Hvad er verdens bedste motorcykel efter di~
Fra : Lucas Jensen

Dato : 11-12-04 17:03

Hej,

Jeg er 25 år og har haft stort MC kørekort i et stykke tid nu. Jeg er
snart færdig med studierne og skal vel til at tjene nogle penge som
jeg NATURLIGVIS vil bruge på en motorcykel .

Jeg har talt med nogle mennesker hvilke motorcykler er de bedste. Jeg
går naturligvis efter noget kvallivare som bare holder - en lækker
maskine som bare kører og kører.

1. Jeg talte med en tysk gut i Nordsverige i år. Han mente at den
bedste motorcykel var en BMW GS et eller andet. Det var en luftkølet 2
cylindret boxermotor med 1000 cm tror jeg nok. Den havde en lillebitte
oliekøler på højre cylinder. Han mente at jeg skulle købe sådan en
model for motoren var bare det bedste man kunne få overhovedet.
Desuden var det også vigtigt at det var en ældre motor. Den måtte
vistnok ikke være nyere end 2000, for de nye motorer er presset for
hårdt og går alt for hurtigt i stykker.

Er det noget i genkender?

2. En anden gut jeg har mødt i Danmark sværger til Honda VFR 750. Han
sagde et eller andet med at Honda i starten af 80'erne byggede en
masse motorcykler som var noget bras. Det blev ledelsen bitre over og
forlangte af ingeniører at de skulle bygge verdens bedste motorcykel.
Det blev så til en VFR 750 som bla har tandhjulstrukne knastaksler.
Jeg tror senere jeg læste på nettet et sted at en englænder havde kørt
1 mio km på denne motor. Men igen var der vist noget med at motoren
ikke skulle være nyere end et eller andet årstal.

Er det noget i genkender?

3. Hvilken motorcykel ville du stemme på og hvorfor? Hvad er dine
argumenter?

Mvh,

Lucas Jensen

Fra : Jesper

Dato : 11-12-04 17:58

Gab - der findes ikke nogen verdens bedste MC !

Der findes det bedste kompromis for dig, for mig og for alle andre.

Tro nu ikke på alle de der mener de har fundet sandheden, ikke når det er
fundamentalistiske islamister, kristne eller BMW-kørere

Jeg er glad for min BMW R100RS fra 84, og mine MZ'er, både dem med og uden
det 3. hjul, jeg har en god kammerat der er glad for sin MotoGuzzi - og
sådan er der så meget...

Mvh Jesper

Fra : Per

Dato : 11-12-04 18:07

"Lucas Jensen" <lucasjensen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det noget i genkender?
>
> 3. Hvilken motorcykel ville du stemme på og hvorfor? Hvad er dine

He he så starter religionskrigen igen

Men der er nu noget rigtigt i det du skriver, VFR modellerne er afsindigt
holdbare og iøvrigt gode maskiner.

Personligt mener jeg også at Honda generelt set, er det mest holdbare
mærke - Hos mig ingen tvivl om det. De havde dog nogle problemer med VF
modellerne i 80´erne. Det var noget med smøring af topsstykket, hvorfor
knasterne brændte af.

Men selv i dag er både VFR og CBR virkelig holdbare maskiner - selv cbr 600
modellerne kan sagtens køre over 100.000 km uden at blive åbnet.

Jeg synes at man ser flest hondaer fra 70´erne i forhold til de andre
japanske mærker på gaden i dag - er det holdbarhed - eller liebhaveri der er
skyld i det - jeg ved det ikke?

Suzuki har lavet meget lort igennem tiderne, men de er virkelig kommet godt
med igen.

Det er et meget svært og subjektivt spm. du kommer med - og der er lige så
mange meninger som der er mc-mærker.

Hvis du satte 4 racer modeller op mod hinanden fra Japan i 600 ccm klassen -
og de havde kørt det samme og var i samme stand, ja så ville jeg vælge
Hondaen ud fra holdbarhedsprincippet. Helt klart Suzukien til sidst. Dette
pga. dårligt rygte mht. holdbarhed og mange gange mindre holdbare
motorkomponenter.

