Bitre tanker
Fra : BH

Dato : 10-12-04 19:58

Hej

Jeg er en fyr, som føler en blanding af bitterhed, skuffelse eller svigt
fra min kærestes side af, da hun har sagt, at hun gerne vil have en aften
for sig selv - og det er nu i aften, fredag.

Jeg kan ikke forstå, at hun ikke vil se sin kæreste en fredag aften...!!!!
Tænker, at hun så kun ikke elsker mig nok - at hun sagtens kan undvære mig.

Jeg tænker, at jeg kunne være sød lige at sende hende en sms - men tænker
samtidig, at hun jo har valgt ikke at være sammen med mig i aften, så
hvorfor skulle jeg henvende mig til hende.

Vi skal i byen i morgen sammen, og jeg skal så op til hende - men jeg
tænker, at hun har valgt ikke at være sammen med mig i aften, så hvorfor
skal jeg være parat til at stå foran hendes dør tidligt i morgen - så er det
hende, der styrer vores forhold

Er jeg bare dum og selvcentreret - hvordan får jeg den bitterhed og
skuffelse ud af kroppen?

Jeg føler nok lidt, at hun skal straffes fordi hun har valgt mig fra i
aften....

Hvordan pokker slipper jeg af med de mekanismer, som styrer min tanker -
burde jeg skamme mig og ha' en regulær endefuld.....?

Fra : Per Vadmand

Dato : 10-12-04 21:02

"BH" <bh@stofanet.dk> wrote in message news:41b9f19f$0$22674

> Er jeg bare dum og selvcentreret -

JA!!!!! Grow up!

Per V.

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 12-12-04 12:09

"Per Vadmand" wrote

> Er jeg bare dum og selvcentreret -
>
> JA!!!!! Grow up!

Lille Per!

Du plejer da at være et nuanceret menneske med forståelse for andres
problemer.

For meget rødvin?

- Jensby

Fra : Per Vadmand

Dato : 12-12-04 12:40

"Jan Bang Jensby" <jensbyFJERN@lite.dk> wrote in message

> "Per Vadmand" wrote

> Lille Per!
>
> Du plejer da at være et nuanceret menneske med forståelse for andres
> problemer.

At fyren sidder og vånder sg over, at hans kæreste vil have en enkelt aften
alene, er i allerhøjeste grad umodent og svært at tage alvorligt.

Per V.

Fra : 2v 2kr

Dato : 12-12-04 15:16

> [...]
>>
> At fyren sidder og vånder sg over, at hans kæreste vil have en enkelt
> aften alene, er i allerhøjeste grad umodent og svært at tage alvorligt.

nemlig - han sku dog bare vide at hun var ude at besøge mig!!

Fra : Henning

Dato : 15-12-04 04:46

"2v 2kr" <dag@ggod.dag> skrev i en meddelelse

> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> nemlig - han sku dog bare vide at hun var ude at besøge mig!!

Lad dog være med at puste til jalousien, fyren har det sgu hårdt nok uden.

BH, er styret af nogle følelser, der i værste fald kan føre til så
irrationelle
handlinger, at han ødelægger det hele for sig selv og/eller sin partner.

MVH
Henning

Fra : nusle nuslesen

Dato : 10-12-04 21:36

"BH" <bh@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> fra min kærestes side af, da hun har sagt, at hun gerne vil have en aften
> for sig selv - og det er nu i aften, fredag.

Det er da også totalt uhyrligt med mennesker der svigter og skuffer én på
den måde.

> Jeg kan ikke forstå, at hun ikke vil se sin kæreste en fredag aften...!!!!

Nej, det er sygt langt ude - jeg mener, det er jo nok ikke kun _én_ aften,
det er sikkert bare begyndelsen til en endeløs række af fredage, hvor du må
lide i dit eget selskab (ja, du kan jo sådan set også være sammen med
vennerne eller familien eller... men nok om det, det er jo slet ikke det det
handler om).

> Tænker, at hun så kun ikke elsker mig nok - at hun sagtens kan undvære
mig.

Det står da nærmest skrevet i sten, ikk'?

Hun har overhovedet ikke brug for dig i sit liv, når hun rent faktisk er i
stand til at vælge dig fra sådan på en fredag.

> Jeg tænker, at jeg kunne være sød lige at sende hende en sms - men tænker
> samtidig, at hun jo har valgt ikke at være sammen med mig i aften, så
> hvorfor skulle jeg henvende mig til hende.

Du skal da heller ikke være sød, overhovedet ikke - hvorfor det?

Hun har jo tydeligt vist at hun er fuldstændigt ligeglad med dig, hun tænker
jo kun på sig selv.

> [...]
> tænker, at hun har valgt ikke at være sammen med mig i aften, så hvorfor
> skal jeg være parat til at stå foran hendes dør tidligt i morgen - så er

Du skal droppe den idé. Der er ingen mening i at gå i byen med hende i
morgen, når I ikke er sammen i dag. Der er heller ikke grund til at besøge
dine forældre nogensinde igen, nu du ikke bor hjemme mere, og vennerne kan
du godt glemme alt om, for du kan alligevel ikke hænge ud med dem hver
eneste dag/aften resten af livet, så det er givet på forhånd at de vil svigt
e og skuffe dig og i sidste ende gøre dig til en bitter mand.

> Er jeg bare dum og selvcentreret

Slet, slet ikke - du har vildt fat i den lange ende. Når man er kærester,
holder resten af verden op med at eksistere, og man skal kun bruge tiden og
livet på hinanden. Man skal til enhver tid sætte sin kæreste over sig selv
og i det hele taget dyrke uselviskheden ud i ekstremen.

> - hvordan får jeg den bitterhed og
> skuffelse ud af kroppen?

Den skal ikke ud af kroppen, den skal dyrkes så den kan fylde det tomrum der
bliver i dit liv, når du har valgt alt og alle fra, da de jo i deres egoisme
viser at der er andet og mere end dig i deres liv.

> Jeg føler nok lidt, at hun skal straffes fordi hun har valgt mig fra i
> aften....

Selvfølgelig! Straf hende bare, det vil hun klart kunne forstå. Det handlede
jo ikke om at hun ønskede sig en aften for sig selv, det handlede om at hun
ønskede en aften uden dig, ikk'?

> Hvordan pokker slipper jeg af med de mekanismer, som styrer min tanker -
> burde jeg skamme mig og ha' en regulær endefuld.....?

Nej, nej - du har fat i den lange ende.

Hov! Vent lige lidt forresten....

Sagde hun, at hun ønskede sig en aften uden dig - eller sagde hun bare, at
hun ønskede en aften for sig selv?

Det kunne jo godt tænkes, selvfølgelig er det meget hypotetisk, at det ikke
handler om at vælge dig fra. Og at det i stedet handler om at hun vælger sig
selv til.

Måske, og jeg ved godt det er at teoretisere sig laaangt væk fra
virkeligheden, kunne det være sundt og godt med lidt tid for sig selv - også
for dig.

Du ved, sådan til at tænke tanker og mærke sig selv - ja, ja... det kunne gå
hen og blive helt spirituelt og genfødt kristen-agtigt, men prøv bare at
lege med tanken for en stund.

Du kunne selvfølgelig også lige checke Per Vadmands indlæg ud engang

mange hilsner

Fra : Klaus G.

Dato : 10-12-04 21:43

> [...]
>
> Jeg kan ikke forstå, at hun ikke vil se sin kæreste en fredag aften...!!!!
> Tænker, at hun så kun ikke elsker mig nok - at hun sagtens kan undvære

Jeg vil sq da også nogle gange være fri for damen, ikke fordi jeg er træt af
hende, overhovedet ikke, men fordi man jo går op og ned af hinanden hver
dag. Og man snakker jo "bedre/anderledes" med ens venner, når der ikke er
damer i nærheden :D Anden stemning, ingen andre end en selv man skal tage
hensyn til(skal vi snart hjem, sukken, ect.), osv.. (Ved ikke om hun skal om
til vendinerne, bare et eksempel).

