K-Pax vs. MIB2 ?
Fra : Koeffe

Dato : 09-12-04 23:24

På søndag kommer der to film samtidig jeg gerne vil se: K-Pax og Men In
Black II.

Gid jeg havde en HD recorder, men det har jeg ikke.

Hvilken af de to film bør jeg se? IMDB siger K-Pax men hvad siger I?

--
Koeffe

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 09-12-04 23:54

> Hvilken af de to film bør jeg se? IMDB siger K-Pax men hvad siger I?

Den vil jeg også klart stemme for!

Mvh.

Mads

Fra : Peter B. Juul

Dato : 10-12-04 00:16

"Koeffe" <kena_FJERN_DETTE_@mail.dk> writes:

> Hvilken af de to film bør jeg se? IMDB siger K-Pax men hvad siger I?

Hvis du har bare en anelse mere interesse for den gode historie end
for en sjov sequel, så tag K-pax.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : Martin Andersen

Dato : 10-12-04 00:50

Koeffe wrote:

> Hvilken af de to film bør jeg se? IMDB siger K-Pax men hvad siger I?

Uha, jeg kender ikke K-Pax, men MBII er rigtig ussel. Etteren var sjov, men
2'erne var en nedtur af dimensioner..

Martin.

Fra : Sparre

Dato : 10-12-04 07:12

> Uha, jeg kender ikke K-Pax, men MBII er rigtig ussel. Etteren var sjov,
> men
> 2'erne var en nedtur af dimensioner..

Jeg synes K-Pax var rigtig god, men tror nu keg sætter mig og ser MIIB,
synes den var halv sjov faktisk..

--
Sparre

Fra : Stærk Tobak

Dato : 10-12-04 11:15

On Fri, 10 Dec 2004 00:49:42 +0100, Martin Andersen <martin@al-data.dk> wrote in
dk.kultur.film:

>Uha, jeg kender ikke K-Pax, men MBII er rigtig ussel. Etteren var sjov, men
>2'erne var en nedtur af dimensioner..

For mig er det omvendt, jeg brød mig ikke om 1. Den var langsom i optrækket og
det blev ikke meget bedre siden. 2 kørte hurtigt derudad og søgning efter
smykket gav en ekstra dimension til plottet.

--
Gerner

Folk med stress bruger planlægningskalendere.
Folk der bruger planlægningskalendere får stress.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Maria de Francis

Dato : 10-12-04 09:27

"Koeffe" <kena_FJERN_DETTE_@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Gid jeg havde en HD recorder, men det har jeg ikke.
>
> Hvilken af de to film bør jeg se? IMDB siger K-Pax men hvad siger I?

Ja du har ret, en HD recorder er en ok opfindelse.

MIB II er ikke så sjov som I'eren, men kan ses og har også sine få sjove
indslag.
Jeg ville vælge K-Pax af de to. Og så er Kevin Spacey med i den. Ham kan vi
godt lide.

Mvh
Maria

--
Who is the biggest fool? The fool? Or those who follow him?

Fra : Per

Dato : 10-12-04 09:43

"Koeffe" <kena_FJERN_DETTE_@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Gid jeg havde en HD recorder, men det har jeg ikke.
>
> Hvilken af de to film bør jeg se? IMDB siger K-Pax men hvad siger I?

Jeg mener K-pax er en ganske god film, hvilket IKKE kan sige om MIBII

Fra : Klaus G.

Dato : 10-12-04 09:48

> Hvilken af de to film bør jeg se? IMDB siger K-Pax men hvad siger I?

Begge, har du ikke VHS maskine?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Koeffe

Dato : 10-12-04 15:44

> Begge, har du ikke VHS maskine?

VHS? Hvad er det nu det er? "Video Has Surrendered"? ;)

Nej, jeg har ikke en VHS maskine - man bliver nu også så skuffet over VHS
optagelser når nu man har vænnet sig til at se DVD. Det er jo egentlig
videoverdenens svar på grammofonen. Mærkeligt at jeg (eller man?) engang var
usikker på om DVD kvaliteten nu også var så meget bedre. Men når næste
generation af videoformat kommer siger vi nok det samme om DVD.

Og så tror jeg vist jeg er blevet overbevist om at se K-Pax nu. Alle indlæg
i denne tråd peger på den :)

--
Koeffe

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 10-12-04 17:57

> [...]
>
> Nej, jeg har ikke en VHS maskine - man bliver nu også så skuffet over VHS
> optagelser når nu man har vænnet sig til at se DVD. Det er jo egentlig

Nja... VHS er vel nærmere videoverdenens svar på kasettebåndoptageren.
Praktisk og øhhh.... det var vist egentlig det.
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Stærk Tobak

Dato : 11-12-04 11:40

On Fri, 10 Dec 2004 17:56:57 +0100, "Jonas Gaarde"
<albuerumminusspam@hotmail.com> wrote in dk.kultur.film:

>Nja... VHS er vel nærmere videoverdenens svar på kasettebåndoptageren.
>Praktisk og øhhh.... det var vist egentlig det.

