JBOSS
Fra : Lars

Dato : 19-05-01 13:27

Jeg skal til at eksperimenentere lidt med J2EE - EJB og vil gerne høre, om
der er nogen som har erfaring med anvendelse af JBOSS som
applikationsserver? Alle udmeldinger er velkomne

/Lars

Fra : Steffen Enni

Dato : 19-05-01 14:32

Min erfaring fra foråret 2000 er at JBoss mangler modenhed og stabilitet i
softwaren. Der ændres ofte på format og indhold af centrale konfigurations
filer, således at hvad der plejede at virke, pludseligt ikke længere virker.
Dengang var JBoss af mange anset som nummer 1 blandt open source EBJ
servere.

Dengang kunne den godt bruges til at øve sig på og derved få et indblik i
EJB. Den virkede, men det tog mig lang tid at finde ud af hvad der skulle
til for at få den til at virke. Så jeg vil anbefale dig at snuppe en
release og så blive på den. Lad være med at opgradere hele tiden, med
mindre du finder en mystisk opførsel, som ligner en fejl. Og vær så
forberedt på at der er et arbejde med at opgradere.

Idag ser det ud til at de har frigivet en 2.2.1 stable release. Et begreb
som ikke fandtes for et år siden. Så måske det er lettere at arbejde med
JBoss idag.

Du kan også overveje at få fingrene i en evaluering af Weblogic (30 dage),
de har en noget bedre dokumentation. Når du så med Weblogic har fået
fornemmelse for hvad det drejer sig om, kan du starte med at kæmpe dig ind i
JBoss verdenen. De Entity og Session beans du måtte skrive til Weblogic kan
så flyttes til JBoss med minimale ændringer (jeg tror faktisk at der idag
ingen ændringer skal til, men ved det ikke).

Venlig hilsen,

Steffen Enni
http://www.zachosw.dk

Fra : Jacob Andresen

Dato : 19-05-01 23:35

Hej!

Jeg har fundet den let at arbejde med. Jeg kan specielt godt lide hotdeploy
featuren, hvor man bare kan smide en jar ind
i deploy biblioteket og så er den oppe og køre. Det skulle der ikke være
mange j2ee containere der kan.

Der er dog visse performance problemer med CMP, men det bliver der arbejdet
aktivt på.

Hvis du skal igang med Jboss, så du velkommen til at skrive til mig (ellers
kig på eksemplerne i dokumentationen på www.jboss.org )

mvh Jacob Andresen

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 20-05-01 04:06

Jacob Andresen wrote:
> Hvis du skal igang med Jboss, så du velkommen til at skrive til mig (ellers
> kig på eksemplerne i dokumentationen på www.jboss.org )

Eventuelt kunne I holde jer til gruppen så den resterende flok også kan
drage fordel.

--
Jonas Kongslund, http://kongslund.dk

Fra : Niels Ull Harremoës

Dato : 20-05-01 21:40

"Lars" <svend@bent.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal til at eksperimenentere lidt med J2EE - EJB og vil gerne høre, om
> der er nogen som har erfaring med anvendelse af JBOSS som
> applikationsserver? Alle udmeldinger er velkomne

Jeg har kun hørt gode ting om JBoss - se evt. http://www.theserverside.com
Du kan evt. også prøve Orion (http://www.orionserver.com) - den er gratis
til udviklingsformaål og billig i produktionsmiljøer. Vi har leget med den
og fundet den nem at bruge og konfigurere.

> /Lars

MvH Niels Harremoës

Fra : Lars

Dato : 22-05-01 18:12

Tak til alle som har besvaret mit spm. Jeg er nu gået i gang med JBoss og
har fået de første simple eksempler til at virke.

(Og tak til jakob for tilbud om hotline

/Lars