Mænd og sport?
Fra : Andropov

Dato : 09-12-04 20:16

Nusle skrev:

>Hvordan er det med mænd og sport. Jeg savner noget litteratur om
emnet.
>Hvorfor er mænd så vilde med sport. Hvis man spørger sin kæreste får
>man nogle forblommede udvandede forklaringer som jeg har på
fornemmelsen
>ikke er hele sandheden.

Mænd er vel tit lidt mere nørdede og så er sport lidt afstressende og
simpelt at forholde sig til. Mænd kan godt lide gode detaljer som et
flot skud til en bold.

>Får I noget seksuelt ud af det?

Det har nok ikke meget med seksualitet at gøre.

>Kan I ikke forklare hvorfor at I kan lide at
>dyrke sport?

Det er rart at få brugt sin krop.

>Kan det stamme tilbage fra menneskets første tid på jorden
>hvor manden måtte kæmpe om hunnen?

I dag kæmper mænd vel stadig om hunnen....

>Medens det er tydeligt at de fleste kvinder kun dyrker sport fordi
der kan
>scores med den slankere krop.

Måske det er fordi at kvinder ikke er så nørdede og vilde med
detaljer.

>Jeg synes at det er sørgeligt at se hvordan sportskulturen er blevet
>afsporet
>således at mænd dyrker sport med hinanden istedet for at dyrke sex
med
>pigerne.

Mænd kan vel godt dyrke kvinderne selv om de dyrker sport...