Nej, før vidiobåndoptageren var der faktisk video-diske med optisk læsning, dog
ikke laser. Diskene var meget store, et gæt er 15".
Derefter fulgte krigen om formatet hvor de første jeg så var en kasette med et
"uendeligt" bånd, dog med båndstop og tilbagespoling. Formatet VHS vandt til
sidst, men der var omkring 5 år med forskellige formater. Jeg mener et format
hed video 2000 som havde kassetter med vendbart bånd lige som en lydbåndoptager.

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 11-12-04 11:54

"Stærk Tobak" <no_spam@postkasse.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> format
> hed video 2000 som havde kassetter med vendbart bånd lige som en

Jamen lad mig så kaste lidt lys, da

De "video-diske" du refererer til hed Laserdisk og var forløberen for CD. De
var 12" i diameter, ligesom LP'er, og dobbeltsidede. Jeg nåede selv at få en
ret god samling inden gassen gik af den ballon sidst i halvfemserne. Og jo,
de blev aflæst med laser, ligesom CD.

Længe før laserdisk døde, rasede der en formatkrig på videobånd mellem VHS,
Betamax og Video 2000. Betamax havde den bedste kvalitet, og bruges stadig
professionelt den dag i dag, Video 2000 havde den største kapacitet, bl.a.
fordi det brugte tosidede bånd og VHS var ringest, både hvad kvalitet og
spilletid angik.
Grunden til at det var VHS der vandt krigen, var at JVC og deres partnere
var kvikke nok til at indse at at det var på softwaren, og dermed
hjemmevideomarkedet at slaget skulle stå. Den der udgiver de fleste og mest
interessante titler, løber med kunden. Så JVC lavede en lokumsaftale med de
store porno-studier, hvilket betød at der næsten udelukkende udkom pornofilm
på VHS. Som alle ved er porno den store drivkraft, når det drejer sig om at
presse en teknologi frem (tænk bare på multi-angle DVD og
internetbåndbredde), og eftersom det typisk er mænd der køber nye
videomaskiner, så vandt VHS altså!

Det har bare ikke noget med indlægget at gøre. Pointen var at DVD og VHS
forholder sig til hinanden på sammen måde som CD og CC (kassettebånd).
Analogien holder, både hvad angår brugervenlighed, teknisk kvalitet og
features.

Fra : Sune

Dato : 11-12-04 12:03

On Sat, 11 Dec 2004 11:54:13 +0100, "Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> wrote:

[snip en masse tekst]

Nogle gange er det hurtigere bare at henvise til et link end at forfatte det selv.

http://en.wikipedia.org/wiki/Videotape_format_war

Mvh
Sune

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 11-12-04 12:19

"Sune" <apr2003@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> [snip en masse tekst]
>
> Nogle gange er det hurtigere bare at henvise til et link end at forfatte

Ja, hvis man har det link!
Hvis det er hurtighed man er ude efter (hvilket jeg ikke er), så er det vel
endnu nemmere at sige "gå på biblioteket" eller simpelthen at ignorere
manden. Jeg foretrækker dog i et diskussionsforum at diske op med det jeg
ved og ikke mine evner til at slå op i en bog eller i Google.

Godt link, ellers! Jeg fandt kun én lille ting at brokke sig over, nemlig at
de siger, man ikke med det blotte øje kunne se forskel på VHS og Betamax.
Det er vist en tilsnigelse eller et udslag af mangel på briller.
Betamax havde fra starten en langt højere opløsning end VHS (husker ikke
lige tallene), hvilket også var medvirkende til at Sony markedsførte det som
et kvalitets-format, i modsætning til VHS' convenience-markedsføring.

Fra : Sune

Dato : 11-12-04 12:34

On Sat, 11 Dec 2004 12:18:51 +0100, "Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> wrote:

> [...]
>et kvalitets-format, i modsætning til VHS' convenience-markedsføring.

Så er du sikkert velkommen til at klikke på discussion eller edit page.
Så er jeg sikker på at dem der står for siden kigger på det.
(nej det er ikke mig)

Mvh
Sune

Fra : Stærk Tobak

Dato : 11-12-04 12:53

> [...]

