Forbøn ????
Fra : Jens Olsen

Dato : 08-12-04 11:00

> Der er jo dig der tillægger Gud den egenskab at være en dum skid! Læs
> Bibelen og bliv klogere.

Jeg tillægger (af især en ret god grun) ikke gud nogen egenskaber. Jeg
spørger bare om man ikke, hvis man tror på forbøn, uundgåeligt havner
i den situation, at man må erkende, at ham gud da vist er en dum skid.

Læs biblen og bliv klogere er da ikke noget svar!!!!!! Men nu er jeg
ikke så stærk i biblen som du åbenbart er, så hjælp mig lige (og slå
gerne op i biblen efter hjælp) med at vise hvor det er nedenstående
argument fejler.

Du har muligheden for at hjælpe to syge mennesker med at blive raske.
De er begge to lige gode og retfærdige mennesker. Eneste forskel er,
at den ene har mange venner der beder dig hjælpe, mens den anden er
vennesløs og ensom. Du bestemmer dig til at give ham med de mange
venner hjælp, og så må ham den ensomme jo bare vente og se om du evt.
får lidt tid til overs.
Hvordan bedømmes ud fra biblen denne handlemåde. Som sådan skal det
bare være? Eller, du er da et dumt svin?

Gud har muligheden for at hjælpe to syge mennesker med at blive raske.
De er begge to lige gode og retfærdige mennesker. Eneste forskel er,
at den ene har mange venner der beder fo ham, mens den anden er
vennesløs og ensom.
Hvis nu gud er mere tilbøjelig til at hjælpe ham med de mange venner,
hvad skal man så sige om gud, med baggrund i biblens anvisninger på
hvordan man bør handle?

Eller er det sådan at det der står i biblen og definerer hvad der er
en god og retfærdig måde at handle på, ikke gælder for gud? Og hvis
ikke, hvad mener du så med at gud er god og retfærdig, hvis det ikke
er den målestok for retfærdighed som biblen angiver du skal anvende?
Er retfærdighed når det kommer til gud simpelthen alt hvad gud gør? Og
har du så ikke frataget begrebet retfærdighed enhver mening og
betydning?

Denne gang håber jeg på at få et svar fra dig!

J.O.