Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
TV out - billede i farver
Fra : Jonas Delfs

Dato : 19-05-01 13:28

Jeg har sat svhs-ledning i mit tnt grafikkort og med scartstik-adaptor i
fjernsynet. Billedet kommer frem når jeg sætter grafikkortet til tv, men
billedet på fjerneren er sort/hvid.
Hvordan får jeg det i farver?

--
Mvh. Jonas Delfs
http://delfs.dk

Fra : Hans-H Skall

Dato : 19-05-01 13:39

Prøv at sætte det til VHS og ikke S-VHS

Hans

Fra : Jonas Delfs

Dato : 19-05-01 14:00

"Hans-H Skall" <skall@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv at sætte det til VHS og ikke S-VHS

Sætte hvad til VHS? -det er jo kablet!
Desuden skulle der da ikke være nogen problemer med super-vhs ?

PS: læs lige http://usenet.dk/netikette/quote.html

--
Mvh. Jonas Delfs
http://delfs.dk

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 19-05-01 16:37

"Jonas Delfs" <nospam@delfs.dk> wrote in message
> "Hans-H Skall" <skall@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Sætte hvad til VHS? -det er jo kablet!
> Desuden skulle der da ikke være nogen problemer med super-vhs ?

S-video står ikke for super video,men seperate video.

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 19-05-01 16:35

"Hans-H Skall" <skall@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Prøv at sætte det til VHS og ikke S-VHS
>
> Hans

En stor fejl er at folk har den opfattelse at det hedder S-VHS, det korrekte
navn er S-video, VHS & S-VHS er standarter for video maskiner.

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : AL

Dato : 19-05-01 14:07

In article <9e5opt$gjc$1@sunsite.dk>, nospam@delfs.dk says...
> Jeg har sat svhs-ledning i mit tnt grafikkort og med scartstik-adaptor i
> fjernsynet. Billedet kommer frem når jeg sætter grafikkortet til tv, men
> [...]
Brug regtig indgang på fjærnsynet
Min Sony har 3 stk. -kun en af dem med S-VHS

AL

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 19-05-01 16:40

> Jeg har sat svhs-ledning i mit tnt grafikkort og med scartstik-adaptor i
> fjernsynet. Billedet kommer frem når jeg sætter grafikkortet til tv, men
> billedet på fjerneren er sort/hvid.
> Hvordan får jeg det i farver?

De mest almindelige fejl er:
1: Forkert opsat udgangsformat (NTSC / PAL) nogle tv er ikke glade for NTSC.
2: Forkert opsat tv (understøtter ikke S-video)

Understøtter tvet ikke S-video, kan man benytte det noget dårligere
Komposite (CVBS signal) (det gule stik) .

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : "Morten Soerensen"

Dato : 19-05-01 18:05

Jeg har det samme problem med mit grafikkort, der er også kun sort/hvid på fjernsynet. Jeg tror muligvis, at det er dit tv den er gal med. Det kan være, at det ikke kan li' s-vhs signal gennem et scart-stikket på dit fjernsyn. Hvis det er tilfældet, så er der muligvis kun et at gøre, og det er at købe et nyt tv.
Hvis dit grafikkort både har s-vhs udgang og composite udgang, så benyt disse to i en scart-adaptor. Den kan du købe i de fleste tv/radio forretninger. Køb den ikke i Fredgaard, da de tager en overpris. Hvis dette heller ikke virker, så er det næsten 100% sikkert, at det er dit fjernsyn, den er gal med.

Med venlig hilsen
Morten Sørensen

Email: moso97ad@student.cbs.dk

Fra : Tom Nielsen

Dato : 19-05-01 22:03

2 muligheder.

1) dit skærmkort sender et NTSC signal og dit fjernsyn kan kun modtage PAL.
2) Du har ikke valgt den rette indgang. (på mit sony er der 3 indgange, og
de kan alle vælges 2 gange - den ene af gangene er der et S i OSD'en)

Fra : Kenni Lund

Dato : 20-05-01 18:03

Hej Jonas,

Læs tråden "HJÆLP! MSI Starforce 826 Geforce 2Mx" af Lars Jensen, d.
18-05-01.

Der er god hjælp at hente :)

Mvh.
--