Et bedre liv...
Fra : PP

Dato : 10-12-04 18:56

Kære alle,

Jeg er en mand på 43 år, som ser mig selv som havende store personlige
problemer

Mine problemer, som jeg har nævnt nedenfor, giver mig en dårlig
livs-kvalitet, og jeg føler jeg spilder mit liv med mørke tanker.

Hvad skal jeg dog gøre for at komme videre i mit liv....?

Jeg bliver let jaloux på min kæreste

Jeg bebrejder mig selv, at jeg ikke kan skabe mit eget liv.

Jeg har svært ved at kunne udholde mit eget selskab

Jeg føler mig ensom, når jeg er hjemme ved mig selv

Jeg græder sommertider over min situation

Jeg bebrejder mig selv, at jeg går mere op i min egen situation end andres

Jeg fokuserer på mig selv og mine egne problemer mere end at tænke på andre

Jeg tror andre ikke kan lide mig

Jeg føler mig usikker på dybden af min kærestes kærlighed til mig

Jeg bliver dårligere og dårligere til mit arbejde

Jeg har svært ved at fordybe mig i noget

Jeg er blevet dårligere til at læse koncentreret

Min skrift er blevet ringere

Jeg bliver let skuffet eller ked af det, især når min kæreste vælger at gøre
ting, som ikke har med mig at gøre

Min skuffelse og dårlige humør kan sidde i lang tid i kroppen og påvirker
mit forhold

Jeg føler et stik i kroppen, når vi skal i byen eller have gæster

Jeg har gået til psykiater to gange i mit liv, og én gang til psykolog og
for tiden i en Selvhjælpsgruppe

Min kæreste siger, at hun elsker mig, men jeg er usikker på vores fremtid på
grund af mine personlige problemer - hun er en stærk og selvsikker person

Jeg tror, at jeg ikke er god nok til at være min kærestes fremtidige mand

Jeg synes alle andre har et bedre liv og mere personlig styrke, end jeg har

Det hele ser vel ud til at pege på et lavt selvværd.

Er det lykkepiller, jeg skal starte på igen....?

Fra : Per O.

Dato : 10-12-04 19:56

PP wrote:
> [...]
> jeg har
>

> Det hele ser vel ud til at pege på et lavt selvværd.
>
> Er det lykkepiller, jeg skal starte på igen....?

Jeg tror at 'lykkepillerne' kan afhjælpe nogen af de symptomer du nævner,
men de er ikke løsningen på problemerne. De kan gøre det lettere at komme
igennem den 'værste' periode, men du slipper ikke for at arbejde hårdt med
dig selv. Problemet findes kort sagt inde i dit hoved, og du er den eneste
som kan komme igennem krisen.
MEN du kan naturligvis søge hjælp, og nogen af de ting du har nævnt vil en
psykolog helt sikkert kunne hjælpe dig med.
Det vigtigste er at du efterhånden opnår den erkendelse, at din kone jo nok
kan li' dig som du er (med dine små fejl og mangler), og nok så væsentligt,
at hun vil have dig som sin fremtidige mand. Nogle gange skal vi prøve at
finde vores rolle i livet, og ikke mindst i vores ægteskab. Det kan være
svært, og ind imellem gøre ondt i sjælen, når vi må indrømme, at vi ikke
lige passer ind i den kasse som vi gerne ville passe ind i. Så må vi mentalt
skifte kasse, og indstille os på et 'andet' liv med en anden placering i
livet/samfundet/ægteskabet. Men det er jo ikke nødvendigvis af det onde, for
måske bliver livet meget lykkeligere, når man har fundet sin 'nye' kasse,
som måske virkelig er det man burde have gjort for mange år siden.

En vigtig medspiller i den her situation er, tro det eller lad være, din
egen kone !!!!
Du beskriver hende som en stærk personlighed, og når hun stadig er hos dig,
så tror jeg bestemt også hun er indstillet på at række dig en hjælpende hånd
eller to!
Brug hende aktivt, og husk at hun kun kan gøre noget, hvis DU sætter ord på
dine følelser, og lukker op! Du skal ikke være bange for at bede om hvad som
helst som kan hjælpe dig, for jeg tror det vil blive taget positivt op. Giv
hende en chance for at hjælpe dig .. men husk for alt i verden at SIGE
noget. Hvis du bare tuller rundt med dine egne sorte tanker, så har du ingen
som mentalt kan give dig et ordentligt los i røven, hvilket er hvad du har
brug for in imellem! Andre gange har du bruge for en kærlig omfavnelse eller
et følsomt kys...... jeg tror din kone vil være parat med begge dele.

Udspillet ligger hos dig, og kun hos dig. Andre kan ikke bryde ind i dine
lukkede og sorte tanker, men hvis du åbner døren, kan de gå ind og hjælpe
dig. Og tro mig .. der er flere end du tror, som vil hjælpe dig.

Jeg vil ønske dig det bedste i fremtiden, og håbe du bruger nogle af mine
råd. Jeg har personlig erfaring med de ting jeg skriver om, så jeg ved det
virker.

Per O. Madsen
www.skaldepande.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-12-04 23:59

"PP" <ppdk6623_slettes@yahoo.dk> wrote in message

> Er det lykkepiller, jeg skal starte på igen....?

Tja, du kan jo også overveje at tage dit eget liv, når det nu ser så slemt
ud.

--
-Jens B.

Fra : Nana Sørensen

Dato : 11-12-04 13:10

> "PP" <ppdk6623_slettes@yahoo.dk> wrote in message

> Tja, du kan jo også overveje at tage dit eget liv, når det nu ser så slemt
> [...]

Bare lige noget... Det er virkelig trist at opfordre til selvmord, selvom
det kun er for sjov. (hvis det da er det) Man kan ikke vide om personen bag
indlægget, er en type som vil tage det seriøst. Jeg er f.eks en af dem som
jævnling/det meste af tiden overvejer selvmord som en god løsning, og jeg
overvejer det da kraftigt hvis nogen opfordrer til det.
Selv om det er for sjov, så er det sgu ikke morsomt.

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-12-04 13:18

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> wrote in message

> Bare lige noget... Det er virkelig trist at opfordre til selvmord,
> selvom det kun er for sjov. (hvis det da er det)

Det var det da ikke.

> [...]
> f.eks en af dem som jævnling/det meste af tiden overvejer selvmord
> som en god løsning, og jeg overvejer det da kraftigt hvis nogen

Tja, det ødelægger ikke min nattesøvn. Dit liv - dit ansvar.

--
-Jens B.

Fra : 2v 2kr

Dato : 11-12-04 17:28

> [...]
>
> Det var det da ikke.

> Tja, det ødelægger ikke min nattesøvn. Dit liv - dit ansvar.

må vi så ikke putte hende i kill-filteret?

