medicin med til usa
Fra : karian.hp

Dato : 10-12-04 22:56

Hvordan forholder det sig med at tage sin personlige recept pligtig
medicin med til usa. ? og hvad med almindelige hovedpine piller

mvh

knud

Fra : Ole

Dato : 10-12-04 23:26

"karian.hp" <khp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan forholder det sig med at tage sin personlige recept pligtig
> medicin med til usa. ? og hvad med almindelige hovedpine piller
>
> mvh
>
> knud

Jeg søgte på google og fandt et link til den amerikanske ambasse i
København. En søgning på søgemaskinen på ambassedens hjemmeside gav følgende
link, som du nok lige bør læse:

http://www.usembassy.dk/acs/otherservices/uscustomsmedicinefirearms.htm

Såfremt du dit spørgsmål ikke skulle være besværet til fulde, vil jeg råde
dig til at kontakte ambassen i god tid før afrejse. Du finder eventuel
kontaktinformation her:
http://www.usembassy.dk/Offices/AmericanInformationCenter.htm

Ole

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 15-12-04 21:21

Min kone lider af Hortons Hovedpine, og har ved hver af vore 5-6 rejser til
USA medbragt injektionssprøjter (imigran) i håndbagagen.
De ser nålene ved gennemlysningen af håndbagagen, og har spurgt til dem et
par gange, men vi har aldrig haft brug for den engelsksprogede attest, som
vi har bedt vor læge udstede hver gang vi er afsted, så jeg kan kun sige at
du intet har at frygte. De kender til den slags ved sikkerhedstjekkene, og
kan sikkert sortere skidt fra kanel.

Mvh Niels Hejnfelt