|
| Mangefuld oplysning i netbutik Fra : Hans Hvelplund Odbor~ |
Dato : 09-12-04 14:54 |
|
Jeg bestilte for nogen dage siden 2 spil i en butik jeg fandt via. google.
Jeg putter dem i indkøbskurven og går videre til afslutbestilling, hvor
prisen er opgivet som 2*160,- og summen dermed 320,-
Jeg har nu fået pakken, samt et brev hvor jeg bliver opkrævet 442,-
(dvs. 320 + 80 (moms) + 42 i forsendelse)
Intet sted på siden er jeg blevet gjort opmæsksom på at priserne var ex.
moms eller plus forsendelse. der er heller ikke noget link eller tekst som
gør opmærksom på betingelser for handel.
Jeg er naturligvis ikke interesseret i at betale de ekstra 122,- som
pludselig bliver opkrævet, men har jeg nogen mulighed for at nægte?
| |
Ukendt (09-12-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-12-04 15:32 |
|
"Hans Hvelplund Odborg" <hans@odborg.dk> wrote in message
news:cp9ldc$1d19$1@news.cybercity.dk...
> Jeg bestilte for nogen dage siden 2 spil i en butik
Hvilken butik?
| |
Hans Hvelplund Odbor~ (09-12-2004)
| Kommentar Fra : Hans Hvelplund Odbor~ |
Dato : 09-12-04 16:26 |
| | |
Thomas Wesley Hinton (09-12-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Wesley Hinton |
Dato : 09-12-04 15:59 |
|
"Hans Hvelplund Odborg" <hans@odborg.dk> wrote in message news:cp9ldc$1d19
> Jeg putter dem i indkøbskurven og går videre til afslutbestilling, hvor
> prisen er opgivet som 2*160,- og summen dermed 320,-
> Jeg har nu fået pakken, samt et brev hvor jeg bliver opkrævet 442,-
> (dvs. 320 + 80 (moms) + 42 i forsendelse)
Hvis butikken henvender sig til private er prisen total prisen inklusive
moms (med mindre de tydeligt angiver 2 priser, ink. og eks. moms). Så har de
sat dem til salg til 320,- skal du ikke betale mere.
Det ved jeg, selvom jeg ikke er jurist, eller nogensinde bliver det.
Forsendelsen kan jeg ikke se problemet ved, du kunne jo have hentet spillene
selv og undgået forsendelsen. ;)
| |
Hans Hvelplund Odbor~ (09-12-2004)
| Kommentar Fra : Hans Hvelplund Odbor~ |
Dato : 09-12-04 17:13 |
|
Thomas Wesley Hinton wrote:
> Forsendelsen kan jeg ikke se problemet ved, du kunne jo have hentet
> spillene selv og undgået forsendelsen. ;)
Så de kunne have bragt den via taxi og opkrævet 1000,-?
Jeg ved at nogle netbutikker sælger dvd'er uden ekstra forsendelses
omkostninger, så jeg kan ikke se at jeg burde kunne have regnet ud at det
ville koste mig noget for en pakke der har ca samme rumfylde som 2 dvd'er.
| |
Peter Lykkegaard (09-12-2004)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 09-12-04 16:00 |
|
"Hans Hvelplund Odborg"
> Jeg er naturligvis ikke interesseret i at betale de ekstra 122,- som
> pludselig bliver opkrævet, men har jeg nogen mulighed for at nægte?
Du kan nægte modtagelse eller levere varen tilbage inden 14 dage ved netkøb
- Peter
| |
Hans Hvelplund Odbor~ (09-12-2004)
| Kommentar Fra : Hans Hvelplund Odbor~ |
Dato : 09-12-04 16:30 |
|
Peter Lykkegaard wrote:
> "Hans Hvelplund Odborg"
>
>> Jeg er naturligvis ikke interesseret i at betale de ekstra 122,- som
>> pludselig bliver opkrævet, men har jeg nogen mulighed for at nægte?
>
> Du kan nægte modtagelse eller levere varen tilbage inden 14 dage ved
> netkøb
>
> - Peter
Men jeg skal jo stadig betale for forsendelsen. Så det bliver vel omkring
84,- for ingenting, hvilket jeg heller ikke synes er tilfredsstillende.
Regningen kom i et seperat brev, der stod ingen pris på pakken.
| |
Ukendt (09-12-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-12-04 16:51 |
|
"Hans Hvelplund Odborg" <hans@odborg.dk> wrote in message
news:cp9ldc$1d19$1@news.cybercity.dk...
>
> Intet sted på siden er jeg blevet gjort opmæsksom på at priserne var
ex.
> moms eller plus forsendelse. der er heller ikke noget link eller tekst
som
> gør opmærksom på betingelser for handel.
Det står her, men jeg kan godt forestille mig, at du kan være landet
direkte på den anden side via google.
http://www.brandingdk.dk/web/gaveart.nsf/dok/velkommen
hilsen
Uffe
| |
Hans Hvelplund Odbor~ (09-12-2004)
| Kommentar Fra : Hans Hvelplund Odbor~ |
Dato : 09-12-04 17:09 |
|
"Uffe Kousgaard" <look_at_ www.routeware.dk> wrote:
> "Hans Hvelplund Odborg" <hans@odborg.dk> wrote in message
> news:cp9ldc$1d19$1@news.cybercity.dk...
>>
>> Intet sted på siden er jeg blevet gjort opmæsksom på at priserne var
> ex.
>> moms eller plus forsendelse. der er heller ikke noget link eller tekst
> som
>> gør opmærksom på betingelser for handel.
>
> Det står her, men jeg kan godt forestille mig, at du kan være landet
> direkte på den anden side via google.