Fra : Henri Gath

Dato : 15-12-04 20:04

> "Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> wrote in message

> Det var det da ikke.

> Tja, det ødelægger ikke min nattesøvn. Dit liv - dit ansvar.

Dit røvhul....din lugt af lort....fy for helvede, din debile svans

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-12-04 22:16

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message

> Dit røvhul....din lugt af lort....fy for helvede, din debile svans

Lider du af talebesvær?

--
-Jens B.

Fra : 2v 2kr

Dato : 16-12-04 20:56

> "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message

> Lider du af talebesvær?
>
> --
> -Jens B.

ja det er en slem gang lort

Fra : Ole Olsen

Dato : 11-12-04 19:34

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> wrote in

(klip)

> [...]
> en god løsning, og jeg overvejer det da kraftigt hvis nogen opfordrer
> til det. Selv om det er for sjov, så er det sgu ikke morsomt.

Næ, gu er det ej. Det er topmålet af umodenhed, kynisme eller totalt
malplaceret "humor" at foreslå det, som det er sket i denne tråd. Og
selvmord er aldrig en god løsning. De problemer, der synes uoverstigelige,
når man er i et mørkt humør, kan vise sig at syne af ingenting, når de
kommer lidt på afstand. Og derudover er der den smerte, de pårørende
udsættes for, når de står som magtesløse efterladte, der absolut ikke kan
fatte, hvorfor personen ikke søgte deres eller andres hjælp, uanset
problemet. Nej, selvmord er aldrig en "god" løsning.

Mvh.
Ole O.

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-12-04 19:57

"Ole Olsen" <OO@snabel.af> wrote in message

> Nej, selvmord er aldrig
> en "god" løsning.

Det ved du af gode grunde ikke så meget om.

--
-Jens B.

Fra : Per Vadmand

Dato : 11-12-04 22:43

> "Ole Olsen" <OO@snabel.af> wrote in message

> Det ved du af gode grunde ikke så meget om.

Vel lige så godt som du gør. Det eneste tilfælde, jeg kan komme i tanker om,
hvor jeg ville kalde selvmord en "god" løsning, er, hvis man er
uhelbredeligt syg og ved, at man om kort tid vil blive totalt hjælpeløs
eller et lallende vrag. I det tilfælde tror jeg, jeg selv ville vælge den
udvej. Men ellers? Nej.

Per V.

Fra : Nana Sørensen

Dato : 12-12-04 01:17

> [...]
> uhelbredeligt syg og ved, at man om kort tid vil blive totalt hjælpeløs
> eller et lallende vrag. I det tilfælde tror jeg, jeg selv ville vælge den

Forestil dig at vågne hver dag, med tanken om at det ville være rart at dø.
At dit liv hver dag er så fyldt med smerte at det ikke er til at holde ud.
At du har levet med dette det meste af dit liv, du har søgt hjælp, men det
hjælper ikke. Det føles som om at hele verden prøver at overbevise dig om at
det hele er noget lort. At du hver gang du finder noget der føles ægte,
bliver pisset op af ryggen. Tlnk lige over det. Kan du så ikke godt forstå
hvorfor en del mennesker overvejer selvmord ret kraftigt?

Fra : Thomas K. Jeppesen

Dato : 12-12-04 03:45

Nana Sørensen wrote:

> [...]
> bliver pisset op af ryggen. Tlnk lige over det. Kan du så ikke godt forstå
> hvorfor en del mennesker overvejer selvmord ret kraftigt?

Hvis det er pga psykiske problemer og ingen behandling har virket, så
kunne man prøve med en djævleuddrivelse hos en præst.

Fra : Nana Sørensen

Dato : 12-12-04 03:55

"Thomas K. Jeppesen" <invalid@sick.house> skrev i en meddelelse

> Hvis det er pga psykiske problemer og ingen behandling har virket, så
> kunne man prøve med en djævleuddrivelse hos en præst.

LOL jeg håber ikke at du mener det seriøst?

Og prøv at forestille dig at personens liv virkelig ER noget lort. Hvordan
kan en præst f-eks fjerne en LED barndom? Eller angst? Og hvad hvis personen
ikke er religiøs?

Fra : Jens.,

Dato : 12-12-04 09:31

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og prøv at forestille dig at personens liv virkelig ER noget lort.
> Hvordan kan en præst f-eks fjerne en LED barndom? Eller angst? Og

så får hun noget for sine skattepenge.

--
Jens.

postkasse_66@hotmail.com

Fra : Henning

Dato : 15-12-04 05:33

"Jens.," <@postkasse_66@hotmail.com@....@..> skrev i en meddelelse

> så får hun noget for sine skattepenge.

Næh, men kirkeskat, hvis hun da er medlem af folkekirken,
ikke medlemmer må sandelig betale præsten "værksteds-
regninger" Eller nasser hun på den givne menighed.

Henning

Fra : Per Vadmand

Dato : 12-12-04 10:42

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> wrote in message

> "Thomas K. Jeppesen" <invalid@sick.house> skrev i en meddelelse

> LOL jeg håber ikke at du mener det seriøst?

Det gør han garanteret.

Per V.

Fra : Nana Sørensen

Dato : 12-12-04 16:22

> "Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> wrote in message

> Det gør han garanteret.
>
> Per V.

Det tror jeg desværre... LOL The power of god compells you!!!! Let this
woman be freed of her inner deamons!!!! Hallelujah!!!

Fra : Henning

Dato : 15-12-04 05:40

> Det tror jeg desværre... LOL The power of god compells you!!!! Let this
> woman be freed of her inner deamons!!!! Hallelujah!!!

Man skelner mellem den reaktive depression, hvor psykologien
kan være med til at depressionen forsvinder og den endogene
depression, hvor 1000 vis af samtaler ikke rigtig virker og stort set,
kun medicin kan dæmpe symptomerne.

Skyldes depressionen ydre påvirkninger, kan den enkle løsning være
at kunne tilgive sig selv og/eller andre.

MVH
Henning

Fra : 2v 2kr

Dato : 12-12-04 12:15

> [...]
>
> Og prøv at forestille dig at personens liv virkelig ER noget lort. Hvordan
> kan en præst f-eks fjerne en LED barndom? Eller angst? Og hvad hvis

præster har direkte forbindelse til vorherre, så de må da ku et eller andet

Fra : Nana Sørensen

Dato : 12-12-04 16:26

"2v 2kr" <dag@ggod.dag> skrev i en meddelelse

> "Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> præster har direkte forbindelse til vorherre, så de må da ku et eller
> andet

Antag at man ikke mener at præster er tættere på "gud" end andre. Hvorfor
skulle det at man har læst teologi, bringe en tættere på gud? Jeg tror at en
præst er ligeså tæt på "gud" som en sten, en ko eller et barn i Afrika.
Men ok... Jeg tror heller ikke på gud som personificeret guddom. Jeg kan
ikke sige at jeg ikke tror på "gud". Det ville svare til at jeg ikke troede
på regn eller storm. Men ok. Jeg tvivler på at en præst kan hjælpe en af med
"dæmoner", hvis personen ikke tror at han/hun er besat. Jeg ville få en fed
griner over det... Jeg ville nok forsøge at brække mig grønt på præsten i
lårfede stråler, bare for at holde stilen.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 12-12-04 18:32

> præster har direkte forbindelse til vorherre, så de må da ku et eller
> andet

Det George Walker "Texas Ranger" Bush også, så ...