>forholder sig til hinanden på sammen måde som CD og CC (kassettebånd).
>Analogien holder, både hvad angår brugervenlighed, teknisk kvalitet og

Ifølge det jeg skriver og det du skriver holder den ikke nej.
Og da du bagtaler mig hos en anden er du hermed ignoreret.
bye

Fra : -V-

Dato : 11-12-04 15:47

Stærk Tobak wrote:
> Ifølge det jeg skriver og det du skriver holder den ikke nej.
> Og da du bagtaler mig hos en anden er du hermed ignoreret.
> bye

Eh?

-V-

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 11-12-04 16:11

> Ifølge det jeg skriver og det du skriver holder den ikke nej.
> Og da du bagtaler mig hos en anden er du hermed ignoreret.
> bye

Ikke forstået... "bagtaler dig hos en anden"? Hvad taler du om?

At du vælger at ignorere mig er dit valg, men noget jeg da bestemt er i
stand til at leve med.
Farvel Gerner.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 10-12-04 19:25

> [...]
>
> Nej, jeg har ikke en VHS maskine - man bliver nu også så skuffet over VHS
> optagelser når nu man har vænnet sig til at se DVD. Det er jo egentlig

Mange entutiaster inden for musik foretrækker en kvalitets grammofon og en
god vinyl plade, fremfor en cd på et godt anlæg....

Men det er vel smags sag... jeg foretrækker ogås CD'er og DVD'er

Mvh. Martin

Fra : Peter B. Juul

Dato : 10-12-04 19:38

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> writes:

> Mange entutiaster inden for musik foretrækker en kvalitets grammofon og en
> god vinyl plade, fremfor en cd på et godt anlæg....

Ja, men det er som at foretrække LD'ens ukomprimerede analoge signal
fremfor DVD'ens komprimerede digitale. At foretrække VHS er som at
foretrække kassettebånd og det er der vist ingen der gør - i hvert
fald ikke af kvalitetshensyn.

--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.

Fra : Stærk Tobak

Dato : 11-12-04 11:50

On 10 Dec 2004 19:37:51 +0100, p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote in
dk.kultur.film:

> [...]
>fremfor DVD'ens komprimerede digitale. At foretrække VHS er som at
>foretrække kassettebånd og det er der vist ingen der gør - i hvert

Kvaliten er som den er på videomaskiner, og antallet af folk der har en dvd
optager kan vist kun tælles i promiller på vedensplan.
Så det er ikke et spørgsmål at foretrække vhs, der er ikke andet at tilgå for de
fleste (ny teknik har en lang og træg indførselsperiode ude i de små hjem) og
det tager nok lang tid inden vhs er udbyttet med dvd.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-12-04 14:40

Stærk Tobak <no_spam@postkasse.org> writes:

> Kvaliten er som den er på videomaskiner, og antallet af folk der har en dvd
> optager kan vist kun tælles i promiller på vedensplan.

Tjah. Der er flere og flere, der ikke har en VHS - blandt folk under
25 er det fordi de aldrig har haft sådan en (udover hjemme hos
forældrene i sin tid).

Selv "helt almindelige folk" i min omgangskreds er nået dertil, hvor
man ikke køber en ny VHS, når den gamle går i stykker, men tager en
DVD-optager i stedet.

Så markedet flytter sig hastigt.

Fra : Stærk Tobak

Dato : 11-12-04 15:44

On 11 Dec 2004 14:39:45 +0100, p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote in
dk.kultur.film:

> [...]
>
>Selv "helt almindelige folk" i min omgangskreds er nået dertil, hvor
>man ikke køber en ny VHS, når den gamle går i stykker, men tager en

Jeg skriver om verdensplan og ikke om andedammen danmark.
Jeg er godt klar over at efter computerens indtog i de fleste danske hjem, så er
det teknikfjendske på tilbagetog. Men så er vi særlinge på det område.

Fra : Stærk Tobak

Dato : 10-12-04 11:08

On Thu, 9 Dec 2004 23:23:39 +0100, "Koeffe" <kena_FJERN_DETTE_@mail.dk> wrote in
dk.kultur.film:

> [...]
>
>Gid jeg havde en HD recorder, men det har jeg ikke.
>
>Hvilken af de to film bør jeg se? IMDB siger K-Pax men hvad siger I?

Se den der ikke afbrydes af reklamer. Kan det ikke lade sig gøre så se K-Pax.
Jeg har dem begge på dvd, så jeg kan se hvad jeg vil, og det bliver ingen af de
2.
Film skal ses på DVD.

Fra : Rune Jensen

Dato : 10-12-04 12:51

Koeffe wrote:
> [...]
>
> Gid jeg havde en HD recorder, men det har jeg ikke.
>
> Hvilken af de to film bør jeg se? IMDB siger K-Pax men hvad siger I?

