Fætter BR opskrift?
Fra : Rikke & Per

Dato : 09-12-04 14:07

For år tilbage, købte vi nogle simple plastikudstiksforme hos BR. Der
medfulgte en simpel opskrift på noget kagedej (bl.a. med en masse smør!). Er
nogen her i ng i besiddelse af denne opskrift (BR er IKKE!!)?

m.v.h.
PER

Fra : Dk

Dato : 09-12-04 17:01

Jeg har den skal nok finde den frem til senere i aften og skrive den ned!

Fra : Spirrevip

Dato : 10-12-04 11:22

©

Fætter BR Julesmåkager
Dej:
200 g smør eller margarine
200 g mel
100 flormelis
1 tsk vanillesukker

Sådan gør du:
Smuldr smør og mel sammen, og bland flormelis og vanillesukker i. Rul dejen
ud, og tryk kager ud med din Fætter BR bageform. Læg småkagerne på en
bageplade med bagepapir . Pensl evt. med lidt æg, og drys kagerne med
perlesukker eller dekorer dem med glasur når de er færdige.

Bagetid:
ca. 7 minutter ved 200 grader i en forvarmet ovn( varmluftovn 180 grader)
midt i ovnen.

---

Fra : Rikke & Per

Dato : 10-12-04 12:20

"Spirrevip" <gap64@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Bagetid:
> ca. 7 minutter ved 200 grader i en forvarmet ovn( varmluftovn 180 grader)

Lige præcis....... -og mange tak!

m.v.h.