Jimmy wrote:
> Hej
>
> I den ejerforening hvor jeg bor modtager Bestyrelsen undertiden klager fra
> en beboer over en anden.
> De håndterer disse klager ved at undersøge om der er hold i det, hvis de
> kan, og så skrive et brev til beboeren om at der er klaget over det og det.
>
> De udleverer altså ikke en kopi af klagen men omskriver klagen til et par
> linier.
Tjaah, der er nok ingen faste regler om den slags.
> Ville det være mere korrekt om de kopierede klagen og fjernede klagers navn
> mm. og gav til ham der blev klaget over sammen med et brev fra Bestyrelsen
> om at de gerne ville have en stillingtagen til klagen og i tilfælde af at de
> intet hørte indenfor 14 dage ville klagen blive betragtet som accepteret?
Jeg syntes det ville være mest fair at høre begge sider af historien,
uanset hvad og derfor starte med en telefonisk eller pesonlig
henvendelse. Det behøver ikke at tage meget mere end 5-10 minutter og
giver flere og bedre oplysninger end man kan få i et brev.
> Bestyrelsen har jo i virkeligheden ikke altid mulighed for at undersøge hvad
> der rent faktisk er foregået og kommer derfor ofte til at tage klagers
> parti.
Det kender jeg godt.
> Andre forslag til håndtering af klager modtages gerne.
Jeg mener at den personlige kontakt er alfa og omega. Spild af tid at
skrive for mange breve og iøvrigt er der nogen der ikke er dygtige til
formuleringer på skrift. Det er også lettere at lyve på skrift end det
er mundtligt.
Men man kan godt sende en skriftlig afgørelse, som det allersidste - som
dokumentation. Den kan man så klage over inden 14 dage eller lignende.
Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen
--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen -
http://www.martinjoergensen.dk