> Jeg tænker, at jeg kunne være sød lige at sende hende en sms - men tænker
> samtidig, at hun jo har valgt ikke at være sammen med mig i aften, så
> hvorfor skulle jeg henvende mig til hende.
En SMS tager ingen skade af, og heller ikke når man har valgt at det skal
være en aften uden den bedre halvdel. Faktisk rart nok at få en sød sms,
ligemeget hvad man laver :)

> [...]
> tænker, at hun har valgt ikke at være sammen med mig i aften, så hvorfor
> skal jeg være parat til at stå foran hendes dør tidligt i morgen - så er
Nok bare et tilfælde i skal mødes omme ved hende. Måske det er mest
praktisk? Hvis du er så meget imod at du skal rende om til hende, når i skal
i byen, så skal i jo bare aftale at mødes omme ved dig...eller?

> Er jeg bare dum og selvcentreret - hvordan får jeg den bitterhed og
> skuffelse ud af kroppen?
Dum og selvcentreret ved jeg ikke, men du tænker for meget over tingene tror
jeg. Og hvordan du skal komme af med de "tvangstanker", tjaeh... Har du
aldrig lyst til at være sammen med andre, eller alene uden damen? Se nogle
film "uden afbrydelser", eller hvad ved jeg? Det er da meget normalt at man
vil have en aften for sig selv synes jeg.

> Jeg føler nok lidt, at hun skal straffes fordi hun har valgt mig fra i
> aften....
Nok nærmere dig der skal straffes, fordi du tænker sådan.

> Hvordan pokker slipper jeg af med de mekanismer, som styrer min tanker -
> burde jeg skamme mig og ha' en regulær endefuld.....?
Lidt whoop ass kunne du godt bruge. Synes du måske kan virke lidt barnlig,
ikke alle mennesker er ens jo. Din kærste har et behov for "fred" fra dig,
ikke noget du skal tage personligt. Vi er alle forskellige.

Hvis dig og gutterne arrangerede en rigtig mandeaften med bajere, film,
bajere, flere film, og sprut. Tror du så også hun ville rende rundt og bide
negle, være bekymret for at sende SMS. Og så næste dag afstraffe dig fordi
du ville have en aften væk fra hende?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : preben nielsen

Dato : 10-12-04 22:43

> [...]
> aften...!!!!

> Tænker, at hun så kun ikke elsker mig nok - at hun sagtens kan

Man må da håbe, at hun _kan_ undvære dig.

Forelskelse at IKKE AT KUNNE undvære. Kærlighed er at KUNNE
undvære men vælge ikke at gøre det.

> [...]
> samtidig, at hun jo har valgt ikke at være sammen med mig i
> aften, så
> hvorfor skulle jeg henvende mig til hende.

Det skal du IKKE ! Klæbende personer er noget af det værste.

> Er jeg bare dum og selvcentreret - hvordan får jeg den bitterhed
> og
> skuffelse ud af kroppen?

Den er naturlig i din forelskede situation, men lev med det

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Per O.

Dato : 10-12-04 23:44

BH wrote:
> [...]
>

> Hvordan pokker slipper jeg af med de mekanismer, som styrer min
> tanker - burde jeg skamme mig og ha' en regulær endefuld.....?

Hvis du er 17 år og nyforelsket er de tanker helt naturlige .. men hvis du
er ældre, så burde du have lært at man ikke er kasseret fordi ens
hjerterdame lige kunne tænke sig en aften for sig selv. Tro mig, jeg har
snart været gift i 20 år, og når min kone vil have en aften for sig selv, så
tager jeg det som et sundhedstegn (bare det ikke bliver for tit).

Per O.

Fra : Per Vadmand

Dato : 11-12-04 00:33

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> wrote in message

> [...]
> snart været gift i 20 år, og når min kone vil have en aften for sig selv,
> så tager jeg det som et sundhedstegn (bare det ikke bliver for tit).

Jeg har været gift i 37 år, og jeg er overbevist om, at det har holdt så
længe, netop FORDI vi ikke er sammen hele tiden.

Per V.

Fra : Henning

Dato : 15-12-04 05:20

> "Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> wrote in message

> Jeg har været gift i 37 år, og jeg er overbevist om, at det har holdt så
> længe, netop FORDI vi ikke er sammen hele tiden.

Ok så længe har jeg ikke været gift, men for mig er det ikke noget
problem at være sammen med min kone i døgndrift, men vi kan da
sagtens være adskilte, vi respekterer begge hinandens personlige
frihed, vil hun en tur til langt-bortistan, så kan hun gøre det, vil hun
besøge sine veninder, kan hun bare gøre det, vi siger bare hver i sær,
I morgen tager jeg ud til den og den, eller går i teateret/koncert etc.
og begge giver et knus og siger kan du more/hygge dig.

Selv når vi går sammen i hverdagen, er vi jo ikke sammen hele tiden,
hun har sine hobbys, jeg mine, hvor vi på sådanne dage kun ses
tilfældigt og hver i sær klarer sig med mad og drikke, eller den af
os der ikke er optaget af sin hobby den dag, laver kaffe og mad
til hele familien etc.

For mig handler det om at være tryg og hvile i sig selv, være så
selvbevidst, at man stoler 100% på sin partner, at hun vil os og
parforholdet.

Skulle damen finde på at vælge vores parforhold fra, så ved
jeg, det ikke er på grund af mig, men på grund af hende selv
og det er der jo ikke rigtig noget at stille op med.
Hun er et selvstændigt menneske, ligeså jeg, vi må gøre vores
valg her i livet, der passer til vores livs situation her og nu.

For min kone og jeg, er det sådan, at foruden at være et par,
er vi også hinandens bedste venner og kammerater, der kan
betro hinanden alt, som er der for hinanden, når noget går galt.
Som par, føler dyb kærlighed, ømhed og omsorg for hinanden.

MVH
Henning

Fra : Henning

Dato : 15-12-04 04:55

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> snart været gift i 20 år, og når min kone vil have en aften for sig selv,
> så tager jeg det som et sundhedstegn (bare det ikke bliver for tit).

Fedt mand
Jeg lader det lige gå et ½ års tid på den måde, før jeg beder hende
om at aflevere nøglerne *G*

MVH
Henning

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-12-04 23:45

> [...]

> svigt fra min kærestes side af, da hun har sagt, at hun gerne vil
> have en aften for sig selv - og det er nu i aften, fredag.

Ha! Du er hanrej. Hun er sgu' da på swingerklub, og er i dette øjeblik ved
at blive kneppet i alle huller af fem veludrustede mænd. Hvis du er heldig,
bliver begivenheden filmet - så vil du kunne finde den på nettet i morgen,
så du rigtigt kan nyde din kærestes friaften.

--
-Jens B.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 11-12-04 05:49

> [...]
> bliver begivenheden filmet - så vil du kunne finde den på nettet i morgen,
> så du rigtigt kan nyde din kærestes friaften.

Du er sgu da et dumt svin......
/Johnny

Fra : ¤

Dato : 11-12-04 07:30

On Sat, 11 Dec 2004 05:48:31 +0100, "Johnny Andersen"
<netsat_99@yahoo.dk> wrote:

>Du er sgu da et dumt svin......
>/Johnny

Og du har da vist ingen humoristisk sans

Torben

Fra : Hansen

Dato : 11-12-04 13:17

>"Johnny Andersen" >
> Du er sgu da et dumt svin......

Du skal ikke tage dig af JB. Det eneste han synes at fordrive tiden med er
at komme med provokerende udtalelser uden relevans til emnet.

Hansen

Fra : 2v 2kr

Dato : 11-12-04 14:21

"Hansen" <bluesboys@-remove-this-hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du skal ikke tage dig af JB. Det eneste han synes at fordrive tiden med er
> at komme med provokerende udtalelser uden relevans til emnet.

det kender jeg godt - og dt er skideskægt når nogen hopper på den!!

(det sagde hun osse i går)

Fra : 2v 2kr

Dato : 11-12-04 14:20

> "BH" <bh@stofanet.dk> wrote in message

> Ha! Du er hanrej. Hun er sgu' da på swingerklub, og er i dette øjeblik ved
> at blive kneppet i alle huller af fem veludrustede mænd. Hvis du er
> heldig,

vrøvl - vi er kun fire!!

