[HL2] CD check er fjernet
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-12-04 11:35

Hejsa

Der er udsendt en opdatering til HL2
http://www.steampowered.com/index.php?area=news&id=372

Half-Life 2
- Solved disc in drive incompatibility error by removing Securom disc check
routine

Det vil sige gem jeres CD/DVD væk i kassen, den skal ikke bruges for at
starte HL2 etc

Damn that was fast

- Peter

Fra : BuFFerz

Dato : 11-12-04 12:10

ja det var nice - men havde også regnet med at det kom før eller siden. :)

Fra : Casper Bang

Dato : 11-12-04 12:58

> Half-Life 2
> - Solved disc in drive incompatibility error by removing Securom disc
> check routine

Damn, lækkert!
Det virker som om de selv nu kan se at det ikke hjælper noget, at dem der
køber online har det nemmere end dem der køber i Bilka.

Nu står jeg så bare og overvejer om jeg skulle investere i HalfLife:
Source - har aldrig spillet etteren, selv om jeg da har købt det (for at få
CS).
Ved dog ikke om jeg gider... om etteren stadig er fed, efter man har
gennemført toeren...

Fra : Søren Christensen

Dato : 11-12-04 13:15

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse news:41bae0df$0$93105$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]

> CS).
> Ved dog ikke om jeg gider... om etteren stadig er fed, efter man har

Hehe havde samme problem. Købte det i første omgang kun for at få Cs source.
Endte dog med at jeg gennemførte HL2 og jeg har aldrig prøvet etteren...

Fra : Silver

Dato : 11-12-04 18:41

> få
> >

> Hehe havde samme problem. Købte det i første omgang kun for at få Cs
source.
> Endte dog med at jeg gennemførte HL2 og jeg har aldrig prøvet etteren...

Det er sgu lidt synd for jer begge to for det ER en kanon oplevelse at
gennemføre HL1, men pga at vi nu er så vant til at grafikken skal være flot
så kan det godt være at oplevelsen slet ikke er det samme som dengang det
kom ud og var state of the art.

Jeg husker stadig den følelse at startet spillet op og så eller løse puzzles
og skyde soldater, var sgu lidt nedtrykt da jeg havde gennemført det hehe.

Men prøv da for gameplayet er stadig solidt i forhold til så mange andre
spil på markedet idag.

Mvh
Silver.

Fra : Casper Bang

Dato : 11-12-04 22:48

> Men prøv da for gameplayet er stadig solidt i forhold til så mange andre
> spil på markedet idag.

Har du prøvet HL: Source?
Er grafikforbedringen investeringen værd (når man allerede har betalt for
den originale etter)?
Hvis jeg skal gennemføre det gamle spil, kan man jo lige så godt få så meget
som muligt ud af det :)

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-04 01:51

On Sat, 11 Dec 2004 22:48:07 +0100, in dk.spil.computer you wrote:

>Har du prøvet HL: Source?
>Er grafikforbedringen investeringen værd (når man allerede har betalt for
>den originale etter)?

Emnet har allerede været på bane et par gange i gruppen, men for en
ordens skydl tager vi den lige en gang til...

Half-Life: Source
<http://pc.gamespy.com/pc/half-life-remake-source-engine-powered/566979p1.html?fromint=1>

Sadly, the game hasn't gotten much of a graphical upgrade. Valve has
described Half-Life: Source as more of a proof-of-concept, and you can
tell that the game still uses all the old textures and character
models -- not even the upgraded ones used in Blue Shift.

>Hvis jeg skal gennemføre det gamle spil, kan man jo lige så godt få så meget
>som muligt ud af det :)

Hvis!? Selvfølgelig skal du da spille Half-Life. Den oplevelse må man
så sandelig ikke snyde sig selv for. Bortset fra grafikken, så er det
stadig den i dag et sublimt spil. Jeg vil faktisk påstå at end ikke
Half-Life 2 formår at overgå det originale.

Meget apropos, så vil jeg da lige nævne dette mod til Half-Life:

Nightwatch
<http://www.hl-nightwatch.net/>

Jeg tillader mig lige at citere lidt fra deres FAQ:

Half-Life is really old. What are you doing to compensate for this?

Nightwatch is being designed to greatly improve the graphical
experience from Half-Life. Maps are being designed with slightly
higher poly limits (up to 1200 w_ polys as opposed to 600-800 max in
Half-Life) and higher-res and improved textures. Models are built with
a poly ceiling of 1500-2000 (varying on a per-model basis). Model
skins will also be at higher resolution than in Half-Life.

