Hvad kan røget laks mon bruges til?
Fra : moso97ad

Dato : 08-12-04 18:03

Nogen idéer til hvad jeg skal lave af røget laks?

--
Mvh.
Morten

moso97ad-no-spam@yahoo.dk
(fjern -no-spam)

Fra : Ole Stigaard

Dato : 08-12-04 18:26

On Wed, 8 Dec 2004 18:02:47 +0100, moso97ad <moso97ad-no-spam@yahoo.dk>
wrote:

> Nogen idéer til hvad jeg skal lave af røget laks?

Fiskelasagne? Normalt bruger vi godt nok røget hellefisk eller torsk, men
jeg vil tro, at røget laks også vil være lækkert i den sammenhæng.
Eller hvad med canneloni med spinat og laks?

Mvh Ole S

--
My mailaccount is not read. Please use news'ad'stigaard'dot'net
Jeg læser ikke post til denne adresse. Brug istedet

Fra : NoMan

Dato : 09-12-04 00:37

Den her er bare kanon
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=3830

--
Det er fordi det er nemmere at læse - vi læser jo ikke nedfra og op.
Hvorfor skal man skrive svaret under det man svarer ?

Fra : John Jessen

Dato : 09-12-04 17:10

"NoMan" <nomail@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Den her er bare kanon
> http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=3830

Lyder spændende, men hvordan hulen er det lige at de får lavet "æsker" ud af
butterdejen?

John

Fra : BHR

Dato : 09-12-04 08:07

"moso97ad" <moso97ad-no-spam@yahoo.dk> wrote in message
> Nogen idéer til hvad jeg skal lave af røget laks?
>
> --
> Mvh.
> Morten

mit bud, på en lynhurtig let ret fra "far´s bedste"

Pasta m. mascarpone og Laks.

250 g. Mascarpone
250 g. Dampet el. røget Laks i strimler
250 g. Pasta penne
30 g. Friskreven Grana Padano
1 bdt. snittede forårsløg
1 spsk. olivenolie
salt og friskkværnet peber

Kog pastaen, afdryp og hold den varm.
sauter forårsløgene let i olie, tilsæt Mascarpone og lad den smelte ved
svag varme, inden de resterende ingredienser tilsættes.
smag saucen til, og bland den med den varme pasta.
mvh
benny

Fra : Peter Westh

Dato : 09-12-04 08:29

"moso97ad" <moso97ad-no-spam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen idéer til hvad jeg skal lave af røget laks?

Du kan lave sushi med den - put den i Maki-ruller med avocado samt evt.
hakket koriander.

Men det lyder som om du har en vis mængde du skal have brugt - og så skal du
godt nok lave mange sushi.

/P

Fra : Torben Madsen

Dato : 09-12-04 14:56

Du kan lave laksetatar.

Til 4 personer.

300-350 g. røget laks som findeles meget.

Et lille fint hakket rødløg.

Fint hakket purløg, ca. en spiseskefuld.

Revet peberrod, ca. to teske fulde.

En æggeblomme. Brug evt. varmebehandlet.

Saften fra en halv limefrugt

Salt + peber.

Vend alle ingredienserne sammen. Formes med en spiseske til 4 kugler

Og anbringes på toppen af lidt blandet grøn salat.

med venlig hilsen

Torben Madsen