Hvor kan jeg selv søge?
Fra : Daniel Birch

Dato : 12-12-04 10:37

Er der nogen danske rejsebureauer/hjemmesider, hvor jeg selv kan søge efter
flybilletter?

Jeg er ikke interesseret i charterfly, men rutefly.
Og jeg er heller ikke interesseret i prisdatabaser eller søgning i
rutetabeller.

Jeg leder derimod efter et værktøj, hvor jeg kan søge i Amadeus/Sabre/hvad
de nu hedder og se, hvilke afgange, der er, hvor mange ledige pladser, der
er, og hvad prisen er.

Jeg har tidligere prøvet dette for nogle år siden, men dét rejsebureau er
desværre lukket nu.

Funktionen findes også på udenlandske sider (fx itn.net), men jeg vil helst
booke via et dansk selskab.

mvh
Daniel

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 12-12-04 16:14

www.travelstart.dk

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-04 19:00

Der er også www.t2t.dk hvor du også kan søge hotel og meget mere.

Kenneth

Fra : Anja Nielsen

Dato : 13-12-04 04:31

www.flybillet.dk

Mvh.
Anja

Fra : Daniel Birch

Dato : 13-12-04 08:57

"Daniel Birch" <danielbirch@hotmail.com> wrote in message
> Er der nogen danske rejsebureauer/hjemmesider, hvor jeg selv kan søge
> efter flybilletter?

Tak for jeres gode svar.

Til eftertanke har jeg prøvet de foreslåede sider (og et par andre) på en
tænkt rejse fra København til Toronto med udrejse 3/1 og hjemrejse 10/1.

aircanada.com: Ledige pladser fra kr. 7352.
travelstart.dk: Ledige pladser med AirCanada til kr. 7522.
kilroytravels.dk: Ledige pladser med AirFrance til kr. 7588 (alternativt
AirCanada til kr. 7700).
mrjet.dk: Ledige pladser med AirFrance til kr. 7615 (alternativt AirCanada
til kr. 7689).
itn.net: Billigste plads er AirCanada til ca. 8450, men med lufthavnsskift i
New York.
t2t.dk: Billigste ledige plads er Lufthansa til kr. 11126.
flybillet.dk: Ingen ledige afgange

Det kan da ikke være rigtigt?

mvh
Daniel

Fra : Carsten

Dato : 13-12-04 13:08

> [...]
> New York.
> t2t.dk: Billigste ledige plads er Lufthansa til kr. 11126.

Jeg går ud fra at du er overrasket over at der er forskel på priserne. Jeg
har også jævnligt undret mig, men der er jo nok forskel på hvilke rabatter
selskaberne har, og hvod de forskellige portaler har valgt at tjene deres
penge.

Man kan bruge oceaner af tid på at sammenligne priser, og hvis du er lidt
fleksibel, så du for eksempel vil afsted første uge i januar og vil være væk
3-4 uger kan det tage timer at prøve alle kombinationerne af. Oven i det
ændrer priserne sig hele tiden, dvs. ofte fra time til time.

En sidste detalje er at portalerne ikke kan kombinere billetter. For et par
år siden fik vi en temmelig billig billet hos Kilroy, Billund ==>Paris ==>
Bangkok ==>London ==>København. Det var meget billigere end det Kilroy selv
havde på deres hjemmeside.

Konklusion: Hvis man har tålmodigheden kan man blafre rundt på de
forskellige sites og se hvad man kan få. Men det er altid en god ide at
drible forbi ens foretrukne rejsepusher for at se om de ikke kan strikke et
eller andet sammen der er lige så godt.

Hilsner

Keller

(Der til januar for første gang skal rejse til Thailand via en 100%
netbooket billet).

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 13-12-04 18:57

> [...]
>
> aircanada.com: Ledige pladser fra kr. 7352.
> travelstart.dk: Ledige pladser med AirCanada til kr. 7522.

Min erfaring er, at det aldrig bliver lige så billigt som at købe hos sit
rejsebureau. Jeg har aldrig oplevet, at nettet er billigere, undtagen helt
specielle selskaber og korte rejser med lang tids forudbestilling som
snowflake.

Kennet
--
Sommerferien 2005 går til.... se det her:
www.pernille-kennet.dk

Fra : Carsten

Dato : 14-12-04 08:59

"Pernille og Kennet" <anonymos@noplace.dk> wrote in message
> [...]
> rejsebureau. Jeg har aldrig oplevet, at nettet er billigere, undtagen helt
> specielle selskaber og korte rejser med lang tids forudbestilling som

Efterhånden er det vist sådan at de fleste rejser i Europa kan gøres
billigere ved at bestille direkte. På oversøiske mål har det ofte været
modsat, men denne gang viste det sig at flybillet.dk var billigere...

Keller

Fra : Martin K. R.

Dato : 14-12-04 09:49

> [...]
> rejsebureau. Jeg har aldrig oplevet, at nettet er billigere, undtagen helt
> specielle selskaber og korte rejser med lang tids forudbestilling som

Hmmm... det er jeg nu ikke helt enig i. Tværtimod.

For to år siden skulle jeg på ferie i USA. Jeg skulle bruge selve rundrejsen
derovre (trekking), flybilletter og et par hotelovernatninger i hver ende af
turen. Jeg vidste præcis hvilken flyafgang jeg skulle med og hvilke hoteller
jeg ville benytte (det tager ikke mange minutter at undersøge på nettet),
men valgte at lade et rejsebureau stå for bestillingen. Det tog ca. fire
museklik at bestille, og for dette betalte jeg 10% mere end hvis jeg selv
havde bestilt.

