Manowar
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-12-04 17:42

G'eftermiddag i stuerne.

Jeg hørte engang I Believe (mener jeg den hed) fra Manowar - men
pokkerspillemig om jeg kan finde den på CDON - alle andre albums end lige
et hvor det nummer er på.

Og... Manowars stil.. jeg kender kun til det nummer. Er "resten" ligesom
det altså i samme stil eller er det en total afvigelse ?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Laziter [9440]

Dato : 07-12-04 17:56

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2004.12.07.16.41.46.765472@for.contactinfo...
> G'eftermiddag i stuerne.
>
> Jeg hørte engang I Believe (mener jeg den hed) fra Manowar - men
> pokkerspillemig om jeg kan finde den på CDON - alle andre albums end lige
> et hvor det nummer er på.

Nummeret ligger på singlen 'The Dawn of Battle'
Det ser dog ikke ud til at CDON har den, men prøv at kigge forbi Manowar's
egen hjemmeside:
www.manowar.com
Det er muligt at de stadig har den i deres shop.

> Og... Manowars stil.. jeg kender kun til det nummer. Er "resten" ligesom
> det altså i samme stil eller er det en total afvigelse ?

Det meste af deres musik er i samme stil, noget lidt "vildere" andet en del
"blidere".

Mvh
Benjamin

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-12-04 18:05

On Tue, 07 Dec 2004 17:55:41 +0100, Laziter [9440] wrote:

> Nummeret ligger på singlen 'The Dawn of Battle'

Øv :) Havde ellers håbet på et album med den på.

Hvis vi ser bort fra det.. er der et album du kan anbefale frem for de
andre?

> Det meste af deres musik er i samme stil, noget lidt "vildere" andet en
> del "blidere".

OK tak.

Fra : Dopedog

Dato : 07-12-04 18:46

> Øv :) Havde ellers håbet på et album med den på.
>
> Hvis vi ser bort fra det.. er der et album du kan anbefale frem for de
> andre?

Warriors Of The World, United

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-12-04 18:54

On Tue, 07 Dec 2004 18:46:09 +0100, Dopedog wrote:

> Warriors Of The World, United

Det vil jeg futte ud og finde/høre i morgen i den lokale Stereo Studie.

Tak for hint :)

Fra : Laziter [9440]

Dato : 07-12-04 18:55

"Dopedog" <dopedogSLETDETHER@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Warriors Of The World, United

Helt sikkert, men også The Triumph of Steel og Kings of Metal er gode
skiver.
Og vil du have "near-live" oplevelse, så skal du få fat i Hell on Wheels og
Hell on Stage, de er også ret så fede.

Mvh
Benjamin

Fra : Dopedog

Dato : 07-12-04 19:01

> [...]
> skiver.
> Og vil du have "near-live" oplevelse, så skal du få fat i Hell on Wheels

Jaeh men synes alligevel at WOTW,U er den bedste hvis han gerne vil "ind i"
Manowar (eller hvad det nu hedder heh ... )

-Ronnie

Fra : Ken Larsen

Dato : 07-12-04 19:53

Martin Johansen [6000] <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
nyhedsmeddelelse:pan.2004.12.07.17.05.28.128408@for.contactinfo...

> Øv :) Havde ellers håbet på et album med den på.
>
> Hvis vi ser bort fra det.. er der et album du kan anbefale frem for de
> andre?

Jeg er nødt til at anbefale alt hvad de har lavet, lige fra Battle hyms til
Warriors of the world. Alle albums er fede på sin egen, men dog klare
Manowar, facon.

I øvrigt har de været i studiet længe, så mon ikke der snart venter endnu en
kæmpe oplevelse.

--
MVH
Ken Larsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-12-04 20:08

On Tue, 07 Dec 2004 19:53:19 +0100, Ken Larsen wrote:

> Jeg er nødt til at anbefale alt hvad de har lavet, lige fra Battle hyms
> til Warriors of the world. Alle albums er fede på sin egen, men dog klare
> Manowar, facon.

Du lyder som mig når jeg skal fortælle om Rammstein

Jeg vil prøve at lytte lidt til albumsne næste gang jeg kommer ned i
byen.

Fra : MM

Dato : 08-12-04 01:35

> Øv :) Havde ellers håbet på et album med den på.
>
> Hvis vi ser bort fra det.. er der et album du kan anbefale frem for de
> andre?