Fra : Henri Gath

Dato : 11-12-04 17:24

> [...]
> heldig, bliver begivenheden filmet - så vil du kunne finde den på nettet i
> morgen, så du rigtigt kan nyde din kærestes friaften.

Debile røvhul

Fra : 2v 2kr

Dato : 11-12-04 18:29

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Debile røvhul

ja - sådan skriver man ikke til børn

Fra : Zeki

Dato : 21-12-04 07:52

Fredag og lørdag aften er "hellige" aftener hvis man er i parforhold. Det
vil sige - der er man pr definition sammen.

Her er hvad du bør gøre:

Lad ENDELIG være med at kontakte hende fredag. Hvis hun ringer så lad være
med at tage telefonen. Jeg ved godt at det er svært, men for dit eget
bedste, så er det trynende nødvendigt at du får hende til at spekulere "nå,
hvad mon han laver?"

Når du så taler med hende om lørdagen, siger du til hende at du synes at det
er en fantastisk ide hun kom med om at have "fredagsfri", for nu kan du jo
tage i byen med gutterne. Lad hende tro at fredagen er en større festdag for
dig end lørdagen. Lad som om at du har tømmermænd. Stik hende en hvid løgn,
overdriv. Lad for alt i verden være med at sidde hjemme fredag og være
forsmået for blot at vente på at telefonen ringer.

Gør du ovenstående er der næsten statsgaranti for at hun hurtigt opgiver
tanken om fredagsfri. Men mindre hun intet føler for dig (længere).

Vær en udfordring for hende, i stedet for én som hun ved lige hvor hun har.

Mvh Zeki

Fra : Per Vadmand

Dato : 21-12-04 09:43

"Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> wrote in message
> Fredag og lørdag aften er "hellige" aftener hvis man er i parforhold. Det
> vil sige - der er man pr definition sammen.

Sikke da noget sludder.

Per V.

Fra : Mette

Dato : 21-12-04 10:09

> "Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> wrote in message
Det

> Sikke da noget sludder.

Hvorfor egentligt? Er det ikke meget naturligt at tilbringe weekenden sammen
med sin kæreste som noget selvfølgeligt? Jeg ville nok begynde at undres
hvis min kæreste begyndte at gå meget ud fredag og lørdag - uden mig, for
det er de fri-aftener vi har sammen til at pleje vores forhold. Det handler
vel om at prioitere hinanden.

Fra : Per Vadmand

Dato : 21-12-04 12:43

"Mette" <Mette@[fjerndette]tiscali.dk> wrote in message

> [...]
> hvis min kæreste begyndte at gå meget ud fredag og lørdag - uden mig, for
> det er de fri-aftener vi har sammen til at pleje vores forhold. Det

Det kan man gøre på en hvilken som helst ugedag. at føle sig særligt
svigtet, fordi kæresten går alene ud en enkelt fredag eller lørdag (hvilket
var, hvad der startede denne tråd) er pjat, forkælelse og egoisme.

Per V.

Fra : Mette

Dato : 21-12-04 13:26

> [...]
(hvilket
> var, hvad der startede denne tråd) er pjat, forkælelse og egoisme.

Det er ikke altid, at man har andre muligheder en fredag/lørdag til at dyrke
hinanden om man så må sige. Jeg mener da, at der skal være mulighed og plads
til at man kan gå ud hver for sig en gang i mellem. Men igen, hvis min
kæreste sagde til mig: "Jeg har brug for en aften alene i byen uden dig", så
ville jeg tænke - og spørge "hvorfor?" Hvis han sagde: "Peter har
invitereret til mande-gilde på fredag", så ville jeg ikke tænke så dybt over
hvorfor han gerne ville med.

Måske er det fordi min kæreste og jeg endnu ikke bor sammen, at vi netop
opfatter weekenderne som hellige, fordi der ikke er så mange andre aftener
at tage af.
Og hvis man så begynder at snuppe de aftener til fordel for samvær med
andre, så ville jeg blive bekymret.

Trådstarterens bekymring ligger nok mere i hvorfor hun pludselig har behov
for at være alene og ikke i selve handlingen.

Fra : Per Vadmand

Dato : 21-12-04 15:27

> [...]
> til at man kan gå ud hver for sig en gang i mellem. Men igen, hvis min
> kæreste sagde til mig: "Jeg har brug for en aften alene i byen uden dig",

Sært. Jeg ville tænke: "Fint, at hun har et liv og ikke er 100% afhængig af
mig. det betyder jo, at jeg har samme frihed."

Sådan tænker voksne mennesker da?

Per V.

Fra : Zeki

Dato : 21-12-04 16:44

> Sært. Jeg ville tænke: "Fint, at hun har et liv og ikke er 100% afhængig
af
> mig. det betyder jo, at jeg har samme frihed."

> Sådan tænker voksne mennesker da?

Forkert. Voksne mennesker som er i et seriøst parforhold ville tænke "fint
at hun har et liv og ikke er 100 afhængig af mig. Selvfølgelig skal vi have
friaftener, men naturligvis ikke hver fredag eller lørdag."

Nu ved jeg ikke om du nogensinde har haft en kæreste som du har holdt meget
af. Men hvad ville du sige til at hun sagde "ved du hvad, for fremtiden
forlanger jeg fredagen som alenetid."

Ville du ikke undre dig og i stedet foreslå en hverdag? Ville du spørge
hende "hvorfor lige fredag?" Eller ville du sige "helt fint" og samtidig
tænke på alle de muligheder det giver dig for at fejre weekend med alle
andre end den der bør stå dig nærmest?

Mvh Zeki

Fra : Mette

Dato : 21-12-04 17:03

"Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
have
> friaftener, men naturligvis ikke hver fredag eller lørdag."

Det jeg synes er mest interessant i denne diskussion er begrebet "frihed" og
"Friaftenener". Er man da ikke fri, hvis man er sammen med sin kæreste? Er
det at have en kæreste en opgave som man kan trænge til at få "fri fra" ind
i mellem?
Hvis man føler et _behov_ for at "have fri" fra kæresten, så må man skue
indad.
Hermed ikke sagt, at det er forkert at have interesser man dyrker hver for
sig, men så handler valget om at man netop ikke har "fri" fra kæresten, men
om at man af forskellige årsager ikke har _mulighed_ for at være sammen.

Fra : Zeki

Dato : 21-12-04 18:48

>. Er man da ikke fri, hvis man er sammen med sin kæreste? Er
> det at have en kæreste en opgave som man kan trænge til at få "fri fra"
ind
> i mellem?

Nej da. Men alle mennesker har jo behov for at være lidt alene en gang
imellem. Især hvis man konstant er omgivet af andre mennesker. Selv nyder
jeg da når jeg kan spille lidt computer, eller bruge tid på at skrive
meningsløse indlæg på meningsløse nyhedsgrupper, uden at min kæreste står i
baggrunden og siger "hvor bliver du af?" Så længe den tid vi bruger sammen
er af god kvalitet.

Men der er stor forskel på at færdes under samme tag og gå rundt og lave
hvert sit, til at sige: "Regn ikke med at du kan komme i kontakt med mig den
pågældende dag. Du kan evt SMS'e hvis der er noget."

Hvis man deruover føler sig kvalt af sin partners tilstedeværelse fordi at
han eller hun er over en som ost på en pizza 24 timer i døgnet alle ugens
dage, så skal man være meget varsom med hvordan man udtrykker sit behov for
alenetid, hvad trådstarterens indlæg er et godt eksempel på. For det kan så
let blive misforstået.

Zeki

Fra : Mette

Dato : 21-12-04 21:19

> [...]
> baggrunden og siger "hvor bliver du af?" Så længe den tid vi bruger sammen

Kvantitet spiller også en rolle. Hvis den tid man så (måske endelig) har
sammen, og den bliver brugt på "alenetid", så synes jeg måske man burde
overveje, hvad der er vigtigt - samvær eller "frihed".
Det nytter jo ikke noget at man har sin partners udelte højkvalitets
opmærksomhed i 5 minutter per dag, hvis vedkommende har brug for at være
alene resten af tiden.