Mark

Fra : Thomas K. Jeppesen

Dato : 12-12-04 19:20

Nana Sørensen wrote:
> "Thomas K. Jeppesen" <invalid@sick.house> skrev i en meddelelse

> LOL jeg håber ikke at du mener det seriøst?

Det gør jeg.

> Og prøv at forestille dig at personens liv virkelig ER noget lort. Hvordan
> kan en præst f-eks fjerne en LED barndom? Eller angst? Og hvad hvis personen
> ikke er religiøs?

Jeg skrev i mit svar følgende: "...og ingen behandling har virket..."!

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 13-12-04 07:14

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> wrote in message

> Og hvad hvis personen ikke er religiøs?

Der har vi det! Dét er jo netop forklaringen på alle problemerne.

Nå, ikke?

-Michael.

Fra : 2v 2kr

Dato : 12-12-04 12:14

"Thomas K. Jeppesen" <invalid@sick.house> skrev i en meddelelse

> Hvis det er pga psykiske problemer og ingen behandling har virket, så
> kunne man prøve med en djævleuddrivelse hos en præst.

eller voodoo

Fra : Nana Sørensen

Dato : 12-12-04 16:27

> "Thomas K. Jeppesen" <invalid@sick.house> skrev i en meddelelse

> eller voodoo

Jeg ved at voodoo fungerer for dem, der tror på det. Forestil dig at få at
vide at du er forbandet. Hvis man tror nok, så dør man af skræk.

Fra : Ole Olsen

Dato : 12-12-04 09:47

> [...]
> du finder noget der føles ægte, bliver pisset op af ryggen. Tlnk lige
> over det. Kan du så ikke godt forstå hvorfor en del mennesker

Jo, det kan jeg. Men derfor tror jeg alligevel ikke, at det er løsningen
at afslutte livet - men snarere at forsøge at ændre det, at leve det,
måske på en radikalt anderledes måde end hidtil, hvis det er det, der
skal til. Og det lyder selvfølgelig vildt overfladisk og letkøbt,
hvilket en sådan proces naturligvis ikke er. Min eneste pointe er, at du
ganske vist kan se tilbage på dit liv og se og føle alt det dårlige (og
gode), du har oplevet, men uanset hvor meget verden forsøger at
overbevise dig, mig eller andre om det modsatte, så kan ingen vide, om
et liv fyldt med gode ting, med mindre smerte, med lykke (i mangel af et
bedre, mindre rørstrømsk ord) venter rundt om hjørnet.

Mvh.
Ole O.

Fra : Nana Sørensen

Dato : 12-12-04 16:31

"Ole Olsen" <OO@snabel.af> skrev i en meddelelse
> [...]
> et liv fyldt med gode ting, med mindre smerte, med lykke (i mangel af et
> bedre, mindre rørstrømsk ord) venter rundt om hjørnet.

Man ville da være dum, hvis man aldrig lærte af erfaring. Hvis man altid kun
er blevet bekræftet i sin smerte, så sidder den i kroppen. Spørgsmålet er
måske nærmere om man har lyst til at risikere, at lykken IKKE venter rundt
om hjørnet. Hvis man har mistet håbet, så er man vel færdig?
Hmm... Hvis man nu tager mig som eksempel. Jeg har forsøgt forskellige
religioner. At gå til psykolog. Indlæggelse. Drastisk ændring af mit liv.
Hvad kan jeg mere gøre? (ud over at joine Hare Krishna)

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-12-04 17:23

> Hmm... Hvis man nu tager mig som eksempel. Jeg har forsøgt forskellige
> religioner. At gå til psykolog. Indlæggelse. Drastisk ændring af mit
> liv. Hvad kan jeg mere gøre? (ud over at joine Hare Krishna)

Drikke nogle flere øl.

--
-Jens B.

Fra : 2v 2kr

Dato : 12-12-04 17:56

> "Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> wrote in message

> Drikke nogle flere øl.
>
> --
> -Jens B.

eller beskæftige sig med det det handler om i den her ng - sex

Fra : Nana Sørensen

Dato : 12-12-04 23:09

> "Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> wrote in message

> Drikke nogle flere øl.
>
> --
> -Jens B.

Hehe... jeg kan ikke lide øl. Men jeg har da forsøgt. Havde et seriøst
stofmisbrug i mange år, og blev så totalt hasher da jeg stoppede. Det må
tælle lidt? LOL

Fra : Henri Gath

Dato : 15-12-04 20:02

> "Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> wrote in message

> Drikke nogle flere øl.

Lede bæskubber

Fra : Ole Olsen

Dato : 12-12-04 20:32

> [...]

> Man ville da være dum, hvis man aldrig lærte af erfaring. Hvis man
> altid kun er blevet bekræftet i sin smerte, så sidder den i kroppen.

Selvfølig har du ret i, at man lærer eller bør lære af erfaring. De gode
oplevelser såvel som de dårlige - og jeg tillader mig at tro, at alle
mennesker har begge typer af oplevelser/ erfaringer. Kunsten, tricket -
kald det hvad du vil - er vel at forsøge at lære af begge typer, men
ikke tillade dem at bestemme enhver handling i eller forventning til ens
fremtidige liv? Ellers ender man måske i værste fald med at rende rundt
og forvente at blive bekræftet i sine værste anelser, hvilket for alvor
er en ond cirkel.

> Spørgsmålet er måske nærmere om man har lyst til at risikere, at
> lykken IKKE venter rundt om hjørnet.

Ja, og det er selvfølgelig et helt grundlæggende eksistentielt
spørgsmål: vil man risikere at leve og tage ansvar for sit liv med de
knubs, der uværligt følger med. Men mindre end lykken kan vel også gøre
det, i hvert fald noget af tiden, fx at arbejde henimod et liv, hvor det
gode fylder mere end det dårlige? Hvad der er "det gode liv" er i sidste
ende et spørgsmål for hver enkelt af os. For mange folk på denne jord er
det at vide, hvor det næste måltid mad skal komme fra. For mange af os i
de rige lande er spørgsmålet mindre ligetil (for at sige det så neutralt
som muligt).