Jeg ville nok kigge på "Fighting the World", og "Warriors of the World"

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-12-04 20:45

Fra : Mads

Dato : 07-12-04 18:40

> [...]
>
> Og... Manowars stil.. jeg kender kun til det nummer. Er "resten" ligesom
> det altså i samme stil eller er det en total afvigelse ?

Nu må du ikke hænge mig op på det, men jeg tror måske du tænker på "
Hammerfall " og ikke Manowar..?.
Hammerfall har på deres første skive " Glory To The Brave " et nummer der
hedder " I believe "
Du kan evt. læse mere her:
http://www.rocknation.dk/?mainpage=review.php&albumname=Glory.,3,.To.,3,.The.,3,.Brave&bandname=HAMMERFALL

Og denne skive har de hos CDON..
--
-=MF=-
ROCK ON !

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-12-04 18:43

On Tue, 07 Dec 2004 18:39:53 +0100, Mads wrote:

> Nu må du ikke hænge mig op på det, men jeg tror måske du tænker på "
> Hammerfall " og ikke Manowar..?.

Nej det er Manowar.

> Og denne skive har de hos CDON..

Kender du noget til skiven? Måske den var værd samlingen

Fra : Nerdiac ~ Don G.

Dato : 07-12-04 20:27

Martin Johansen [6000] skrev...

> Nej det er Manowar.
> Kender du noget til skiven? Måske den var værd samlingen

Hvis man kan lide Manowar er der en rimelig chance for at Hammerfall også
falder i ens smag. Iøvrigt en lille sjov detalje at Hammerfall på deres
"Legacy of Kings" skive fra '98 har lavet et cover af danske Pretty Maids'
gamle skæring "Back to Back"

Nå, men hvis man skal starte med at høre Manowar går man aldrig galt i byen
med deres opsamling "Kings of Metal" som kan købes til en 50'er i Stereo
Studiet.

Mvh. Don G.

<signature>
nerdiac . ['ner:diak] . n . übernerd; extreme nerd; nerd of nerds.
http://www.nerdiac.com
</signature>

Fra : Laziter [9440]

Dato : 07-12-04 20:56

"Nerdiac ~ Don G." <news@SLETTESdon-g.dk> skrev i en meddelelse

> Nå, men hvis man skal starte med at høre Manowar går man aldrig galt i
byen
> med deres opsamling "Kings of Metal" som kan købes til en 50'er i Stereo
> Studiet.

Kings of Metal er da ikke en opsamling, det er The Hell of Steel til gengæld

Der er også en anden opsamling der hedder Anthology.

Men som en anden også skriver, så er alle albums fede.. Når man har lyttet
til et, vil man høre mere

Mvh
Benjamin

"Gods Of War I call you. My sword is by my side. I seek a life of honor free
from all false pride. I will crack the whip with a bold and mighty hail.
Cover me with death if I should ever fail. Glory Majesty Unity. Hail Hail
Hail"
Manowar - Kings of Metal, The Warriors Prayer

Fra : Nerdiac ~ Don G.

Dato : 07-12-04 21:02

Laziter [9440] skrev...

> Kings of Metal er da ikke en opsamling, det er
> The Hell of Steel til gengæld

hehe... du har selvfølgelig ret! Konklusion: Aldrig tro på min hukommelse

Fra : Laziter [9440]

Dato : 07-12-04 21:14

> Konklusion: Aldrig tro på min hukommelse

Kunne du så ikke lige låne mig 1000 kroner?

Mvh
Benjamin

Fra : Nerdiac ~ Don G.

Dato : 07-12-04 21:17

Laziter [9440] skrev...

> Kunne du så ikke lige låne mig 1000 kroner?

hehehe... øjeblik, så skal jeg spørge finansministeren... hun siger sørme
nej! Og hun er iøvrigt usædvanligt god til at huske...

Fra : Laziter [9440]

Dato : 07-12-04 22:11

> Laziter [9440] skrev...

> hehehe... øjeblik, så skal jeg spørge finansministeren... hun siger sørme
> nej! Og hun er iøvrigt usædvanligt god til at huske...

Hva' hulen???
Nå så må jeg jo hellere selv tjene pengene *GG*

Mvh
Benjamin