Jeg har her ikke taget stilling til køreegenskaber osv. Kun holdbarhed.

På den anden side ser man jo Harleyer fra før krigen som stadigvæk kører, og
gamle Harleyer har vist ikke det bedste ry mht. pålidelighed.

Så bedøm selv

Mvh. Per!

Fra : Nikolaj B. Kjeldsen

Dato : 11-12-04 18:16

Nu du spør..

http://www.speedracer.dk/DSCN2892.JPG

F*ck VFR og andre vaselinedrevne levn fra panden-mod-muren-design tiden..

/\/|3|<

Fra : Carl Dragert

Dato : 11-12-04 19:12

"Nikolaj B. Kjeldsen" <ask@me.plz.invalid> wrote in message
> Nu du spør..
>

> http://www.speedracer.dk/DSCN2892.JPG

Ja - der fik du et billede af verdens bedste mc, så er det jo blot at gå på
shopping.

Hvis du ikke vil have den bedste, så køb den næst bedste, som jeg har gjort.

mvh Carl
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=531

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-12-04 16:41

Carl Dragert wrote:

> [...]
> gå på shopping.
>
> Hvis du ikke vil have den bedste, så køb den næst bedste, som jeg har

Sludder. Det er bare forvanskede udgaver af den bedste - efter Yamaha fik
det gode ry på FJ'erne skulle de naturligvis malke cashcow'en ved at lave
billigere modeller der kunne sælges dyrt. Check selv bremseskiverne - de er
ikke engang ventilerede mere - tsk tsk. Og vandvarmer - hvis du vil lave
the, så brug en elkedel.

--
vh
Torben Scheel

Fra : Rene Joergensen

Dato : 13-12-04 12:41

Carl Dragert <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> Hvis du ikke vil have den bedste, så køb den næst bedste, som jeg har gjort.

Jeg synes modellen med en enkelt forlygte er pænere

--
-René
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=707

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 13-12-04 12:59

On 2004-12-13, Rene Joergensen <fox@nospam.dk> wrote:

> Jeg synes modellen med en enkelt forlygte er pænere

Og gaffa?

--
Andreas Plesner Jacobsen | "Thirty days hath Septober,

Fra : Rene Joergensen

Dato : 13-12-04 12:57

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> wrote:

> Og gaffa?

Nej, det er ikke så pænt. Men det virker.

--
-René

Fra : Henrik Mønster

Dato : 12-12-04 11:03

"Nikolaj B. Kjeldsen" <ask@me.plz.invalid> wrote in message
> Nu du spør..
>

> http://www.speedracer.dk/DSCN2892.JPG
>

> F*ck VFR og andre vaselinedrevne levn fra panden-mod-muren-design tiden..

Nååå oliebrænderen.....!?

/Henrik

Fra : Steen Gruby

Dato : 11-12-04 19:54

On 11 Dec 2004 08:03:09 -0800, lucasjensen@yahoo.dk (Lucas Jensen)
wrote:

Hej Lucas.

>Jeg er 25 år og har haft stort MC kørekort i et stykke tid nu. Jeg er
>snart færdig med studierne og skal vel til at tjene nogle penge som
>jeg NATURLIGVIS vil bruge på en motorcykel .

Velkommen i "klubben".
Livet på to hjul kan være noget af det mest afslappende der findes,
hvis man da ellers kan styre temperamentet og dermed slippe for for
mange brækkede lemmer eller det der er værre

>Jeg har talt med nogle mennesker hvilke motorcykler er de bedste. Jeg
>går naturligvis efter noget kvallivare som bare holder - en lækker
>maskine som bare kører og kører.

