Jeg har idag forsøgt at købe en mobiltelefon med abonnement hos et dansk
teleselskab.
Jeg blev afvist, til trods for at jeg har haft abonnement hos dem i de
seneste 6 år (og stadig har). Begrundelsen var, at jeg for snart 3 år siden
havde et andet abonnement hos dem, hvor der var en regning der ikke blev
betalt til tiden. Jeg bedyrede over for dem, at den VAR betalt helt færdig
(fik en afdragsordning), mens de stadig mener at jeg skylder en del.......
Jeg har nu fundet de breve frem fra advokatfirmaet der overtog sagen, og kan
sort på hvidt se, at sidste afdrag ER betalt.
Kan de så ud fra det påstå, at jeg stadig skylder dem, uden at de har sendt
en eneste skrivelse til mig, eller skal jeg bare regne med at det skyldes en
fejl hos dem?
Hvad der er mærkeligt er, at jeg for 14 dage siden købte en telefon hos selv
samme selskab uden problemer. Jeg bestilte den telefonisk hos dem
personligt, så man skulle jo mene at de havde set dér, hvis jeg skyldte dem
så meget, at de ikke ville have mig som nu (nuværende) kunde.
Så var det jeg tænkte, at det jo kunne være at de ikke havde registreret
opsigelsen af mit abonnement dengang for 3 år siden (og al posten fra dem
var gået tabt......), men da jeg så tjekker det nummer det handler om,
tilhører det nu en person i Jylland (bor selv på Sjælland), og da jeg
ringede til det, kunne vedkommende fortælle, at det nummer havde han da haft
længe.
Jeg synes det virker som en lidt underlig sag det her, men vil gerne vide
hvordan jeg skal forholde mig.
Skal jeg bare lade som ingenting, da jeg ikke har hørt et kvæk fra dem i 3
år, og forøvrigt ikke mener at jeg skylder dem noget. Primært baseret på at
mit abonnement er opsagt for længe siden (for ellers kunne de vel ikke give
nummeret til en anden person, vel.)
/se
|