Fra : Zeki

Dato : 21-12-04 22:04

> [...]
> Det nytter jo ikke noget at man har sin partners udelte højkvalitets
> opmærksomhed i 5 minutter per dag, hvis vedkommende har brug for at være

Nu sætter du tingene på spidsen.

For det første har jeg aldrig postuleret at der skulle være tale om 5
minutters "kvalitetstid" pr dag, hvoraf resten af dagen eller aftenen bliver
brugt på at være "fri", vel?

For det andet kan kvanititet være med til at ødelægge lige så mange forhold
som dårlig kvalitetstid.

Mvh Zeki

Fra : Mette

Dato : 22-12-04 01:25

> [...]
>
> For det første har jeg aldrig postuleret at der skulle være tale om 5
> minutters "kvalitetstid" pr dag, hvoraf resten af dagen eller aftenen

Ja, jeg overdriver for at fremhæve min pointe.

> For det andet kan kvanititet være med til at ødelægge lige så mange
forhold
> som dårlig kvalitetstid.

Kvantitet i sig selv er ikke det, der ødelægger. Det er hvad man _gør_ med
den kvanitet, der er det afgørende.

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-12-04 00:21

> [...]
> men
> om at man af forskellige årsager ikke har _mulighed_ for at være sammen.

Hvis man baserer et parforhold på, at man ALTID skal have lyst til at være
sammen med partneren, kan man være ret sikker på, at det forhold ikke bliver
langvarigt.

Per V.

Fra : Corax

Dato : 24-12-04 09:29

> "Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> skrev i en meddelelse

[...]

> [...]
> men
> om at man af forskellige årsager ikke har _mulighed_ for at være sammen.

*Sidder og ser lidt på debatten*. Er der ingen af jer, som har børn? Når man
har børn og ikke kan skaffe babysittere uden videre, så lærer man hurtigt,
at det kan være nødvendigt at tage i byen i "skiftehold", hvis ikke alt skal
handle om børn. Det er betydeligt lettere for den ene at tage en tur i byen
med vennerne end hvis man begge skal afsted - og begge parter kan nyde en
aften med ro og tid til sig selv, om ikke andet når børnene er lagt i seng.

- Corax

Fra : nusle nuslesen

Dato : 24-12-04 11:08

"Corax" <amina@blazingangles-nospam.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> *Sidder og ser lidt på debatten*. Er der ingen af jer, som har børn?

Jo da. Jeg har f.eks. tre.

> [...]
> med vennerne end hvis man begge skal afsted - og begge parter kan nyde en
> aften med ro og tid til sig selv, om ikke andet når børnene er lagt i

Just præcis - men jeg har så heller ingen kvababbelser over at partnere gør
ting hver for sig, også hvis det skulle være/blive fredag eller lørdag

God jul til jer alle forresten.

mange hilsner

(Uhmmm - risalamanden er guf i år, man må jo lige prøvesmage *G*)

Fra : Mette

Dato : 30-12-04 22:25

> [...]
> med vennerne end hvis man begge skal afsted - og begge parter kan nyde en
> aften med ro og tid til sig selv, om ikke andet når børnene er lagt i

Jeg har en datter. Men hendes far er helt ude af billedet, så ingen børnefri
weekender her. Jeg har dog børnefri én weekendaften om ugen (Tak mor) og den
sætter jeg stor pris på, for det er den aften, hvor jeg kan tale sammen med
min kæreste uden at blive afbrudt hvert 3. sekund. Vores tid sammen er så
kort, at jeg ville blive skuffet hvis han valgte den tid fra, for hvornår
ville vi så have mulighed for kvalitetstid?

Fra : Per Vadmand

Dato : 21-12-04 23:27

> [...]
> have
> friaftener, men naturligvis ikke hver fredag eller lørdag."

Jeg synes stadig, det er noget vrøvl. Nu er jeg fx (fritids)musiker og har
ofte job om fredagen. Skulle jeg så sige nej til det?

> Nu ved jeg ikke om du nogensinde har haft en kæreste som du har holdt
> meget
> af. Men hvad ville du sige til at hun sagde "ved du hvad, for fremtiden
> forlanger jeg fredagen som alenetid."

Det ville ikke røre mig en pind. Faktisk har jeg været lykkeligt gift i 37
år. Og det sker faktisk også, at min kone går i byen med sine veninder om
fredagen, uden at jeg får et føl på tværs. Og husk igen: I det oprindelige
tilfælde var det EN sølle fredag, der fik ham til at flippe ud.

> [...]
> hende "hvorfor lige fredag?" Eller ville du sige "helt fint" og samtidig
> tænke på alle de muligheder det giver dig for at fejre weekend med alle

Prøv med lidt proportionssans. Så holder forholdene længere.

Per V.

Fra : Gitte

Dato : 23-12-04 11:34

Hej

>Forkert. Voksne mennesker som er i et seriøst parforhold ville tænke "fint
>at hun har et liv og ikke er 100 afhængig af mig. Selvfølgelig skal vi have
>friaftener, men naturligvis ikke hver fredag eller lørdag."

Men var det ikke netop lige en enkelt fredag aften, der var tale om?
Og så er det imo helt ok, hvis man er rimelig voksen og har et
"seriøst" forhold. Men selvfølgelig er det noget helt andet, hvis det
er hver fredag aften, der er tale om...

>Nu ved jeg ikke om du nogensinde har haft en kæreste som du har holdt meget
>af. Men hvad ville du sige til at hun sagde "ved du hvad, for fremtiden
>forlanger jeg fredagen som alenetid."

Igen, jeg forstod det som en enkeltstående fredag aften, og ikke hver
fredag. Og jeg synes det er en naturlig frihed, at give hinanden, hvis
det kun er en gang imellem...

MVH
Gitte

Fra : nusle nuslesen

Dato : 23-12-04 13:46

"Gitte" <gajb@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Igen, jeg forstod det som en enkeltstående fredag aften, og ikke hver
> fredag. Og jeg synes det er en naturlig frihed, at give hinanden, hvis
> det kun er en gang imellem...

Bare en lille kuriøsitet jeg fangede i dit ordvalg:

"en naturlig frihed, at give hinanden"

At man vælger at dele livet med et andet menneske betyder ikke, at man
derved bestemmer over hinanden - hvis man er socialt indstillede mennesker,
vil man tilpasse sig hinanden. Ligesom man vil gøre meget for at samlivet
skal fungere på en positiv, givende måde. Men derfra og så til at bestemme
over hinanden er der langt.

At et voksent menneske skal sige: "Må jeg gerne gå ud med min ven(inde) i
aften (og evt. "hvad tid skal jeg være hjemme")?"

Det skurrer i ørerne, synes du ikk'?

mange hilsner

Fra : Thomas K. Jeppesen

Dato : 21-12-04 21:11

Per Vadmand wrote:

> Sært. Jeg ville tænke: "Fint, at hun har et liv og ikke er 100% afhængig af
> mig. det betyder jo, at jeg har samme frihed."

At gå i byen alene uden sin kæreste er det samme som at sige, at nu vil
man altså smage noget andet kød. At gå i byen kan man gøre, når man er
single!

> Sådan tænker voksne mennesker da?

Det er også de såkaldte "voksne", som dyrker utroskab!
Se bare i disse julefrokosttider!
Folk er nogle forbandede svin!

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-12-04 00:24

"Thomas K. Jeppesen" <invalid@sick.house> wrote in message

> At gå i byen alene uden sin kæreste er det samme som at sige, at nu vil
> man altså smage noget andet kød. At gå i byen kan man gøre, når man er
> single!

Sikke da noget vrøvl. Dine forestillinger om at "gå i byen" er vist ret
teoretiske.

Per V.