Helt sikkert K-Pax

-Rune Jensen

Fra : Dopedog

Dato : 10-12-04 14:05

> [...]
>
> Gid jeg havde en HD recorder, men det har jeg ikke.
>
> Hvilken af de to film bør jeg se? IMDB siger K-Pax men hvad siger I?

Har ikke set K-Pax, endnu, men vil nu alligevel stemme på den for MIB II er
nu ikke noget at råbe hurra for :)

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 10-12-04 14:36

> [...]
>
> Gid jeg havde en HD recorder, men det har jeg ikke.
>
> Hvilken af de to film bør jeg se? IMDB siger K-Pax men hvad siger I?

K-Pax.

Jeff Bridges og Kevin Spacey er to gode og helt forskellige skuespillere, og
spillet mellem dem fungerer godt.

Til nogle af sceneren forberedte Jeff Bridges sig mentalt det meste af dagen
for at være klar til en bestemt scene.

Kevin Spacey gik og pillede lidt verdensfjernt med rekvisiterne indtil
holdet sagde, de var klar. Han vendte ryggen til i et ½ minut, og da han
vendte sig om *var* han rollen.

Sådan er skuespillere så forskellige.

Mindre spoiler følger ...

Det er en rigtig banan, han spiser.

Mark

Fra : Klaus G.

Dato : 10-12-04 19:35

> Mindre spoiler følger ...
>

> Det er en rigtig banan, han spiser.

Haha hvor godt, der bliver ellers gået til den :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 10-12-04 19:57

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mindre spoiler følger ...
>

> Det er en rigtig banan, han spiser.

Ja og bananskræller smager *ikke* godt! Men det er nu overgået af Nicholas
Cage, der åd en stor, levende, ægte kakerlak i "Vampire's Kiss"!

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 10-12-04 17:20

> [...]
>
> Gid jeg havde en HD recorder, men det har jeg ikke.
>
> Hvilken af de to film bør jeg se? IMDB siger K-Pax men hvad siger I?

Se K-PAX da!

Mvh. Martin

Fra : Silver

Dato : 10-12-04 19:27

> [...]
>
> Gid jeg havde en HD recorder, men det har jeg ikke.
>
> Hvilken af de to film bør jeg se? IMDB siger K-Pax men hvad siger I?

K-Pax skal jeg helt sikkert se simpelthen fordi at Kevin Spacey er en kanon
skuespiller (spillede suverænt i Ordinary Decent Criminals, American Beauty,
Negotiator, L.A. Confidential og Usual Suspects (de står alle på dvdhylderne
hehe) ).

Jeg syntes dog sagtens at MiB2 kan ses og jeg blev skam ganske fint
underholdt i biffen da jeg var der, men dog mere ved 1'eren da ideen der var
original og det var fedt at se Tommy Lee Jones underspille den rolle :D

Køb en DvD recorder i Merlin imorgen hehe ;)

Mvh
Silver.

Fra : Stærk Tobak

Dato : 12-12-04 16:14

> [...]
dk.kultur.film:

>På søndag kommer der to film samtidig jeg gerne vil se: K-Pax og Men In

Helt samtidigt er det jo ikke.
Du kan nå at vurdere om k-pax er til noget.

Fra : JH

Dato : 12-12-04 16:44

Stærk Tobak wrote:

> [...]

Det samme. MIB1+2 er da ikke værd at bruge tid på.
For at gøre det endnu værre sender TV3 ikke
filmen i bredformat (eller hvad det nu kaldes).

JH

Fra : Stærk Tobak

Dato : 12-12-04 17:10

On Sun, 12 Dec 2004 16:43:58 +0100, "JH" <spammers@goto.hell> wrote in
dk.kultur.film:

>Det samme. MIB1+2 er da ikke værd at bruge tid på.
>For at gøre det endnu værre sender TV3 ikke
>filmen i bredformat (eller hvad det nu kaldes).
>
>JH

Du burde svare manden direkte og ike via mit citat. Det er iriterende da jeg
tror du svarer mig direkte.

Fra : JH

Dato : 13-12-04 10:16

Stærk Tobak wrote:

> Du burde svare manden direkte og ike via mit citat. Det er iriterende da jeg
> tror du svarer mig direkte.

UPS - sorry.
Jeg kan godt se at det er stærk tobak

JH

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 13-12-04 00:14

On Thu, 9 Dec 2004 23:23:39 +0100, "Koeffe" <kena_FJERN_DETTE_@mail.dk> wrote:

>Hvilken af de to film bør jeg se? IMDB siger K-Pax men hvad siger I?

Er "K-Pax" ikke et skamløst ripoff af "Manden der kiggede mod sydøst"?