Intens rød vodkasovs til løvemad
Fra : Bo Warming

Dato : 07-12-04 23:54

Jeg havde fået for mange mørbradbøffer. De havde smagt vindunderligt saftigt
ved middagen dagen før, hvor de var lune og frisktillavede, men nu var de
kolde og smagte lidt tørt..
Jeg ¨åbnede en lille dåse koncentreret tomatpure , mixede med lige dele
vodka og lidt ikke-sød tysk bitter (underberg, arnbitter - evt fernetbranca)
og brugte det som dip til kødskiverne. Sejt.

Løvemad - hvad er det? Bøftartar?
.. Jeg tror min ny blodrøde, langtidsholdbare, intense sovs vil være ideel
til både råt og stegt kød af enhver art. Eller ovenpå leverpostej..
Den er fin til at smøre på knækbrød.
Og fin som dip til chips - dip man blir fuld af.
Smørepålæg der ikke kræver fedende kærgården eller løgfedt underlag.

Jeg havde stående en smart trykflaske med "mango chutney sauce" fra
Thailand, hvis udløbsspids man skruer tilpas åben og så trykker man den
stærkt krydrede intense frugt-sovs ud, fx som pålæg på rugbrød. Også den
gavnes af lige dele vodka, og bliver en langtidsholdbar suttesag, der kan
nydes alene, uden kød eller kulhydrat til. Evt sammen med ristede løg i en
anden plastflaske (med stor åbning) - to sutteflasker med lækkerier.. -
ingen brug for kniv og gaffel og fedtede fingre - jeg går i barndom
Hvorfor får babyer ikke lov at veksle mellem et sortiment af sutteflasker -
variation is the spice of life.?
De bør nok starte med kun få % alkohol og ikke for stor
krydderi&smagsintensitet, men er de spirituøse lækkerier egentlig skadelige,
hvis man starter tidligt at træne sin lever op? Puritaneren børnelæge Vibeke
Manike vil kræve forbud - men lad baby vælge frit, og respekter at den ved
hvad er godt for den.