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 22-12-04 17:27

> Sikke da noget vrøvl. Dine forestillinger om at "gå i byen" er vist ret
> teoretiske.
>
> Per V.

snarere naive

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 21-12-04 22:45

> Sært. Jeg ville tænke: "Fint, at hun har et liv og ikke er 100% afhængig
> af mig. det betyder jo, at jeg har samme frihed."
>
> Sådan tænker voksne mennesker da?
>
> Per V.

bedst er de samliv hvor man kan leve adskilt

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 21-12-04 13:31

> [...]
> svigtet, fordi kæresten går alene ud en enkelt fredag eller lørdag
> (hvilket var, hvad der startede denne tråd) er pjat, forkælelse og

lad ham nu bare sidde lårerne af kæresten - så lærer han det når hun skrider
fordi det bliver for meget

Fra : Mette

Dato : 21-12-04 13:55

"Benny Bomstærk" <Benny.Bomst@er.k> skrev i en meddelelse

> lad ham nu bare sidde lårerne af kæresten - så lærer han det når hun
skrider
> fordi det bliver for meget

Mærkeligt udtryk "at sidde lårerne af". Jeg har aldrig selv haft oplevelsen
af at sidden lårene af min kæreste eller omvendt, selvom vi bruger stort set
al vores fritid sammen. Handler problematikken i virkeligheden ikke om, at
den ene måske vil den anden lidt mindre end omvendt, og at vedkommende så
kan føle at partneren sidder lårene af én? Hvis begge har det samme niveau
af interesse, vil man jo netop begge ønske at være lige meget sammen.

Fra : Per Vadmand

Dato : 21-12-04 15:27

"Benny Bomstærk" <Benny.Bomst@er.k> wrote in message

> lad ham nu bare sidde lårerne af kæresten - så lærer han det når hun
> skrider fordi det bliver for meget

Præcis.

Per V.

Fra : Zeki

Dato : 21-12-04 16:47

> "Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> wrote in message
Det

> Sikke da noget sludder.

Det mest nærliggende argument, hvis man aldrig har prøvet at være i et
seriøst parforhold.

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 21-12-04 17:39

Zeki wrote:

> Det mest nærliggende argument, hvis man aldrig har prøvet at være i et
> seriøst parforhold.

Hvor længe har du været gift efter denne opskrift?

Marianne Feddersen

Fra : Zeki

Dato : 21-12-04 18:37

> Hvor længe har du været gift efter denne opskrift?

Hvad er din pointe?

At man i et seriøst parforhold godt kan sige til sin kone eller kæreste:
"Fra nu af skal vi bruge hver fredag på alt andet end hinanden"?

Hvis der virkelig er behov for "luft" hvorfor så vælge lige fredagen? Du ved
hvor alle tager i byen og fester, foretager sig en masse. Hvorfor ikke f.eks
tirsdagen? Eller søndagen? Hvorfor SKAL det lige være fredag? For du tror
vil ikke at disse "jeg har behov for en friaften - det skal være fredag"s
aftener, bliver brugt til at sidde og glo ind i en skærm, læse en bog og gå
tidligt i seng, vel?

Hvis man virkelig har behov for at "slå sig løs" hver fredag uden at ens
partner har muligheden for at være involveret, så er det i følge min mening
ikke et særligt seriøst forhold.

Jeg vil vædde med at trådstarterens kæreste har behov for at sondre
markedet. Dette er den mest plausible forklaring på hvorfor det lige skal
være fredag hun ikke vil se sin kæreste.

Mvh Zeki

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 21-12-04 19:37

Zeki wrote:
> Hvad er din pointe?

Du svarede vist ikke på spørgsmålet

> At man i et seriøst parforhold godt kan sige til sin kone eller kæreste:
> "Fra nu af skal vi bruge hver fredag på alt andet end hinanden"?

At man skal kunne sige:"På fredag tager jeg med kollegerne i byen" eller
:"Jeg trænger til en tur i byen med veninderne, det bliver på fredag".
Der var vist slet ingen der sagde at der var tale om hver fredag, vel!

> Hvis der virkelig er behov for "luft" hvorfor så vælge lige fredagen?

Fordi det er sjovest at gå i byen om fredagen eller lørdagen. Folk i
parforhold kan også godt lide at danse, drikke og more sig.

Du ved
> hvor alle tager i byen og fester, foretager sig en masse.

Som for ekslempel...?

Hvorfor ikke f.eks
> tirsdagen? Eller søndagen?

Hvor sjovt er det lige at gå i byen om søndagen?

> [...]
> aftener, bliver brugt til at sidde og glo ind i en skærm, læse en bog og gå

Jeg fantaserer ind imellem om en weekend helt for mig selv, uden mand og
børn, hvor jeg kan læse fra morgen til aften hvis jeg vil det eller hvor
jeg kan zappe sanseløst rundt eller se de film som jeg ved at min mand
ikke gider at se.
Det sker endda at jeg fantaserer om 14 dages ferie i sydens sol sammen
med en veninde, uden mand, børn, forpligtelser og ansvar.
Somme tider (ca. en gang om året) tager min mand ungerne med på
familiebesøg og så har jeg det meste af en dag for mig selv og du kan
ikke forstille dig hvor meget overskud det giver (hvilket jo kommer ham
selv til gode ).

> Hvis man virkelig har behov for at "slå sig løs" hver fredag uden at ens
> partner har muligheden for at være involveret, så er det i følge min mening
> ikke et særligt seriøst forhold.

Det skal du have lov til at mene, men faktum er at alle mennesker har
brug for et "frirum" hvor de kan være alene (læs: ikke sammen med
partneren) og så at sige "holde fri" også i et parforhold.

> Jeg vil vædde med at trådstarterens kæreste har behov for at sondre
> markedet. Dette er den mest plausible forklaring på hvorfor det lige skal
> være fredag hun ikke vil se sin kæreste.

Jeg tror ikke at du er let at leve sammen med, hvis det er den type
tanker du gør dig om kæresters gøren og laden på tilfældige fredage.
Hvis omtalte kæreste havde noget kørende, kunne det vel ligeså godt
foregå på jobbet en tirsdag. Tænk hvis hun flirtede med en mandlig
kollega

Marianne Feddersen

I parforhold med den samme mand på 11. år (gift på 8. år) og det går
helt fint med at gå i byen om fredagen.

Fra : Zeki

Dato : 21-12-04 19:46

> Der var vist slet ingen der sagde at der var tale om hver fredag, vel!

Hmm...sådan forstod jeg da det. Men hvis der kun er tale om isoleret fredag
i ny og næ, så er jeg da enig i at der skal være plads til dette.

> I parforhold med den samme mand på 11. år (gift på 8. år) og det går
> helt fint med at gå i byen om fredagen.

Ja, men hvad nu hvis din mand kom og sagde: Ked af det, men fra nu af tager
jeg i byen hver fredag - uden dig?
Nå, men siden dette var et forkert præmis, lader jeg det ligge.

Mvh Zeki

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 21-12-04 19:59

Zeki wrote:

> [...]
> i ny og næ, så er jeg da enig i at der skal være plads til dette.

> Ja, men hvad nu hvis din mand kom og sagde: Ked af det, men fra nu af tager

Med mindre det kolliderede med de fredage hvor jeg skal noget, ja så
fred være med det. Det er vel ikke værre end hvis han tog til sport hver
tirsdag aften, eller...?
Vi er vant til at gøre ting hver for sig, han rejser meget i forb. med
jobbet og jeg render af og til i byen med kolleger eller veninder.

> Nå, men siden dette var et forkert præmis, lader jeg det ligge.

Det er bare i orden.

Marianne Feddersen

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 21-12-04 20:06

Hej

Zeki wrote:
> Ja, men hvad nu hvis din mand kom og sagde: Ked af det, men fra nu af tager
> jeg i byen hver fredag - uden dig?

