Søges: Civilization
Fra : Kong Kent

Dato : 09-12-04 15:23

Hej dk.spil.computer

Siden man ikke længere kan købe denne klassiker, tænkte jeg om der var nogen
herinde der lå inde med spillet på computer, og som eventuelt gad sende det
til mig?

MSN: kongkent AT anarki . dk
ICQ: 105778206

På forhånd tak.

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Vinnie Boombatz

Dato : 09-12-04 15:39

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote:

> Siden man ikke l‘ngere kan k›be denne klassiker, t‘nkte jeg om der var
> nogen herinde der l† inde med spillet p† computer, og som eventuelt
> gad sende det til mig?

Du kan finde det på følgende hjemmeside: www.abandonia.com . Det ligger i
Strategy sektionen.

--
http://www.spreadfirefox.com/

Fra : Kong Kent

Dato : 09-12-04 15:44

> Du kan finde det på følgende hjemmeside: www.abandonia.com . Det ligger i
> Strategy sektionen.

Mange tak for det! Har hentet, installeret og spiller det nu!

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Jacob Riis

Dato : 09-12-04 16:31

Kong Kent wrote:
> [...]
>
> Siden man ikke længere kan købe denne klassiker, tænkte jeg om der
> var nogen herinde der lå inde med spillet på computer, og som

Du kan også prøve at spille civilization som open source. Jeg ttænker på et
projekt der hedder Freeciv ( http://www.freeciv.org/ ) I sin tid blev det
faktisk startet af et par danskere

Jeg har prøvet at spille det et par timer, og det er ganske fornøjeligt

--
Jacob

Fra : Jasper Norman

Dato : 09-12-04 22:58

Troede kun at det var lavet til Linux (altså Freeciv)

Men er det ikke lidt af en skuffelse af spille det igen? Jeg havde det på
samme måde ang. de helt gl. Commodore 64 spil... Men da jeg prøvede dem
igen, var det en slem skuffelse. Jeg skulle aldrig havde prøvet det, da det
ligesom ødelagde mine illusioner om, at kun var dengang man kunne lave
"ordentlige" spil.

Bevares... de var da kanon lavet på 64K. når man tænker på at nutidens spil
nemt fylder 2-3 GB altså ca. 15.000 gange så meget !!! Der må sgu være nogle
programmører der får lidt røde ører?

....Jasper

Fra : Jacob Riis

Dato : 10-12-04 09:30

.... [klip]

Jasper Norman wrote:
> Troede kun at det var lavet til Linux (altså Freeciv)

Næ, der er både noget til linux, OS/2 Windows samt et par andre
operativsystemer.

> [...]
> prøvet det, da det ligesom ødelagde mine illusioner om, at kun var
> dengang man kunne lave "ordentlige" spil.

[Klip]

> ...Jasper

Jeg synes ikke det var en skuffelse. Gameplayet var stadig glimrende. Tror
faktisk at jeg lidt senere vil kigge lidt på Colonization som jeg har gemt
på en cd-rom,

--
Jacob

Fra : Annemette Wolff

Dato : 10-12-04 15:31

Colonization er også godt bortset fra slutspillet. Spiller det selv engang i
mellem, sådan for sportens skyld.

--
Annemette

www.awes.dk når jeg har tid

Fra : Kate

Dato : 12-12-04 15:27

"Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> wrote in

> Tror
> faktisk at jeg lidt senere vil kigge lidt på Colonization som jeg
> har gemt på en cd-rom,

Det spil er jeg også vild med. Desværre kan det ikke spilles på nogle
af de maskiner jeg nu har. Den ene en 2600Mzh med XP synes giver sig
selv, men den anden 400Mhz med Win98 giver runtime error, det fatter
jeg ikke

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Mads Bahrt

Dato : 12-12-04 16:44

Kate wrote:
> [...]
> af de maskiner jeg nu har. Den ene en 2600Mzh med XP synes giver sig
> selv, men den anden 400Mhz med Win98 giver runtime error, det fatter

Har du prøvet at køre det vha. programmet dosbox - det kører fint på min
P4 2.6GHz

Fra : Kate

Dato : 19-12-04 21:31

Mads Bahrt <mads_bahrt@hotmail.com> wrote in

> Har du prøvet at køre det vha. programmet dosbox - det kører fint
> på min P4 2.6GHz

Næh, det har jeg ikke. Kan det køre også på en XP pro? eller skal jeg
bare køre det på den langsomme maskine med win98?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-12-04 12:09

Jasper Norman wrote:

> Men er det ikke lidt af en skuffelse af spille det igen? Jeg havde

Bestemt ikke...

> prøvede dem igen, var det en slem skuffelse. Jeg skulle aldrig havde
> prøvet det, da det ligesom ødelagde mine illusioner om, at kun var
> dengang man kunne lave "ordentlige" spil.

Gode spil forældes ikke. De fleste nye spil har fået et boost i
grafikken, men gameplay'et er der ikke sket meget ved.

Jesper G. Poulsen