Fodnoter i ms word
Fra : Bob

Dato : 19-05-01 11:48

Hej,
er der nogen, som ved hvoran der løses følgende problem: I mit rapport
have jeg fodnoter ned i bunden af siden og nogen gang rykker den sidste
på den næste side, hvor den ikke hører han . Rapporten skrives i en
gruppe og dens medlemmer gemmer i forskelleg pc versioner (98 og 2000),
hvor je bruger mac (98 version) derhejm!

Vi skal aflever e på mandag, er der nogen med en god ide - tusind tak på
forehånd!

Ciao
Carsten

Fra : Anders Jakobsen

Dato : 19-05-01 13:06

Bob skrev

> [...]
> gruppe og dens medlemmer gemmer i forskelleg pc versioner (98 og 2000),
> hvor je bruger mac (98 version) derhejm!

Jeg har selv været ude for problemet nogen gange og har prøvet at løse det,
men uden held. HVIS det er det samme som jeg oplever, har det faktisk en
naturlig forklaring. Hvis du har en fodnotehenvisning i en af de sidste
linier i brødteksten og du så skriver fodnoten nederst på siden, så er der
pludselig ikke plads til begge ting. Hvis fodnoteteksten skal være der, vil
den linie, hvor henvisningen står skulle stå på næste side og visa versa. I
den situation vælger word det mindst onde, nemlig at rykke fodnoten længere
hen i dokumentet.

Løsningsforslag:

-Leve med det.
-Kortere fodnoter (måske kan en kortere tekst lige presses ind)
-Tweake alle parametre (linieafstand til f.eks. 1,4 i stedet for 1,5,
Justere lidt på margen, etc.) Dette skal dog først gøres, når hele opgaven
ligger færdig, da det jo får konsekvenser for hele dokumentet