Du skulle bare vide hvor meget jeg er væk fra min kone. Det er ikke
decideret fredage, men i snit ville det være mere end hver fredag

Fra : Mette

Dato : 21-12-04 21:33

"Marianne Feddersen" <marianne@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> familiebesøg og så har jeg det meste af en dag for mig selv og du kan
> ikke forstille dig hvor meget overskud det giver (hvilket jo kommer ham

Når jeg fantaserer handler det også om alenetid - men denne alenetid betyder
for mig at være alene sammen med min kæreste og uden mit barn...Det er
simpelhen fordi jeg bor alene med min datter (som jeg har _altid_) og så har
man brug for kærestekontakt uden afbrydelser. For mig er kærestetid lig med
kvalitetstid og det er det jeg slapper af med. Jeg kan godt lide mit eget
selskab, men jeg har det nok sådan, at jeg bedre kan lide at være i nærheden
af min kæreste.

Fra : Thomas K. Jeppesen

Dato : 21-12-04 21:47

Mette wrote:

> [...]
> simpelhen fordi jeg bor alene med min datter (som jeg har _altid_) og så har
> man brug for kærestekontakt uden afbrydelser.

Det må da være en gave at have og passe sin datter?

> For mig er kærestetid lig med kvalitetstid og det er det jeg slapper af med.

Dvs, at du mener, at din datters selskab er lig med sur pligt. Jeg håber
da ikke, din datter læser med her.

> Jeg kan godt lide mit eget selskab, men jeg har det nok sådan, at jeg bedre kan lide at være i nærheden
> af min kæreste.

Din prioritet af kæreste over datter finder jeg lidt umodent.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 21-12-04 22:41

"Mette" <Mette@[fjerndette]tiscali.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> kvalitetstid og det er det jeg slapper af med. Jeg kan godt lide mit eget
> selskab, men jeg har det nok sådan, at jeg bedre kan lide at være i

Det er et eller andet sted logisk, at du føler det sådan nu - men bor man
sammen og er sammen hver dag, så vil jeg mene, at det er logisk at føle lyst
til at være alene engang imellem. Ligesom det forekommer mig logisk, at det
til tider er dejligt med tid sammen med venner/veninder uden partneren.

Man deler jo ikke partout alle interesser med sin partner, f.eks. nyder jeg
meget at "spilde min tid" på bl.a. pc-spil a la Diablo, og det forventer jeg
ikke at min partner gør - så vil det, hvis vi boede sammen, være rigtigt
dejligt for mig at kunne spille en eftermiddag/aften/nat (evt. med en
kammerat) uden at føle at det var generende for partneren, som derfor ikke
kan komme til pc'eren, eller som bare har svært ved at forstå, at man
liiiige er nødt til at spille til kl. 04.00, fordi man ville have det næste
waypoint, og det næste - og så kunne det forøvrigt være fedt lige at
fuldføre den næste quest, eller nå den næste level/by osv. - mens partneren
er fokuseret på, at man skal til tante Gerda's fødselsdag kl. 13.00 næste
dag, og hvorfor stopper man dog ikke spillet i tide og få passende med
søvn... bla..bla.. bla.. (og sådan er man skisme også selv til tider, så det
er jo forståeligt nok, det er bare ikke altid så fedt - når man gerne vil
"fortabe" sig i sin interesse).

Og jeg nyder også at være alene med min veninde, hvor vi kan snakke længe og
intenst om emner som er "kedelige" for mænd, og hvor vi uden at tænke over
det kan tale om vores fælles fortid (vi har kendt hinanden i 28 år), uden at
tænke på om det er noget vi ønsker hinandens respektive partnere skal vide
om os. Jeg har da "hemmeligheder", som jeg ikke synes kommer min venindes
mand ved og omvendt - ting vi ved om hinanden, som er vores "historie". At
min veninde ved det (og højst sandsynligt også min partner), er en ting - at
tale om det i selskab med hendes mand er noget helt andet.

Derudover nyder jeg at kunne være _rigtigt_ alene. Da jeg har været gift og
efter min skilsmisse stod med tre børn som ikke så/ser deres far, så er de
få dage på et år hvor muligheden opstår for at se en 1700-tals romantisk
film i fred, med klenex'erne fremme - forsvindende få. Og så ville det
ødelægge det totalt, hvis der var én der talte til mig, eller bare sukkede
opgivende af kedsomhed eller lignende - og jeg vil gerne have sushi og
grotesk meget guf til - som jeg med garanti ikke kan spise, men hvor det
altsammen bare er lige det _jeg_ vil have og hvor der er vildt meget af det
(også når jeg er færdig *S*) - helt uden at jeg skal føle at nogen skal vise
hensyn til mig, bare fordi jeg gerne vil have det _præcis_ på min måde.

Endelig har jeg det til tider sådan, at jeg ikke vil tales til - det kan
handle om ganske kort tid, men også om lidt længere tid. Det handler om, at
jeg indimellem har brug for tid til at analysere/rationalisere/gennemtænke
noget af stor vigtighed for mig - enten beslutninger der kan vende op og ned
på mit (og/eller mine kæres liv), eller hvis jeg oplever store
følelsesmæssige udsving hvor jeg gerne vil mærke efter, hvor jeg selv er
henne i følelsernes virvar - og det kan også hænde at gamle spøgelser rører
på sig og jeg derfor har behov for tid til at "trøste mig selv", bearbejde
gamle traumer eller andet. Taler man til mig, når jeg har valgt at give mig
hen i en sådan proces, så forlænges processen, og det er uhensigtsmæssigt
for både mig og mine kære - for så befinder jeg mig i "ubalance" i længere
tid end nødvendigt, og det er krævende både mentalt og fysisk.

Alt i alt er det (for mit vedkommende) en rigtig god investering, at have
tid der er _min_.

Om jeg vælger at stene tiden væk på pc'eren, hyggesnakke med veninden over 7
kopper cacao på en café, gå til koncert med et band partneren ikke kan
fordrage, danse til mine ben ikke gider mere, vågne i mit eget tempo, spise
præcis det _jeg_ vil, læse nyhedsgrupper eller se blindt ud over havet er
ligegyldigt. Pointen er, at det er _min_ tid, en tid hvor jeg ikke står til
"regnskab" overfor de nærmestes behov for mig og min opmærksomhed.

Man er ikke pludselig én enhed, fordi man danner par - man vil altid være to
individer.

Og alt andet lige, så har man nu engang ikke som almindeligt,
hårdtarbejdende individ mulighed for at dyrke hverken venskaber eller
interesser i synderlig grad i hverdagene - og hvad er så mere naturligt, end
at weekenderne må bruges hertil (engang imellem).

At skrive, at man skal holde fredag/lørdag "hellig" til partneren, er i mine
øjne fuldkommen latterligt. Det er altid på de dage fødselsdagene lægges,
store familiemiddage holdes, biografture planlægges osv. osv. Jeg kunne
blive ved - hvis man arbejder og har børn, er det bestemt ikke tirsdag aften
det foregår. Så er det da heller ikke så underligt, at det er fredag/lørdag
man evt. "hænger ud" sammen med veninden, eller spiller til den lyse
morgen - eller hvad man nu holder af at bruge sin evt. egen-tid på.

mange hilsner

Fra : Zeki

Dato : 21-12-04 22:59

> [...]
> øjne fuldkommen latterligt. Det er altid på de dage fødselsdagene lægges,
> store familiemiddage holdes, biografture planlægges osv. osv.

Og hvor står der noget skrevet om at man ikke kan deltage i dem - uden sin
partner?

Men hvis man konsekvent hver eneste fredag eller lørdag vælger sin partner
fra - ikke af nød, men af lyst - så er der gudhjælpemig noget galt.

Mvh Zeki

Fra : nusle nuslesen

Dato : 22-12-04 00:01

"Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Men hvis man konsekvent hver eneste fredag eller lørdag vælger sin partner
> fra - ikke af nød, men af lyst - så er der gudhjælpemig noget galt.

Den eneste der har skrevet noget om "hver eneste fredag" er dig.

Eftersom menneskers liv er forskellige, og der altid vil være en forklaring
på en given adfærd (også rationelle forklaringer på irrationelle handlinger
kan forekomme), så behøver der ikke nødvendigvis være noget galt, hvis et
menneske vælger sig selv til _hver_ fredag.

Man behøver ikke være enig i et givent menneskes valg, men uenighed betyder
ikke at der er en der har ret og en der tager fejl (selvom det selvfølgelig
forekommer).

