|
| Ophæve handel, fortsat. Fra : Thomas Wesley Hinton |
Dato : 09-12-04 14:49 |
|
Hej gruppe,
Jeg har tidligere beskrevet at jeg potentielt forudså at skulle ophæve en
handel.
Rent konkret har jeg købt en monitor hos et postordre firma, monitoren var
allerede fejlbehæftet ved levering, og havde udviklet yderligere 2 fejl så
den var ubrugelig (billedet flimrede).
Monitoren har 3 års garanti fra producenten selv (dette er beskrevet på
sælgers side). Men da jeg kontaktede det firma der varetog de 3 års garanti
kunne de ikke tale engelsk (kun svensk), og mente at der var et andet firma
de nu varetog producentens garanti. De gav mig et telefon nummer til dem,
som ikke virkede.
Jeg besluttede mig derfor blot at benytte mig af min normale 2 års
reklamations ret hos sælger, til trods for at sælger oplyser på deres
hjemmeside at det kan tage "2 uger ekstra, i forhold til den straksombytning
producenten giver".
Sælger har nu modtaget monitoren for 5 uger siden.
Jeg ringede i sidste uge og bad om opdatering, de lovede at emaile mig. Men
gjorde det ikke. Personen kunne iøvrigt se ud fra min RMA beskrivelse at
monitoren ikke ville blive repareret (der er 3 uafhængige fejl).
Jeg ringede igen igår, og oplyste at jeg tidligere havde ringet, og at jeg
nu ønskede noget konkret inden ugen var omme, ellers ville jeg efterfølgende
ophæve handelen (med en uges frist, sendt anbefalet forstås).
Hvilken paragraf skal jeg støtte mig til (link)?
Har sælger haft "rimelig tid" til at reparere min monitor/give mig en ny,
set i lyset af at den er købt med beskrivelsen "straks ombytning", som jeg
dog grundet omstændighederne ikke ønskede at benytte mig af?
Takker for eventuelle svar :)
| |
Thomas Wesley Hinton (09-12-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Wesley Hinton |
Dato : 09-12-04 15:03 |
|
"Thomas Wesley Hinton" <wesleyREMOVETHIS@worldonline.dk>
> Hej gruppe,
>
> Jeg har tidligere beskrevet at jeg potentielt forudså at skulle ophæve en
> handel.
Og jeg har et tillægs spørgsmål.
Når jeg, som jeg forudser, skal skrive et brev til sælger, vil det så
juridisk stille mig ringere hvis jeg i brevet oplyser at jeg i
korrespondance med trediepart fremover vil omtale dem under deres rigtige
navn, frem for blot "sælger", såfremt de ikke øjeblikkeligt efterlever de
krav jeg stiller i brevet.
De krav jeg har tænkt mig at stille er at jeg enten 1. Får en monitor der er
tilsvarende eller bedre, og som jeg skal godkende som værende sådan 2.
Bliver krediteret så jeg kan købe en ny monitor hos dem eller 3. Giver mig
det fulde beløb tilbage som det fremgår af faktura.
Ang. at give dem 1 uges frist, skal jeg give dem det? Omstændighederne taget
i betragtning.
| |
|
|