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's just the way I am.
- Homer Simpson

Fra : Silver

Dato : 14-12-04 21:00

> Meget apropos, så vil jeg da lige nævne dette mod til Half-Life:
>
> Nightwatch
> <http://www.hl-nightwatch.net/>

Ahh yes!, tak skal du ha, det var faktisk den mod jeg ledte efter for efter
at have lavet det indlæg herinde fik jeg selv lyst til at prøve spillet igen
og se om jeg kunne gennemføre ved at sætte mål for mig selv, f.eks minimum
tid til hver map, eller max antal save games eller f.eks HELT uden brug af
savegames (dør jeg i slutningen af en map SKAL jeg starte forfra i mappen,
ikke fra et autosave sted) hehe.

Mvh
Silver.

Fra : Stærk Tobak

Dato : 11-12-04 13:14

On Sat, 11 Dec 2004 11:34:42 +0100, "Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com>
wrote in dk.spil.computer:

> [...]
>routine
>
>Det vil sige gem jeres CD/DVD væk i kassen, den skal ikke bruges for at

Hvis de også satte den automatiske opdatering til så....
Foreløbig ingen opdatering. Men de når det nok inden jeg køber spillet på
cd/dvd.

--
Gerner

Folk med stress bruger planlægningskalendere.
Folk der bruger planlægningskalendere får stress.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-12-04 13:34

"Stærk Tobak" wrote

> Hvis de også satte den automatiske opdatering til så....
> Foreløbig ingen opdatering.

Hmm du ved vel godt at du skal afslutte Steam helt og starte programmet igen
før den begynder at kikke efter opdateringer?

- Peter

Fra : Stærk Tobak

Dato : 11-12-04 16:05

On Sat, 11 Dec 2004 13:33:41 +0100, "Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com>
wrote in dk.spil.computer:

>"Stærk Tobak" wrote

>Hmm du ved vel godt at du skal afslutte Steam helt og starte programmet igen
>før den begynder at kikke efter opdateringer?

Jeg tror nu nok jeg kan kalde mig veteran på steam og deres downloadfacon.
Ingen af dem er sat igang endnu. Jeg ved også at de kan bundte konti til
programmeret opdatering.

Fra : Sune Salminen

Dato : 12-12-04 18:06

Stærk Tobak wrote:

> Jeg tror nu nok jeg kan kalde mig veteran på steam og deres
> downloadfacon.

haha..!

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Stærk Tobak

Dato : 12-12-04 20:06

On Sun, 12 Dec 2004 18:06:17 +0100, "Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk>
wrote in dk.spil.computer:

>haha..!

Hvad mener du, er du nu igen en minussune.

Fra : Sune Salminen

Dato : 12-12-04 21:02

Stærk Tobak wrote:

> Hvad mener du, er du nu igen en minussune.

Næh, jeg synes ganske simpelt at det du skrev var morsomt.

Man kan ufrivilligt hurtigt blive meget erfaren med det lortesystem.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-12-04 21:16

"Sune Salminen" wrote

> Man kan ufrivilligt hurtigt blive meget erfaren med det lortesystem.

Jeg tvivler på at man kan blive en erfaren rotte mht Steam
Lige så snart man regner med at man har regnet den ud, så bliver skidtet
ændret

Man bliver snarere gråhåret
Før i tiden opdaterede Steam automatisk når systemet var idle
Dette har man ændret til at man skal afslutte Steam helt og restarte før den
chekker efter opdateringer
Sikkert for at sprede belastningen lidt

- Peter

Fra : Stærk Tobak

Dato : 12-12-04 21:32

On Sun, 12 Dec 2004 21:01:54 +0100, "Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk>
wrote in dk.spil.computer:

>Næh, jeg synes ganske simpelt at det du skrev var morsomt.
>
>Man kan ufrivilligt hurtigt blive meget erfaren med det lortesystem.

Nu har jeg indtil videre kun god erfaring med steam dl. Pisselangsom, javel, men
så har jeg god tid til at vente, og man kan jo lave en masse andet mens der dl.
Men når man starter computeralderen med et 300 baud modem så har man lært det.

Fra : Sune Salminen

Dato : 12-12-04 22:27

Stærk Tobak wrote:

> [...]
> javel, men så har jeg god tid til at vente, og man kan jo lave en
> masse andet mens der dl. Men når man starter computeralderen med et

Hehe, ja.. Jeg var selv på nettet første gang, eller rettere Compuserve,
på en sort/hvid Macintosh 512k tilsluttet telefonnettet via en såkaldt
Akustisk Kobler á lá Wargames, tilbage i 1989-90.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.