Men det er selvfølgelig et konstant arbejde. Lykken ligger jo ikke og
venter i små pakker lige klar til at blive samlet op som i et eller
andet computerspil.

> Hvis man har mistet håbet, så er man vel færdig?

Nej, det tror jeg ikke. Så er man nede i en bølgedal, som man kan komme
op af igen, alene eller med hjælp.

> [...]
> forsøgt forskellige religioner. At gå til psykolog. Indlæggelse.
> Drastisk ændring af mit liv. Hvad kan jeg mere gøre? (ud over at joine

Det kan kun du (og dine nærmeste) vide. Men det behøver måske ikke være
den helt store samlede pakke, der er nødvendig. Jeg kan jo kun gætte og
spekulere, men måske et (nyt/ andet) job. Eller en (ny/ anden)
uddannelse. Eller en fritidsaktivitet, hvor du kan møde nye mennesker.
Eller være frivillig et sted, hvor dine erfaringer (gode som dårlige)
kan komme andre til gavn. Eller et ophold i udlandet - som frivillig
suderende eller noget helt tredje. Aner ikke, om det er noget af det, du
har forsøgt - pointen er kun at ændre livsindholdet i en retning, der
for DIG betyder et bedre liv. Og selvfølgelig er jeg klar over, at alt
dette er utroligt nemt at sige/ skrive, men mindre let at gøre. Men hvis
præmien for indsatsen er et godt liv, hvordan du og jeg så måtte
definere det, så er det i mine øjne værd at kæmpe for. At tage sit eget
liv er ikke en løsning, det er at give op.

Mvh.
Ole O.

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 13-12-04 07:16

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> wrote in message

> Hvad kan jeg mere gøre? (ud over at joine Hare Krishna)

Tja, du kommer jo selv med løsningen.....

[Undskyld, jeg vil ikke bagatellisere dine eller andres problemer, men her
fra morgenstunden føler jeg mig lettere overfladisk ]

-Michael

Fra : Henning

Dato : 15-12-04 05:58

> [...]

> religioner. At gå til psykolog. Indlæggelse. Drastisk ændring af mit liv.
> Hvad kan jeg mere gøre? (ud over at joine Hare Krishna)

Opsøge Annette i Slagelse
På 5 måneder har hun hjulpet en ung mand, der virkelig ønskede at
ændre sit liv, til at droppe ud af sit 18 år lange hash misbrug, fået
forhandlet hans 200.000 kr. store gæld ned til 75.000 kr. med hans
kreditorer, hjulpet ham med at slutte med at ryge fra den ene dag til
den anden, givet ham modet til at kontakte sin biologiske far som
han mistede forbindelsen med som 5 årig, nu skal hun bare lige lære
ham at spise grønsager, så han ikke skiller sig for meget ud fra
mængden ved kun at æde fede bøffer, flæskestege eller kyllinger

MVH
Henning

Fra : Boerge

Dato : 24-12-04 14:46

Nana Sørensen wrote:

> Man ville da være dum, hvis man aldrig lærte af erfaring. Hvis man altid kun
> er blevet bekræftet i sin smerte, så sidder den i kroppen.

Netop.

> Spørgsmålet er
> måske nærmere om man har lyst til at risikere, at lykken IKKE venter rundt
> om hjørnet. Hvis man har mistet håbet, så er man vel færdig?

Tja, men det er ikke et enkelt spørgsmål.

> Hmm... Hvis man nu tager mig som eksempel. Jeg har forsøgt forskellige
> religioner. At gå til psykolog. Indlæggelse. Drastisk ændring af mit liv.
> Hvad kan jeg mere gøre? (ud over at joine Hare Krishna)

Du kan overveje Ole Olsens forslag og andre positive tilbud, du kan
finde i dit lokalområde.

Du skriver ikke, hvad den drastiske ændring af dit liv bestod i, men
psykologer, det psykiatriske behandlingssystem, mange religioner og
alternative behandlere fokuserer reelt på klienternes psykiske smerter
som udgangspunkt for udvikling, hvorved idealet bliver opmærksomhed på
smerte. Hvis man ikke er utilfreds, betragtes man næsten som uvidende og
naiv. Derfor kan en holdningsændring til dig selv være nødvendig.

Da jeg lige har fået bevilliget førtidspension på grund af psykiske
problemer, skal jeg nu møde den samme udfordring.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : CJA

Dato : 25-12-04 01:27

Boerge wrote:

> Da jeg lige har fået bevilliget førtidspension på grund af psykiske
> problemer, skal jeg nu møde den samme udfordring.

Tillykke med det. Så er du da endelig blevet fredet og du kan
koncentrere dig om dit fremtidige liv i fred og ro.
Jeg tænker selv på at søge om førtidspension, men det er mere pga.
fysiske problemer.
Desværre har jeg hørt, at det næsten er umuligt at få tildelt
førtidspension kun pga. fysiske problemer, især når man er ung.
Dog er jeg sikker på, at hvis jeg endelig tog imod min læges henvisning
til en psykolog, ville jeg blive kendt uarbejdsdygtig. Jeg er dog ikke
meget for at blive stemplet som værende en med psykiske problemer, men
hvis det er det, der skal til for at få fred og ro i sindet, så må jeg
jo nok bare tage det, som det kommer.

Fra : Boerge

Dato : 25-12-04 10:57

CJA wrote:

> Tillykke med det. Så er du da endelig blevet fredet og du kan
> koncentrere dig om dit fremtidige liv i fred og ro.

Mange tak. Jeg har samme tanke.

> Desværre har jeg hørt, at det næsten er umuligt at få tildelt
> førtidspension kun pga. fysiske problemer, især når man er ung.

Det kræver nok nogle undersøgelser og arbejdsprøvninger, og hvis det
ikke bringer dig tilbage på arbejdsmarkedet, kan kommunen indlede en
pensionssag.

> Dog er jeg sikker på, at hvis jeg endelig tog imod min læges henvisning
> til en psykolog, ville jeg blive kendt uarbejdsdygtig.

Det er ikke så nemt endda. Jeg var i arbejdsprøvning to gange og blev
undersøgt hos fire psykiatere og to psykologer i de to år, jeg var
sygemeldt. Det var lidt lettere, fordi jeg havde været i behandling
adskillige gange i tidens løb uden at kunne profitere af det. Det var
temmelig ubehageligt, da konklusioner fra en undersøgelse rejste nye
spørgsmål, som en ny undersøgelse skulle besvare, og det eneste, jeg
opnåede ved at fortælle om konklusioner fra tidligere undersøgelser,
var, at en sagsbehandler bad mig gennemføre nye undersøgelser, siden jeg
åbenbart var vant til det, selvom flere psykiatere og psykologer havde
konkluderet, det var nyttesløst.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Nana Sørensen

Dato : 25-12-04 02:45

"Boerge" <zxdfawd@asdf> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Da jeg lige har fået bevilliget førtidspension på grund af psykiske
> problemer, skal jeg nu møde den samme udfordring.

