Dato : 12-12-04 12:19

On Sun, 12 Dec 2004 11:45:02 +0100, "Kenneth Nielsen"
<bamsen31(snabelA)hotmail.com> wrote:

> [...]
>primært på kontoret men til tider tager jeg ud og fungerer som rejseleder.
>Skal lønnet i den periode man er i udlandet være skattefrit?

lol.. Nej, men for at kunne give et præcist svar mangler der nogen
oplysninger. Er det samme arbejdsgiver der lønner dit kontorjob og dit
rejselederjob? Hvis nej, er jobbet som rejseleder så betalt af en
udenlandsk arbejdsgiver?

>Hvor kan jeg læse om disse ting?

ToldSkat eller din lokale skatteforvaltning kan give dig en præcis
rådgivning og vejledning, men indtil du får snakket med dem kan du
læse lidt mere om emnet her:

http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=119294&vID=200443&search=skat¤på¤udenlandsk¤indkomst
http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=87627&vID=200444&search=skat¤på¤udenlandsk¤indkomst
http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=87672&vID=200444&search=skat¤på¤udenlandsk¤indkomst

Husk i øvrigt, at ToldSkat og din lokale (underforstået kommunale)
skatteforvaltning er én enhed pr. 1/7-2005.
--
Snuden

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-04 17:27

Ja, det er samme arbejdsgiver

Kenneth

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-12-04 19:43

In article <41bc7146$0$276$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Kenneth Nielsen wrote:
> Ja, det er samme arbejdsgiver

Så er lønnen skattepligtig i DK. Du kan dog få et skattefrit
tillæg af arbejdsgiver på knapt 400 kr/døgn til kost og
småfornødenheder. Og hvis du ikke får det, så kan du opnå et
lønmodtagerfradrag på det samme. Men der er dog en bundgrænse på
5900 kr.