"Michael Kjærsgård" <none@invalid.tld> skrev i en meddelelse
news:41B71F09.DF67498B@invalid.tld...
>> Jeg ved desværre ikke om man kan tage ekspeditionsgebyrer i alm.
>> butikker,
>> hvis blot man fx skilter med det. Jeg erindrer heller ikke at have set
>> det,
>> bortset fra ved kortbetalinger.
>
> Ca. sådan foregår det hos PC-focus i Hobro... Der gælder andre (dyrere)
> priser
> hvis du selv vil hente varen i deres butik...
>
>
http://www.pcfocus.dk/shop/terms.asp
Denne del:
"14 dages fortrydelsesret:
Ved postordre salg via internettet har de som forbruger 14 dages
fortrydelsesret.
Dog ikke på PC systemmer som er samlet ved levering, og varer hvor
plomberingen er brudt.
Ønsker du at gøre brug af din 14 dages fortrydelses ret, indsend da
produktet med tydelig angivelse af det fortrudte køb. Pakken skal være
afsendt fra dem inden 14 dage fra varens modtagelse. (Ifølge Post Danmarks
stempel).
Varen sendes retur i original & ubeskadiget emballage. Husk at vedlægge en
kopi af faktura.
Der er ingen fortrydelsesret når det er erhvervskøb eller køb foretaget af
virksomheder."
er ikke i overensstemmelse med lovgivningen på følgende punkter:
PC systemer der er samlet af standardelementer skal være omfattet af
returret
Kravet om ubrudt plombe kan kun stilles ved CDer, DVDer, software o.lign.
Der kan ikke ubetinget stilles krav om returnering i original og ubeskadiget
emballage. Kravet kan kun stilles hvor emballagen i sig selv har en værdi
for varen
Der kan ikke stilles krav om vedlæggelse af faktura, udelukkende om en
mulighed for at identificere kunden.
/Per