Mange tak for rådet. men det var ikke mig der startede tråden. jeg
argumenterede bare, og brugte mig selv som eksempel.

Held og lykke med din pension... Hvordan fanden får man det? Jeg er dybt
uarbejdsdygtig, hvilket min sagsbehandler bare ikke er enig i, da jeg er
"ung".

Fra : Boerge

Dato : 25-12-04 11:10

Nana Sørensen wrote:

> Mange tak for rådet. men det var ikke mig der startede tråden.

Ok. Jeg fandt aldrig starten på tråden, og svarede derfor på nogle nyere
indlæg.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Per Vadmand

Dato : 12-12-04 10:45

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> wrote in message news:26Mud.75338

> [...]
> ægte, bliver pisset op af ryggen. Tlnk lige over det. Kan du så ikke godt
> forstå hvorfor en del mennesker overvejer selvmord ret kraftigt?
Det kan jeg udmærket forstå. Jeg har selv oplevet depressioner af den art,
men er heldigvis kommet ud af dem, somme tider ved egen hjælp, somme tider
med professionel.

Men "så længe der er liv, er der håb." Ja, det er let at sige, men selvmord
er altså uigenkaldeligt, og jeg kender folk, der har været helt derude, hvor
du beskriver det, i årevis, og som er kommet ud på den anden side.

Per v.

Fra : Nana Sørensen

Dato : 12-12-04 16:32

> [...]
> derude, hvor du beskriver det, i årevis, og som er kommet ud på den anden

Men hvis man nu ikke KAN holde ud at leve i flere år, med tanken om at det
MÅSKE bliver bedre? Hvis ens hverdag er så neder, at hver dag føles som et
år?

Fra : 2v 2kr

Dato : 12-12-04 12:13

> [...]
> ægte, bliver pisset op af ryggen. Tlnk lige over det. Kan du så ikke godt
> forstå hvorfor en del mennesker overvejer selvmord ret kraftigt?

og hvad har det her så lige med sex at beskaffe?

Man mister jo nærmest lysten til sex ved at beglane den slags indlæg.

http://www.kinagrill.dk/

Fra : Nana Sørensen

Dato : 12-12-04 16:33

> "Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> og hvad har det her så lige med sex at beskaffe?
>
> Man mister jo nærmest lysten til sex ved at beglane den slags indlæg.
>
> http://www.kinagrill.dk/

Rolig nu. Sex er en del af verden, og også nyhedsgrupper. Debatten er ude på
et sidespor, men læs resten.

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-12-04 10:15

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> Vel lige så godt som du gør.

Øh. Jeg har aldrig begået selvmord, og kan derfor af gode grunde ikke udtale
mig kategorisk, om det er en god løsning eller ej. Har du prøvet?

> [...]
> man er uhelbredeligt syg og ved, at man om kort tid vil blive totalt
> hjælpeløs eller et lallende vrag. I det tilfælde tror jeg, jeg selv

Nu er det jo ikke dit sjæleliv, vi diskuterer her.

--
-Jens B.

Fra : Per Vadmand

Dato : 12-12-04 10:47

> Nu er det jo ikke dit sjæleliv, vi diskuterer her.

Jeg HAR da i det mindste sådan et.

Per V.

Fra : Henri Gath

Dato : 15-12-04 20:03

> [...]
> udtale mig kategorisk, om det er en god løsning eller ej. Har du prøvet?

> Nu er det jo ikke dit sjæleliv, vi diskuterer her.

klamme analartist

Fra : Per Vadmand

Dato : 15-12-04 23:26

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message

> klamme analartist

Hår den i bukserne på dig, når du siger grimme ord?

Per V.

Fra : 2v 2kr

Dato : 16-12-04 20:58

> "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message

> Hår den i bukserne på dig, når du siger grimme ord?
>
> Per V.

han har lige lært at stave

Fra : Henri Gath

Dato : 15-12-04 20:05

> "Ole Olsen" <OO@snabel.af> wrote in message

> Det ved du af gode grunde ikke så meget om.

Beskidte røvpuler

Fra : 2v 2kr

Dato : 11-12-04 23:37

> Nej, selvmord er aldrig en "god" løsning.
>
> Mvh.
> Ole O.

Hmmm - kender du nogen der har evalueret fænomenet?

Fra : Jens.,

Dato : 12-12-04 09:29

> [...]
> Næ, gu er det ej. Det er topmålet af umodenhed, kynisme eller totalt
> malplaceret "humor" at foreslå det, som det er sket i denne tråd. Og

det løser da ellers alle problemerne.

--
Jens.

postkasse_66@hotmail.com

Fra : Anita

Dato : 12-12-04 10:16

Jens., wrote:
> det løser da ellers alle problemerne.

Og skaber nye problemer for de som er tilbage.

Der er næsten altid nogle i omgangskredsen, der får skyldfølelse og svært
ved at leve videre efter et selvmord. Dermed ikke sagt at man kun skal leve
for andres skyld - og nogle gange kan selvmord være det bedste af flere
onder.

Men har man lyst til at ændre på noget, så livet igen bliver værd at leve,
må man forstå, at man selv har ansvaret for at kampen lykkes, ansvaret for
ikke bare at give op, ansvaret for at bede om den hjælp man har brug for
osv.

Man kan ikke sætte sig ned, vente på at andre finde ud af, hvor skidt man
har det og de så gør livet bedre for én. Det sker ikke.

Venligst Anita

Fra : Per Vadmand

Dato : 12-12-04 10:46

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> wrote in message

> Man kan ikke sætte sig ned, vente på at andre finde ud af, hvor skidt man
> har det og de så gør livet bedre for én. Det sker ikke.

Jo, det gør det faktisk somme tider. Men man skal ikke holde vejret, mens
man venter.

Per v.

Fra : Anita

Dato : 12-12-04 11:06

Per Vadmand wrote:

> Jo, det gør det faktisk somme tider. Men man skal ikke holde vejret,
> mens man venter.

Nej, det ville være dumt. Det er bedre at tage udgangspunkt i at det ikke
sker og så bare blive glædeligt overrasket hvis det alligevel skulle ske.

Venligst Anita

Fra : Nana Sørensen

Dato : 12-12-04 16:36

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Man kan ikke sætte sig ned, vente på at andre finde ud af, hvor skidt man
> har det og de så gør livet bedre for én. Det sker ikke.

Men hvis man HAR forsøgt? Hvis man kæmper en kamp, som virker omsonst. At
man, ligemeget hvor meget man prøver, ikke kommer videre. Hvis man har
prøvet alt, har bedt om hjælp, men at det ikke hjælper? Hvis man virkelig
har taget ansvar, men ikke formår at hjælpe sig selv mere, og at andres
hjælp ikke hjælper?

