Private parkeringsselskaber?
Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 10-12-04 14:25

Hej,

jeg er nysgerrig efter at høre hvilke beføjelser private parkeringsselskaber
har til at udskrive bøder og hvorvidt man skal betale dem eller ej.
Jeg har hørt nogle snakke om, at der har været tv-udsendelser, som helt
frarådede at man betalte private p-bøder fra fx EuroPark, CarPark e.l.
men har ikke kunnet finde noget konkret information, som var under et år
gammelt.

Hvad mener I?

--
Kasper

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-12-04 16:01

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@post.cNOCAPSybercity.dENMARk>
wrote in news:cpc83i$r25$1@news.cybercity.dk

> [...]
> private p-bøder fra fx EuroPark, CarPark e.l. men har ikke
> kunnet finde noget konkret information, som var under et år

Det er ret simpelt faktisk - når du parkerer accepterer du en aftale
med ejeren af parkeringspladsen som indebærer at hvis du parkerer
længere tid end aftalt så får du en afgift på X kr.
At der så har været andre problemer med parkeringsfirmaerne er noget
helt andet.

"Alot of people may not know this but I happen to be quite famous"

Fra : Jens.,

Dato : 11-12-04 08:10

"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> som indebærer at hvis du parkerer
> længere tid end aftalt

der er vel ikke blevet aftalt noget ?

--
Jens.

postkasse_66@hotmail.com

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 11-12-04 09:46

"Jens.," skrev 11.12.2004 8:10:

> der er vel ikke blevet aftalt noget ?

Det er en såkaldt kvasiaftale. Aftalen indgås ved en handling - i dette
tilfælde ved at parkere bilen.

--
/kristian
@warszawa

Sony digitalkamera DSC-F717 sælges. Kontakt mig på mail!

Fra : Klaus

Dato : 11-12-04 09:55

"Jens.," <@postkasse_66@hotmail.com@....@..> skrev i en meddelelse

> der er vel ikke blevet aftalt noget ?
>

> --
> Jens.
>
> postkasse_66@hotmail.com

Der skal på pladsen være et synligt skilt med, at hvis du parkerer på
pladsen anerkender du reglerne.

Klaus

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 11-12-04 13:56

> [...]
> længere tid end aftalt så får du en afgift på X kr.
> At der så har været andre problemer med parkeringsfirmaerne er noget

Ja, men hvad, hvis man ikke selv har ført bilen? Er det så stadig ejeren,
der skal betale?

--
Kasper

Fra : per christoffersen

Dato : 12-12-04 11:33

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@post.cNOCAPSybercity.dENMARk> skrev i en
meddelelse news:cpeqpo$df3$1@news.cybercity.dk...
> Ja, men hvad, hvis man ikke selv har ført bilen? Er det så stadig ejeren,
> der skal betale?

Nej, - det er den der parkerer der indgår aftalen, og dermed forpligtiger
sig til at betale.

/Per