Trække bredbånd fra i skat...
Fra : Jean

Dato : 07-12-04 18:17

Hej NG!

Kort og godt, kan man trække bredbånd fra, hvis man er selvstændig? Hvis
ikke det hele, så hvor meget...

Mvh Jean.

Fra : David T. Metz

Dato : 07-12-04 21:05

Jean wrote:
> Kort og godt, kan man trække bredbånd fra, hvis man er selvstændig?
> Hvis ikke det hele, så hvor meget...

De plejer vist nok at vide det ovre i dk.erhverv eller dk.penge, hvis du
ikke får et svar her.

Så vidt jeg husker, fra da jeg selv var selvstændig, indgår bredbånd på
linje med telefon. Så hvis du arbejder fra din hjemadresse så kan du trække
hele telefon- og internetudgiften fra minus et beløb til privat forbrug.
Hvor stort privat forbruget skal være husker jeg ikke, men bredbånd indgår
simpelt hen på samme konto som telefonen/telefonerne.

David

Fra : Jean

Dato : 08-12-04 19:18

David skrev:
> De plejer vist nok at vide det ovre i dk.erhverv eller dk.penge, hvis du
> ikke får et svar her.

Okay, det vil jeg da prøve så...

> [...]
> Hvor stort privat forbruget skal være husker jeg ikke, men bredbånd indgår
> simpelt hen på samme konto som telefonen/telefonerne.

Jeg fandt lige det her:
http://www.startguiden.dk/svar_skat/48126/15/0

Så er det bare de første 3.000 om året, der bliver beregnet til privat
forbrug?

Mvh Jean.

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 08-12-04 20:20

> Så er det bare de første 3.000 om året, der bliver beregnet til privat
> forbrug?

Du bruger som du vil til erhverv og privat. Du trækker hele udgiften fra i
regnskabet og du beskattes af fri telefon som er 3000kr om året.
Du skal altså betale skat af en "indtægt" på 3000 kr, som er værdien af din
frie telefon.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-12-04 20:29

Jakob Nielsen wrote:

> Du skal altså betale skat af en "indtægt" på 3000 kr, som er værdien af din
> frie telefon.

Dog, hvis man har telefoner ud over dem som trækkes fra i firmaet, så
kan regningen for dem fratrækkes de 3000 kroner. Det gælder for eksempel
mobiltelefon eller telefon i sommerhuset. Men også det ved de meget mere
om i news:dk.erhverv.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at skrive med ti-fingersystemet med det gratis program SES Type