Folk der begår selvmord er så opslugt i deres egen smerte, at andres
efterfølgende smerte er ligegyldig. Og det er rent faktisk muligt at
overbevise sig selv om, at andre vil være bedre stillet uden en sæk smerte
på slæb.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 12-12-04 18:36

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Men hvis man HAR forsøgt?

Mon ikke du mener: Hvis man _føler_, at man har forsøgt?

> Folk der begår selvmord er så opslugt i deres egen smerte, at andres
> efterfølgende smerte er ligegyldig.

Det er muligvis kernen.

Mennesker der begår selvmord er ofte opslugte af dem selv.

Alt andet lige er man så forkælet i den vestlige verden, at man i realiteten
ikke for alvor har problemer der skulle kunne give anledning til selvmord
(ældre og/eller uhelbredeligt syge, med udsigt til at få forlænget deres liv
med 6 mdr. i et smertehelvede af misforstået "næstekærlighed", er efter min
mening undtaget).

Næste gang livet syner forfærdeligt, kan du f.eks. prise dig lykkelig for,
at du ikke er et af børnene i Afrika, hvis far døde af AIDS for flere år
siden og hvis mor nu er så syg, at du som 9 årig står for "det hele". Du kan
også prise dig lykkelig for, at du har tag over hovedet, mad at putte i
munden og ikke skal se frem til at blive omskåret uden bedøvelse - eller
blive solgt som prostitueret, eller leve i en fabrik lænket til en maskine
uden udsigt til at se dagens lys de næste mange år. Eller du kunne prise dig
lykkelig for, at du kan gå hen ad gaden uden at blive skudt.

Livets ulidelige lethed, ikk'?

mange hilsner

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 13-12-04 07:22

"nusle nuslesen" <nuslepige@hotmail.com> wrote in message

> [...]
dig
> lykkelig for, at du kan gå hen ad gaden uden at blive skudt.

Mener du, at depression er et resultat af overflod og forkælelse? Jeg synes
det er lidt firkantet og unuanceret.

Men der er da bestemt meget at være taknemmelig over

-Michael.

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-12-04 08:14

"Michael Jørgensen" <ingen@ukendt.dk> wrote in message

> Mener du, at depression er et resultat af overflod og forkælelse? Jeg
> synes det er lidt firkantet og unuanceret.

Hvad er dit nuancerede bud på, at så mange mennesker i den vestlige verden
lider af "depressioner" og kun kan få hverdagen til at fungere ved hjælp af
villige lægers ordinering af kemiske hjælpemidler?

--
-Jens B.

Fra : Henri Gath

Dato : 15-12-04 20:03

> [...]
> lider af "depressioner" og kun kan få hverdagen til at fungere ved hjælp
> af villige lægers ordinering af kemiske hjælpemidler?

Tarmblokker

Fra : Nana Sørensen

Dato : 15-12-04 20:46

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Tarmblokker

Hvad fejler du og hvorfor er du så røvfikseret?

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-12-04 22:20

> Hvad fejler du og hvorfor er du så røvfikseret?

Hov-hov. Nu gør du Henrik Gat uret. Hans interesse for det anale bliver i
vore dage ikke regnet for en sygdom.

--
-Jens B.

Fra : Thomas K. Jeppesen

Dato : 16-12-04 05:43

Jens Bruun wrote:
> "Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> wrote in message

> Hov-hov. Nu gør du Henrik Gat uret. Hans interesse for det anale bliver i
> vore dage ikke regnet for en sygdom.

Jo, for en psykisk sygdom!

Fra : 2v 2kr

Dato : 16-12-04 20:57

> Jo, for en psykisk sygdom!

tjek liiiiiige han efternavn

Fra : nusle nuslesen

Dato : 13-12-04 21:59

"Michael Jørgensen" <ingen@ukendt.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Mener du, at depression er et resultat af overflod og forkælelse? Jeg
synes
> det er lidt firkantet og unuanceret.

Selvfølgelig kan der tilføjes nuancer (det kan der altid).

En del undersøgelser indikerer at fysisk aktivitet hindrer depression, og at
fysisk aktivitet kan være med til at få en allerede opstået depression til
at lette.

Befolkningerne i den vestlige verden bliver mere og mere in-aktive, så det
virker som en logisk slutning, at der er en sammenhæng.

Depression har man ikke "råd" til, når man er i reel nød - så kæmpes der for
at overleve, eller også "lægger man sig ned og dør".

Det er også noget med at sætte tingene i perspektiv, og tænke sig lidt om.
Hvordan kan man sidde i sit hjem - varm, mæt og komfortabel - foran sin
computer! - og hævde, at man har det så elendigt at man ønsker at andre skal
vise forståelse for at man egentlig helst vil dø. Det er her jeg kan blive
intolerant i min kommunikation.

Jeg tror at selvmord i virkelig mange tilfælde er den ultimative
ansvarsfralæggelse - individet VIL ikke påtage sig ansvaret for noget som
helst, end ikke sit eget liv.

mange hilsner

Fra : Anita

Dato : 13-12-04 22:26

nusle nuslesen wrote:
> Jeg tror at selvmord i virkelig mange tilfælde er den ultimative
> ansvarsfralæggelse - individet VIL ikke påtage sig ansvaret for noget
> som helst, end ikke sit eget liv.

Jeg synes også at kunne se en tendens til at jo mindre man har, jo mere er
man indstillet på at kæmpe for sit liv. I Danmark er der ikke så meget at
kæmpe for, alle kan jo klare sig - og overleve uden de store vanskeligheder.
Det er måske i virkeligheden et uløseligt paradoks i velfærdsstaten?

Den med depressioner i den vestlige verden - jeg tror det er én af mange
"sygdomme" der følger med velfærden. Vi har overskud til at bevæge os højt i
Maslows behovspyramide (bare for at tage et eksempel). Dermed stiller vi
enorme krav til os selv og hvad vi skal have ud af livet (for os selv og
vore børn). Det kan til tider være svært at leve op til disse krav og opnå
den lykke der tilsyneladende skulle være derude et sted. Det er jo (for de
fleste) umuligt at klare det hele - lang uddannelse, spændende karierre,
lykkeligt ægteskab, søde børn, fint hjem, smuk krop, alternative
fritidsinteresser osv.

Venligst Anita

Fra : nusle nuslesen

Dato : 14-12-04 20:50

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
vanskeligheder.
> Det er måske i virkeligheden et uløseligt paradoks i velfærdsstaten?

Måske.

