100.000 kroners-grænse
Fra : Enrique Vidal

Dato : 08-12-04 22:27

Hej,

Jeg har et spørgsmål om 100.000krs-grænsen som jeg håber I kan svare
på.

- Har man haft aktierne i en periode på over 3 år, kan man sælge dem
skattefrit så længe de ikke har oversteget 100.000krs grænsen i den
samme periode. Mit spørgsmål er: hvad må ikke overstige grænsen,
aktiebeholdningen eller avancen?

Eksempel:

1) Jeg køber aktier for 200.000kr og efter 3år er de oppe på
225.000kr. Hvis jeg sælger, er avancen logisk nok 25.000kr. MEN, skal
jeg betale skat af de 225.000kr, skal jeg betale skat af de 25.000kr
eller er det hele skattefrit?

Hilsen,
Enrique

Fra : Anders Mørk

Dato : 09-12-04 09:31

> [...]
> skattefrit så længe de ikke har oversteget 100.000krs grænsen i den
> samme periode. Mit spørgsmål er: hvad må ikke overstige grænsen,

Det er simpelt... Det er aktiebeholdning der ikke på noget tidspunkt må være
over 100K-grænsen. Men, du kunne jo gifte dig og derved fordoble din grænse

../Anders