Måske har en kræftpatient der skal til kemo (eller en der skal i dialyse)
hver fredag _lyst_ til at gøre det alene.
Måske har et menneske der går til spansk på aftenskole _lyst_ til at gøre
det alene (og det kunne ligge om fredagen, indrømmet sandsynligheden er
lille *S*).
Måske er fredag aftener de aftener, hvor man besøger sit handicappede barn
på institutionen, og måske ønsker man ikke at have sin partner med (måske er
partneren ikke barnets far).
Måske er fredag aftener de aftener, hvor man de sidste 3 år har badet sin
gamle farmor.
Måske er fredag aftener de aftener, hvor man tænker ugen igennem og "flader
ud", og ikke ønsker at møde partnerens "uudtalte" krav om opmærksomhed, sex,
nusseri eller andet - måske er man først klar til alt det om lørdagen, fordi
man har et helt vildt krævende (eller generelt opslidende) arbejde.

Måske, måske, måske....

Hvem andre end individet selv kan vide, hvad der er det rigtigste for netop
dette menneske.

Du har besluttet, at sådan kan det ikke forholde sig, uden at det er helt
galt - den beslutning kan du ikke bruge til ret meget, hvis du elsker en
kvinde der har brug for sine fredage eller sine lørdage alene (du kan kun
bruge det til at vælge hende fra). Du kan ikke diktere et andet menneskes
behov, heller ikke et evt. behov for "ensomhed"/alene-tid.

Du kan stå inde for dine egne behov og hvordan du udtrykker dem - men ikke
andres, ikke engang din partners.

mange hilsner

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-12-04 00:22

"nusle nuslesen" <nuslepige@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> behov, heller ikke et evt. behov for "ensomhed"/alene-tid.
>
> Du kan stå inde for dine egne behov og hvordan du udtrykker dem - men ikke

Som sædvanlig sætter du tingene smukt i perspektiv.

Per V.

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-12-04 00:28

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> Som sædvanlig sætter du tingene smukt i perspektiv.

I forhold til hvad? Teori kan vi alle være med på, men hvad med praksis? Der
er ikke noget lettere end at sidde alene (nånej, det hedder jo "single") med
alle de rigtige meninger og holdninger til parforholdet, men hvis man ikke
selv er i stand til at leve i et parforhold, kan disse "rigtige" terorier
forekomme noget... ja, teoretiske er vel det bedste ord.

--
-Jens B.

Fra : Paul

Dato : 22-12-04 03:46

Jens Bruun wrote:
> [...]
> selv er i stand til at leve i et parforhold, kan disse "rigtige" terorier
> forekomme noget... ja, teoretiske er vel det bedste ord.

Det kan der være noget om.

Hvis man har nogle holdninger som man mener passer fint til
virkeligheden, så burde det vel ikke være svært at realisere dem?

--
M.v.h.

Paul

~~~~~
Få Firefox: http://www.spreadfirefox.com/?q=affiliates&id=41526&t=1
Få Thunderbird: http://www.spreadfirefox.com/?q=affiliates&id=41526&t=183

Fra : nusle nuslesen

Dato : 22-12-04 07:57

"Paul" <paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Hvis man har nogle holdninger som man mener passer fint til
> virkeligheden, så burde det vel ikke være svært at realisere dem?

Man lever selv efter sine holdninger, men kan ikke påtvinge andre dem
(heldigvis).

At tro man _nemt_ møder et menneske, som deler ens holdninger i de vigtigste
henseender - er i mine øjne naivt. Men det betyder ikke, at det ikke kan
lade sig gøre, eller at man skal afholde sig fra at prøve (er min mening).

Der kan være mange årsager til at mennesker er alene - i nogle tilfælde dør
partneren, i nogle tilfælde udvikler partneren sig dratisk i en anderledes
retning, i nogle tilfælde viser partneren sig at have forstilt sig og prøvet
at være noget, personen reelt ikke er. Skyldes en given "single-tilstand"
altid, at mennesket ikke har evnerne til at realisere sine holdninger?

mange hilsner

Fra : Paul

Dato : 22-12-04 17:52

nusle nuslesen wrote:

> Hej,

Hej, :)

> [...]
> at være noget, personen reelt ikke er. Skyldes en given "single-tilstand"
> altid, at mennesket ikke har evnerne til at realisere sine holdninger?

En given "single-tilstand" kunne skyldes ens holdninger og ikke
nødvendigvis ens evne til at realisere dem.
Med andre ord, virkeligheden er mere nuanceret end de holdninger man
eventuelt har?
Det kunne eventuelt være man reviderer sine holdninger når man møder
noget eller nogen som man ikke kendte til?

:)

--
M.v.h.

Paul

~~~~~

Fra : nusle nuslesen

Dato : 22-12-04 19:37

"Paul" <paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> En given "single-tilstand" kunne skyldes ens holdninger og ikke
> nødvendigvis ens evne til at realisere dem.

Selvfølgelig kunne en given "single-tilstand" skyldes det.

> Med andre ord, virkeligheden er mere nuanceret end de holdninger man
> eventuelt har?

Det kommer an på hvor nuancerede ens holdninger er.

F.eks. forekommer det ikke synderligt nuanceret at mene, at fredage og
lørdage er forbeholdt partneren.

> Det kunne eventuelt være man reviderer sine holdninger når man møder
> noget eller nogen som man ikke kendte til?

Selvfølgelig. Jeg har ikke skrevet andet.

Check f.eks. de tre sidste afsnit af dette indlæg:

mange hilsner

Fra : Paul

Dato : 23-12-04 00:39

nusle nuslesen wrote:

> Hej,

Hej,

> Selvfølgelig kunne en given "single-tilstand" skyldes det.

Fint. :)

> Det kommer an på hvor nuancerede ens holdninger er.
>
> F.eks. forekommer det ikke synderligt nuanceret at mene, at fredage og
> lørdage er forbeholdt partneren.

Nej. Nu skriver jeg altså også at det er virkeligheden der er mere
nuanceret end de holdninger man eventuelt har.
At vedkommende mener fredage og lørdage er forbeholdt partneren er jo
netop en mening - holdning.
Virkeligheden er stadig mere nuanceret - dvs. partnerens holdning.

> Selvfølgelig. Jeg har ikke skrevet andet.

Fint. :)

> Check f.eks. de tre sidste afsnit af dette indlæg:

FYI. Der skal stå news: foran det message-ID du ønsker at linke til:

Fra : nusle nuslesen

Dato : 23-12-04 01:08

"Paul" <paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Nej. Nu skriver jeg altså også at det er virkeligheden der er mere
> nuanceret end de holdninger man eventuelt har.

Ja, ja - vi mener muligvis det samme, men udtrykker det forskelligt.

Nogle gange er virkeligheden egentlig rørende simpel, og slet ikke så
nuanceret som ens holdninger kan være

> At vedkommende mener fredage og lørdage er forbeholdt partneren er jo
> netop en mening - holdning.
> Virkeligheden er stadig mere nuanceret - dvs. partnerens holdning.

Ja ja, men det behøver ikke forholde sig sådan.

> FYI. Der skal stå news: foran det message-ID du ønsker at linke til:

FYI så ved jeg det, men gad ikke skrive det. Man kan selv (hvis man ønsker
at følge linket) tilføje det.

mange hilsner

Fra : Paul

Dato : 23-12-04 01:34

nusle nuslesen wrote:
> "Paul" <paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hej,

Hej igen, ;)

> Ja, ja - vi mener muligvis det samme, men udtrykker det forskelligt.

"muligvis"? - *LOL*
Lad nu det ligge... ;)

> Nogle gange er virkeligheden egentlig rørende simpel, og slet ikke så
> nuanceret som ens holdninger kan være

Yup. Nogle gange kan man blive forbavset over hvor lidt nogle tænker
over livet. *hehe* ;)
Det er måske bare mig, som er en del kompliceret (nej, ikke måske - jeg
ER kompliceret).

> Ja ja, men det behøver ikke forholde sig sådan.