> [...]
> fleste) umuligt at klare det hele - lang uddannelse, spændende karierre,
> lykkeligt ægteskab, søde børn, fint hjem, smuk krop, alternative

Vi stiller selv kravene og definerer selv succes-kriterierne, og kan derfor
selv justere dem

mange hilsner

Fra : Anita

Dato : 14-12-04 22:28

nusle nuslesen wrote:
> Vi stiller selv kravene

Både og. Mange lader sig diktere af, hvad de tror andre tænker...

Jeg er vel en dårlig mor, hvis jeg ikke gøre sådan og sådan. Jeg er en
dårlig kone, hvis ikke jeg... osv.

Ta' fx også sådan noget som mode. At man konsekvent er nødt til at følge
moden indenfor hår, tøj, make-up m.v. (koste hvad det koste vil) ser jeg jeg
som et stort behov for at leve op til et ideal som sættes af andre.

> og definerer selv succes-kriterierne,

Men igen ud fra de her forestillinger om, hvad vi tror andre mener er godt
nok. Ofte måles vores succes i hvad andre mener er succes. Eksempelvis at
klare sig godt på jobbet, som mor eller hustru.

> og kan
> derfor selv justere dem

Ja, det kan vi. Hvis vi er i stand til at frigøre os fra denne forestilling
om andres meninger og krav. Jeg tror det for mange er uhyre svært. Ind
imellem også for mig selv, selvom jeg hader at måtte indrømme det.

Venligst Anita

Fra : nusle nuslesen

Dato : 15-12-04 23:10

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Både og. Mange lader sig diktere af, hvad de tror andre tænker...

Så vælger vi selv at lade os diktere.

> Jeg er vel en dårlig mor, hvis jeg ikke gøre sådan og sådan. Jeg er en
> dårlig kone, hvis ikke jeg... osv.

Man kan jo bare sige noget andet til sig selv.

> Men igen ud fra de her forestillinger om, hvad vi tror andre mener er godt
> nok. Ofte måles vores succes i hvad andre mener er succes. Eksempelvis at
> klare sig godt på jobbet, som mor eller hustru.

Vi kan vælge at tro anderledes.

> [...]
> om andres meninger og krav. Jeg tror det for mange er uhyre svært. Ind
> imellem også for mig selv, selvom jeg hader at måtte indrømme det.

Det er sikkert sværere for nogle end andre - men du må indrømme, at ingen
kan diktere hvordan/hvad vi skal tænke. Ingen andre end vi selv kan tænke
tankerne i vores hoveder. Derfor er det også os selv der stiller kravene,
definerer succes-kriterierne og kan justere dem (hvis vi vil!).

mange hilsner

Fra : Anita

Dato : 16-12-04 09:57

nusle nuslesen wrote:

> [...]
> kan tænke tankerne i vores hoveder. Derfor er det også os selv der
> stiller kravene, definerer succes-kriterierne og kan justere dem

Jeg tror at det for mange mennesker er lettere sagt end gjort.

Menneskets behov for at passe ind og blive accepteret er stort.

Venligst Anita

Fra : nusle nuslesen

Dato : 16-12-04 18:50

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Jeg tror at det for mange mennesker er lettere sagt end gjort.
>
> Menneskets behov for at passe ind og blive accepteret er stort.

Ja, de fleste ting er lettere sagt end gjort. Og ja, menneskers behov for at
blive accepteret er stort.

Men...

Siger du dermed, at det er umuligt at bestemme selv - hvad man tænker,
hvilke krav man stiller til sig selv og hvilke succes-kriterier man har?

Nej, vel.

Det er ikke umuligt - derfor kan det gøres, hvis det er det man vil.

Mange hilsner

Fra : Anita

Dato : 17-12-04 14:17

nusle nuslesen wrote:
> Siger du dermed, at det er umuligt at bestemme selv - hvad man tænker,
> hvilke krav man stiller til sig selv og hvilke succes-kriterier man
> har?

Nej, jeg siger at det for nogle mennesker er enormt svært.

> Nej, vel.
>
> Det er ikke umuligt - derfor kan det gøres, hvis det er det man vil.

Det er jeg enig i. Men der er jo også en pris at betale, hvis man vælger at
gå mod strømmen. Så må man jo gøre op med sig selv om man er villig til at
betale den pris.

Jeg oplever at enkelte i min omgangskreds/familie ind imellem tilsidesætter
al sund fornuft for at tækkes andres usagte "krav". Jeg oplever at jeg selv
har det meget svært med at træffe et par af de største beslutninger i mit
liv, fordi jeg ved at min familie er imod. Ikke desto mindre "trodser" jeg
familien og gør hvad jeg selv finder rigtigst. Så nej, det er ikke umuligt,
men det kan sørme være hårdt.

Venligst Anita

Fra : Thomas K. Jeppesen

Dato : 16-12-04 21:35

Anita wrote:

> Jeg tror at det for mange mennesker er lettere sagt end gjort.
>
> Menneskets behov for at passe ind og blive accepteret er stort.

Sådan har jeg det heldigvis ikke.

Fra : Nana Sørensen

Dato : 14-12-04 04:14

"nusle nuslesen" <nuslepige@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg tror at selvmord i virkelig mange tilfælde er den ultimative
> ansvarsfralæggelse - individet VIL ikke påtage sig ansvaret for noget som

Hmm... Dvs at fordi alle andre har det værre, så skal jeg få det værre? Tror
du virkelig at ens egne problemer forsvinder, bare fordi nogen andre har
noogle der er meget værre? Eks: Min far voldtog mig hver onsdag hele min
barndom *hulk* Nåh? Min far voldtig mig både onsdag og søndag hele min
barndom. *hulk* Nåh, ok, nu har jeg det meget bedre. Du har ikke noget at
spise heller??? Ok, så må jeg vist til at komme ud at feste, for nu er jeg
rigtignok i godt humør.

Hmm... Jeg får det ikke bedre af at tænke på at andre har det værre end mig.
Det bekræfter mig bare i at verden lugter mere af lort, end jeg havde
indset.

Og nej, selvmord KAN godt være at tage ansvar. Hvis man ikke ønsker at leve,
ikke ønsker at få det bedre, hvorfor så ikke tage konsekvensen og begå
selvmord? DET er da ansvarlighed.

Mvh. Nana

Fra : nusle nuslesen

Dato : 14-12-04 06:05

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Hmm... Dvs at fordi alle andre har det værre, så skal jeg få det værre?

Jeg går ud fra, at der har sneget sig en fejl ind i ovenstående.

> Tror
> du virkelig at ens egne problemer forsvinder, bare fordi nogen andre har
> noogle der er meget værre?

Nej, og jeg mener heller ikke, at problemer skal "forsvinde", jeg mener de
skal løses/bearbejdes.

> Og nej, selvmord KAN godt være at tage ansvar. Hvis man ikke ønsker at
leve,
> ikke ønsker at få det bedre, hvorfor så ikke tage konsekvensen og begå
> selvmord? DET er da ansvarlighed.