Ovenikøbet lod jeg mig overtale til at benytte et andet hotel ved ankomsten,
da det hævedes at være tættere på hvor trek-turen startede. Jeg var
tilfældigvis i direkte mail-kontakt med det amerikanske trek-selskab, og
nævnte dette hvorefter de sagde at det var helt forkert, og at det hotel jeg
selv havde foreslået var helt korrekt (det hotel som rejsebureauet rådede
mig til lå ca. 50 miles længere væk i en anden by). Jeg spurgte bureauet
hvad i alverden meningen var, og fik svaret at "Nå ja, det er da også
forkert, men trek-selskabet har mange ture som starter fra den by." !!!

Det er vel unødvendigt at nævne, at da jeg i år skulle på en anden tur i USA
klarede jeg det hele selv via nettet, og det var pærenemt (og tilmed
væsentligt billigere).

Jeg kan godt se, at hvis man kun har lidt løse idéer til hvornår og hvordan
man vil afsted, kan et rejsebureau være til hjælp (mod betaling), men i
disse internet tider kan man komme meget langt med blot et par klik med
musen...

Som 'flyplanlægger' har jeg bl.a. benyttet www.travellink.dk samt direkte
bestillinger hos flyselskaberne.

Martin

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-12-04 10:51

Martin K. R. wrote:

> [...]
> hvordan man vil afsted, kan et rejsebureau være til hjælp (mod
> betaling), men i disse internet tider kan man komme meget langt med

Jeg har faktisk oplevet, at jeg selv fandt hele molevitten: Hotel, flyafgang
(tur/retur) og udlejer af RV i USA for derefter at præsentere et rejsebureau
for mine anstrengelser fulgt af spørgsmålet: Kan i gøre det lige så billigt
eller billigere. Og det kunne de. SÅ man kan jo sige at dette vel er meget
rimeligt.
Jeg laver opklaringsarbejdet, rejsebureauet udnytter sine aftaler og skaffer
mig en lavere pris og får vel også lidt ud af det selv (alt i alt vel en
halv snes procent).
Og med den lille finte, at vi fik vores Best Western-points - hvilket vi
ikke gør, når vi bestiller gennem netsiderne (www.needahotel.com el. lign.).

vh
Jan
Og alle er glade.

Fra : Martin K. R.

Dato : 14-12-04 12:14

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in message

> [...]
> halv snes procent).
> Og med den lille finte, at vi fik vores Best Western-points - hvilket vi

Det lyder jo som et godt 'samarbejde'.
Jeg oplevede dog også (da jeg spurgte til det) at man benyttede en
dollarkurs som ikke bare var en månedlig gennemsnitskurs og end ikke en
'højest i denne måned'-kurs, men derimod en slags 'vi sætter kursen så højt,
så vi kan tage højde for fremtidige udsving'-kurs...

Jeg har også to gange købt flybilletter til Australien gennem et (stort)
rejsebureau, og de var ikke én krone billigere end prisen via flyselskabets
hjemmeside.

Martin

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-12-04 13:49

Martin K. R. wrote:

> [...]
> en 'højest i denne måned'-kurs, men derimod en slags 'vi sætter
> kursen så højt, så vi kan tage højde for fremtidige udsving'-kurs...

Svineri!

> Jeg har også to gange købt flybilletter til Australien gennem et
> (stort) rejsebureau, og de var ikke én krone billigere end prisen via
> flyselskabets hjemmeside.

I sandhedens interesse skal det nok med, at det ikke var flybiletterne, der
var forskel på - de gik blot med i den samlede pakke.
Derimod var især lejen af en RV (autocamper) i 3 uger virkeligt meget
billigere og hotellet noget billigere. Så skal man bruge et navngivet hotel,
ser det ud til at bureauerne qua nogle aftaler kan være med.

Derimod er der IMHO intet, der kan hamle op med www.hotwire.com eller lign.,
hvis man ikke på forhånd har krav til hvilket hotel man vil på.

Vi fik f.eks. værelser på firstjernede Hyatt Regency i San Francisco til
godt 700 Dk/nat. Det var en succes.

vh
Jan

Fra : Martin K. R.

Dato : 14-12-04 14:08

> Svineri!

Ja, det synes jeg bestemt også.

> [...]
hotel,
> ser det ud til at bureauerne qua nogle aftaler kan være med.

Det er rigtigt. Man kan også benytte diverse hotel-søgemaskiner på nettet,
men her man skal passe gevaldigt på. Der er rigtig mange af slagsen og ikke
alle er lige lødige. På mange af dem der kan skaffe rigtigt billige
overnatninger, skal man lede længe før man finder oplysningen om (skrevet
meget småt) at man skal betale med det samme selv om overnatningerne først
er om flere måneder. På de mere seriøse foretager man en bestilling af
hotelværelset, som så betales ved afrejse fra hotellet. Så man skal se sig
for!

> Derimod er der IMHO intet, der kan hamle op med www.hotwire.com eller
lign.,
> hvis man ikke på forhånd har krav til hvilket hotel man vil på.

OK, den har jeg ikke prøvet. Jeg foretrækker at planlægge ting som
overnatninger hjemmefra

Martin