> http://www.brandingdk.dk/web/gaveart.nsf/dok/velkommen
>
> hilsen
> Uffe
ja det kan jeg jo så godt se nu.
Men som sagt fandt jeg det via google:
http://www.google.com/search?hl=da&q=tantrix+site%3ADk&btnG=S%C3%B8g&lr=lang_da
link nr. 7
Så hvordan står jeg så nu? Det må vel være dem der skal gøre mig opmærksom
på yderligere omkostninger, og ikke mig selv der skal rode deres side
igennem for at finde dem? (rent faktisk kan jeg kun finde den side via dit
link, og ikke ved at manurere rundt derinde)
| |
Verner (09-12-2004)
| Kommentar Fra : Verner |
Dato : 09-12-04 18:02 |
|
On Thu, 09 Dec 2004 17:08:37 +0100, Hans Hvelplund Odborg
<hans@odborg.dk> wrote:
>Så hvordan står jeg så nu? Det må vel være dem der skal gøre mig opmærksom
>på yderligere omkostninger, og ikke mig selv der skal rode deres side
>igennem for at finde dem? (rent faktisk kan jeg kun finde den side via dit
>link, og ikke ved at manurere rundt derinde)
Du kan blot sende tingene retur sammen med den ubetalte regning.
Din eneste udgift bliver således porto for returnering,,
Verner
| |
David T. Metz (09-12-2004)
| Kommentar Fra : David T. Metz |
Dato : 09-12-04 22:05 |
|
Hans Hvelplund Odborg kalligraferede, i
news:cp9t99$1d19$4@news.cybercity.dk
>
http://www.google.com/search?hl=da&q=tantrix+site%3ADk&btnG=S%C3%B8g&lr=lang_da
> link nr. 7
>
> Så hvordan står jeg så nu?
Det ændrer sandsynligvis ikke noget. Det afgørende er at siden henvender sig
til erhvervsdrivende, og det står på alle siderne. Det fremgår også af
bestillingssiden, idet man der skal opgive "Firma" og "kontaktperson". Så du
kan ikke have været i god tro (dvs. du burde have indset at de henvender sig
til erhvervsdrivende).
> Det må vel være dem der skal gøre mig
> opmærksom på yderligere omkostninger, og ikke mig selv der skal rode
> deres side igennem for at finde dem? (rent faktisk kan jeg kun finde
> den side via dit link, og ikke ved at manurere rundt derinde)
Klik på linket "promotionartikler" på den side du fandt via google ...
Fra sitets forside:
klik på "Branding DK" i venstre menu og derefter på "DK-promotionartikler" i
højre menu.
David
David
| |
David T. Metz (09-12-2004)
| Kommentar Fra : David T. Metz |
Dato : 09-12-04 22:13 |
|
David T. Metz kalligraferede, i
news:41b8bdb3$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
> Det ændrer sandsynligvis ikke noget. Det afgørende er at siden
> henvender sig til erhvervsdrivende, og det står på alle siderne. Det
> fremgår også af bestillingssiden, idet man der skal opgive "Firma" og
> "kontaktperson". Så du kan ikke have været i god tro (dvs. du burde
> have indset at de henvender sig til erhvervsdrivende).
Jeg burde nok tilføje: men det er den erhvervsdrivende der har bevisbyrden
for at det ikke var en forbrugeraftale. Så som udgangspunkt kan du hævde at
det var en forbrugeraftale, og du derfor fx har fortrydelsesret og ikke skal
svare moms af de opgivne priser.
David
| |
Peter Lykkegaard (09-12-2004)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 09-12-04 22:39 |
|
"David T. Metz" wrote
> Jeg burde nok tilføje: men det er den erhvervsdrivende der har bevisbyrden
> for at det ikke var en forbrugeraftale. Så som udgangspunkt kan du hævde
> at
> det var en forbrugeraftale, og du derfor fx har fortrydelsesret og ikke
> skal
> svare moms af de opgivne priser.
>
Butikken reklamerer med 14 dages fortrydelsesret uden undtagelser
Rent ujuridisk så er det da det mest håbløse bestillingssystem jeg har set
til dato
Der er ingen validering af input felter etc
Jeg kom til at sende en tom blanket afsted (lidt røde ører)
- Peter
| |
David T. Metz (10-12-2004)
| Kommentar Fra : David T. Metz |
Dato : 10-12-04 15:30 |
|
Peter Lykkegaard kalligraferede, i news:31ruv2F3de5vdU1@individual.net
> Butikken reklamerer med 14 dages fortrydelsesret uden undtagelser
O.k. Det så jeg ikke. Men han hænger formodentlig på portoen (kan du linke
til oplysningen om fortrydelsesret?)
David
| |
Peter Lykkegaard (10-12-2004)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 10-12-04 16:18 |
|
"David T. Metz" wrote
>
>> Butikken reklamerer med 14 dages fortrydelsesret uden undtagelser
>
> O.k. Det så jeg ikke. Men han hænger formodentlig på portoen (kan du linke
> til oplysningen om fortrydelsesret?)
>
Jow, jow
http://www.danskturisme.dk/web/gaveart.nsf/dok/tak
Den kommer først frem efter at man har afgivet en bestilling
NB! Du kan åbne denne side uden probs
Har lige prøvet det først
- Peter
| |
David T. Metz (10-12-2004)
| Kommentar Fra : David T. Metz |
Dato : 10-12-04 16:56 |
|
Peter Lykkegaard kalligraferede, i news:31tt17F3f9lchU1@individual.net
> Den kommer først frem efter at man har afgivet en bestilling
Hehe. O.k. Det har jeg godt nok ikke set før, at en butik lover ekstra
service _efter_ man har bestilt ...
David
| |
|
|