Hvis man ikke ønsker at få det bedre, er der ingen grund til at hævde det
modsatte. Ligesom der ikke er grund til at påstå, at man har prøvet alt for
at få det bedre.

Masser af mennesker bliver traumatiserede som børn, men på et tidspunkt
bliver de voksne, og kan forme deres liv selv - man er ikke barn for evigt.

Jeg siger/skriver ikke, at man ikke har sin fortid - jeg siger/skriver
heller ikke at det er nemt at forme et godt liv på baggrund af en dårlig
opvækst f.eks. Men det er muligt, hvis man vil.

mange hilsner

Fra : Boerge

Dato : 24-12-04 14:09

nusle nuslesen wrote:

> Befolkningerne i den vestlige verden bliver mere og mere in-aktive, så det
> virker som en logisk slutning, at der er en sammenhæng.

Kun hvis man ikke er opmærksom på strømmen af reklamer og nyheder, som
gør opmærksom på en masse mulige problemer, som vi ellers ikke ville
skænke en tanke.

> [...]
> computer! - og hævde, at man har det så elendigt at man ønsker at andre skal
> vise forståelse for at man egentlig helst vil dø.

Det giver da ofte mere opmærksomhed end gode oplevelser, hvor en hyppig
reaktion er varianter af "hvad rager det mig?" eller misundelse.

> Jeg tror at selvmord i virkelig mange tilfælde er den ultimative
> ansvarsfralæggelse - individet VIL ikke påtage sig ansvaret for noget som
> helst, end ikke sit eget liv.

Jeg mener modsat netop, man påtager sig ansvaret for sin død ved at begå
selvmord.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : nusle nuslesen

Dato : 24-12-04 14:45

"Boerge" <zxdfawd@asdf> skrev i en meddelelse

Hej,

> Kun hvis man ikke er opmærksom på strømmen af reklamer og nyheder, som
> gør opmærksom på en masse mulige problemer, som vi ellers ikke ville
> skænke en tanke.

Jeg kan ikke se sammenhængen.

> Jeg mener modsat netop, man påtager sig ansvaret for sin død ved at begå
> selvmord.

Vi bliver ikke enige.

mange hilsner

Fra : Boerge

Dato : 24-12-04 14:54

Nana Sørensen wrote:

> [...]
> efterfølgende smerte er ligegyldig. Og det er rent faktisk muligt at
> overbevise sig selv om, at andre vil være bedre stillet uden en sæk smerte

Det er faktisk meget nemt. Konsekvensen behøver dog ikke være selvmord.
I stedet kan man undlade at være sammen med de mennesker, man ikke har
lyst til at omgås. Et selvmord er vel ofte en besked til de pårørende.
Man begår nok ikke selvmord på grund af mennesker, man er ligeglad med.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Nana Sørensen

Dato : 25-12-04 02:46

> [...]
> til at omgås. Et selvmord er vel ofte en besked til de pårørende. Man
> begår nok ikke selvmord på grund af mennesker, man er ligeglad med.

Det er vist meget simplificeret at trangen til selvmord KUN har noget med
andre at gøre.

Fra : Nana Sørensen

Dato : 12-12-04 16:34

> det løser da ellers alle problemerne.
>

> --
> Jens.
>
> postkasse_66@hotmail.com

Ja, ens EGNE problemer. Heldigvis er de fleste der begår selvmord ret
ligeglade med andres følelser. Når man er derude hvor man tager sit liv, så
betyder end kære mindre.

Fra : Boerge

Dato : 24-12-04 13:31

Ole Olsen wrote:

> Og selvmord er aldrig en god løsning.

Men nogle overvejelser af konsekvenserne kan være det. Det kunne jo
være, man kom i tanke om nogle mennesker, der ville blive kede af det,
hvis man begik selvmord. En anden mulighed er, at man finder ud af, at
man ikke har lyst til at dø, og et halvhjertet selvmordsforsøg ikke er
en god måde at få opmærksomhed. Hvis man ikke har arbejde og aldrig får
besøg, bliver man kun fundet, før man er død og gået i forrådnelse, hvis
man selv ringer efter hjælp, og det kræver ikke et selvmordsforsøg.

> Og derudover er der den smerte, de pårørende
> udsættes for, når de står som magtesløse efterladte,

Det er vel underordnet, hvis disse pårørende ikke var nærværende i den
selvmordstruedes liv, før det var for sent. Måske hører de aldrig om
selvmordet, og måske hører de først om det, når boet skal gøres op.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : 2v 2kr

Dato : 11-12-04 14:22

> "PP" <ppdk6623_slettes@yahoo.dk> wrote in message

> Tja, du kan jo også overveje at tage dit eget liv, når det nu ser så slemt
> [...]

så så - ha lige lidt respekt

Fra : Henri Gath

Dato : 15-12-04 20:04

> "PP" <ppdk6623_slettes@yahoo.dk> wrote in message

> Tja, du kan jo også overveje at tage dit eget liv, når det nu ser så slemt
> ud.

Dit skidne homodyr...du lugter af gamle tarmsafter

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 16-12-04 13:28

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message

> Dit skidne homodyr...du lugter af gamle tarmsafter

Inponerende selv-erkendelse...

-Michael.

Fra : Per Vadmand

Dato : 16-12-04 14:38

"Michael Jørgensen" <ingen@ukendt.dk> wrote in message

> "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message

> Inponerende selv-erkendelse...

Fra en mand, hvis (selvvalgte?) efternavn betyder røvhul

Per V.

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 13-12-04 07:26

"PP" <ppdk6623_slettes@yahoo.dk> wrote in message
> Kære alle,
>
> Jeg er en mand på 43 år, som ser mig selv som havende store personlige
> problemer

[snip]

> Dete hele ser vel ud til at pege på et lavt selvværd.

Ja.

> Er det lykkepiller, jeg skal starte på igen....?

Tja, tænk på, at der er masser af andre mennesker som har det ligesådan i
perioder. Tal med andre mennesker, så vil du opdage, at du ikke er alene om
at have det sådan.

Tænk derefter på nogle af de gode ting i livet. Fokuser på taknemmelighed.
Koncentrer dig om det som *er* i dit liv, fremfor det som ikke er.

-Michael.

Fra : Disager

Dato : 14-12-04 15:56

Hej PP.

Jeg har forsøgt at kontakte dig pr. email, men jeg får tibagemelding om at
"This user doesn't have a yahoo.dk account".
Jeg vil meget gerne i kontakt med dig, idet jeg mener at kunne bidrage med
mere end blot opfordring til lykkepiller eller selvmord.
Du må gerne kontakte mig på:
HammergodtFJERNES@hotmail.com

Venlig hilsen Tonny.

Fra : Henning