Næ nej, ingenting behøver noget som helst... Det var ligesom det der var
min pointe osse... :)

> FYI så ved jeg det, men gad ikke skrive det. Man kan selv (hvis man ønsker
> at følge linket) tilføje det.

Glimrende. :)

Og en glædelig JUl til dig og dine børn. :)

--
M.v.h.

Paul

~~~~~

Fra : nusle nuslesen

Dato : 22-12-04 07:48

Hej,

> [...]
> selv er i stand til at leve i et parforhold, kan disse "rigtige" terorier
> forekomme noget... ja, teoretiske er vel det bedste ord.

Er de eneste forhold der tæller, de der allerede har varet 20+ år?

Måske er jeg ikke single og måske har jeg ikke altid været single (har
tanken strejfet dig?).

mange hilsner

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-12-04 09:52

> Er de eneste forhold der tæller, de der allerede har varet 20+ år?

Nejda.

> Måske er jeg ikke single og måske har jeg ikke altid været single (har
> tanken strejfet dig?).

Jada. Er du single nu?

--
-Jens B.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 22-12-04 16:02

Hej,

> Jada. Er du single nu?

Jeg kan ikke se, at det er relevant for debatten.

mange hilsner

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 22-12-04 17:22

> Hej,

> Jeg kan ikke se, at det er relevant for debatten.
>
> mange hilsner

nåda

Fra : nusle nuslesen

Dato : 22-12-04 17:39

> nåda

Hmm...

mange hilsner

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-12-04 18:44

> Jeg kan ikke se, at det er relevant for debatten.

Det blev det, da du selv bragte emnet på banen.

--
-Jens B.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 23-12-04 01:11

> Det blev det, da du selv bragte emnet på banen.

Jeg misforstod evt. din hensigt med ovenstående indlæg - men da jeg først
læste det, var mit indtryk helt klart, at du eksplicit påstod det var nemt
at udtrykke mine holdninger, som single.

mange hilsner

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-12-04 10:08

"nusle nuslesen" <nuslepige@hotmail.com> wrote in message

> Måske er jeg ikke single og måske har jeg ikke altid været single (har
> tanken strejfet dig?).

Jens læser ofte meget selektivt. Bl.a. antyder han, at jeg aldrig har levet
i et parforhold, selv om jeg flere gange har omtalt, at jeg har været
lykkeligt gift - endda med samme kvinde - i 37 år.

Per V.

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-12-04 10:32

> Jens læser ofte meget selektivt. Bl.a. antyder han, at jeg aldrig har
> levet i et parforhold,

Gu' gør jeg ej. Msgid?

> selv om jeg flere gange har omtalt, at jeg har
> været lykkeligt gift - endda med samme kvinde - i 37 år.

Jeg har - mig bekendt - aldrig antyder noget som helst vedr. dit ægteskab.

--
-Jens B.

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-12-04 12:54

> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> Gu' gør jeg ej. Msgid?

> Jeg har - mig bekendt - aldrig antyder noget som helst vedr. dit ægteskab.

Læs dit indlæg igen. Både du og Zeki beskriver mine holdninger som typiske
for en, der aldrig har levet i et parforhold.

Per V.

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 22-12-04 17:25

"Jens Bruun" skrev

> Gu' gør jeg ej. Msgid?

ms - hvad for noget bill gates??

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-12-04 10:06

> [...]
> hvis man ikke selv er i stand til at leve i et parforhold, kan disse
> "rigtige" terorier forekomme noget... ja, teoretiske er vel det bedste

Hvem hentyder du til?

Per V.

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-12-04 10:33

> Hvem hentyder du til?

Hvem tror du? Var det dig, jeg svarede?

--
-Jens B.

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-12-04 10:42

> Hvem tror du? Var det dig, jeg svarede?

Og det var det, men du har misforstået mig.

--
-Jens B.

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-12-04 12:54

> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in message

> Og det var det, men du har misforstået mig.

Så udtryk dig lidt tydeligere.

Per v.

Fra : Zeki

Dato : 22-12-04 05:03

> Den eneste der har skrevet noget om "hver eneste fredag" er dig.

Jeg har forklaret mig (læs mit svar til Marianne Feddersen). Men siden du
argumenterer kan vi jo så passende fortsætte:

Du stiller en masse besynderlige teorier op. Spansk aftenskole? Handicappet
barn?

Lad os nu bare forholde os til det mest almindelige:

> Måske er fredag aftener de aftener, hvor man tænker ugen igennem og
"flader
> ud",

For langt de fleste er fredag generelt indledningen til en arbejdsfri
weekend, hvor der endelig er god tid til partneren og/eller børn. Vil du
virkelig påstå at det ud fra disse omstændigheder er et sundt forhold hvis
man som det første vælger dem fra?

>Du kan ikke diktere et andet menneskes
> behov, heller ikke et evt. behov for "ensomhed"/alene-tid.

Jamen, nu generaliserer jeg jo naturligvis også. Generelt har folk der er i
parforhold ikke behov for ensomhed i weekenderne. De har behov for at være
sammen med deres partner (og børn), nu da der endelig er god tid til dette.

> Du kan stå inde for dine egne behov og hvordan du udtrykker dem - men ikke
> andres, ikke engang din partners.

Jamen, hvis begge har samme behov er der jo heller ingen problemer.

Hvis begge har det bedst med at gå i byen hver for sig lørdag, så bliver
begge behov opfyldt.
Hvis begge har behov for at sidde på hvert deres værelse om fredagen, så er
begge tilfredse.

Men tit og ofte følges behovene netop ikke ad.

Mvh Zeki

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 22-12-04 17:21

> Den eneste der har skrevet noget om "hver eneste fredag" er dig.

vi andre nøjes med at tænke på på fredag

Fra : Mette

Dato : 22-12-04 01:23

"nusle nuslesen" <nuslepige@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke at min partner gør - så vil det, hvis vi boede sammen, være rigtigt
> dejligt for mig at kunne spille en eftermiddag/aften/nat

Deri er jeg jo helt enig. Det _er_ nemlig noget andet, når man bor sammen og
mærker hinandens nærhed. Så er det da naturligt at man laver hver sit -
spiller, glor tv, læser osv. Man er jo et individ og kan ikke sidde og sukke
ind i hinandens øjne døgnet rundt Men der skal være en balance, så man
ikke bare bliver "Ships passing in the night".
Det der for mig er det springende punkt nærheden og den fælles lyst til
nærhed. Og ja, jeg ville nok tænke mit, hvis han ud i det blå fravalgte den
nærhed fordi han pludselig fik lyst til en aften. Alene. I byen. (Især fordi
det slet ikke ligger til ham

Fra : Per Vadmand

Dato : 21-12-04 23:29

> Hvad er din pointe?
>
> At man i et seriøst parforhold godt kan sige til sin kone eller kæreste:
> "Fra nu af skal vi bruge hver fredag på alt andet end hinanden"?

Læs nu indenad for pokker. INGEN har sagt noget om HVER fredag!

Per V.

Fra : Per Vadmand

Dato : 21-12-04 23:28

> Det

> Det mest nærliggende argument, hvis man aldrig har prøvet at være i et
> seriøst parforhold.

Ville du regne 37 års lykkeligt ægteskab for "et seriøst parforhold"?

Per V.

Fra : Zeki

Dato : 22-12-04 05:06

> "Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> wrote in message

> Ville du regne 37 års lykkeligt ægteskab for "et seriøst parforhold"?

Som man råber i skoven får man svar!

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-12-04 10:09

> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Som man råber i skoven får man svar!

Hellere snakke udenom end indrømme en fej, hvad?

Per V.

Fra : Zeki

Dato : 22-12-04 15:45

> Hellere snakke udenom end indrømme en fej, hvad?

Hvilken fejl? At jeg fejlfortolkede trådstarterens indlæg og læste det som
"hver fredag fremover"?

Eller mener du, at min synspunkt med at fredag og lørdag generelt er
forbeholdt ens partner med mindre der står andet på programmet (som f.eks en
julefrokost), er en fejl, fordi at din kone og dig har det på en anden måde,
og så må det jo gælde alle?