Dit spørgsmål lægger op til den store "religonskrig", og er ikke så
let at besvare.
Heldigvis er mærkemobning også en del af MC livet, og hører også med
til det at være MC tosset
Den perfekte MC der kører 500.000 Km med et minimum af vedligeholdelse
er (heldigvis) ikke fremstillet endnu, så valget er stadig et
spørgsmål om smag, pengepung og egen formåen.
Du skal også gøre dig klart hvad du ønsker dig af MC livet.
Er din MC noget du har for enden af nøglen, hvor du forventer at kunne
køre året rundt, tage de lange stræk på motorveje, eller er det små
fornøjelsesture på små snoede veje som fritidsfornøjelse?

> [...]
>Desuden var det også vigtigt at det var en ældre motor. Den måtte
>vistnok ikke være nyere end 2000, for de nye motorer er presset for

Prøjseren har en pointe.
De fleste BMW er bundsolide slidere, selv om de har også nogle kiksere
på programmet.
Deres K75 trecylindrede rækkemotor er et eksempel på sliderne,
hvorimod den boxer de leverede til militæret er en produktion de vist
helst vil glemme.
Hvis det er en touring MC du går efter er BMW ikke noget dårligt valg.

> [...]
>1 mio km på denne motor. Men igen var der vist noget med at motoren
>ikke skulle være nyere end et eller andet årstal.

Jeg kender et par stykker der er VFR750 fan's, og med god grund.
Den er nok sjovere at tumle med på de små end en BMW.
Den er stadig hvad man i dag vil kalde en (sport) touring maskine selv
om den er velkørende nok til at kravle rundt på småvejene.
Tandhjulstrækket til knasterne rasler en del, men hva' pokker Ducati's
tørkobling rasler som en ulykke når den står i tomgang - det er
virkelig charmerende
Motorstabiliteten er nok ikke på højde med de bedste BMW, men der er
ikke megen forskel.
VFR'ens kåbe dækker hele motoren og er vist nok inspireret af Ducati's
Paso, hvilket ikke gør den grimmere

>3. Hvilken motorcykel ville du stemme på og hvorfor? Hvad er dine
>argumenter?

Og så tager vi religionskrigen
Jeg vil naturligvis stemme på Ducati.
Spagetti folket har altid forsøgt at bygge køretøjer med stil -
smukke, velkørende og med mange tekniske finesser.
Det ideelle "jern" på de små veje.
Men jeg vil nødig skulle køre touring på deres nyere sportsmaskiner -
Dertil er min ryg for gammel, og maven for stor
OK, de laver også maskiner til touring, de er bare ikke min stil.
Skeptikkerne vil så sige at de kræver en del vedligeholdelse, og hvis
man ikke er "skruegal" er det en større udskrivning.
Jeg vil nu mene at hvis man ikke selv kan vedligeholde en MC er
service budgettet en naturlig del af det at have en MC, og er vel ikke
så forskelligt fra mærke til mærke.
Hvis man selv kan - og vil - vedligeholde sin MC er det også en pointe
at finde noget der ikke er for kompliceret at skrue i.
Her er Ducati højt på min liste.

Man kan så anlægge en helt anden synsvinkel på problemstillingen.
Er det en ny MC, en nyere brugt eller en aldrende MC der er ønsket?
Hvis budgettet er ubegrænset er en ny MC sagen.
Er det derimod begrænset er det med at finde en ekvipage der passer
til pengepungen, men der er her risikoen for at købe katten i sækken -
At købe en MC der kort efter købet viser sig at være nær på totalt
motorhaveri kan hurtigt vise sig at være lige så dyrt som at købe en
ny MC.
Endelig er der også dem der forelsker sig i en veteranmaskine de bare
MÅ have - Hvem sagde BSA, Triumph, Ariel mm...........
Det er nok mest for dem der har en kørende MC som ønsker sig et
rigtigt "skrueobjekt", altså en rigtig lejligheds maskine der kun
kommer ud når solen skinner.

OK, en anden udvej er så, selvfølgelig, en chopperlignende tingest
a'la' HD, men der falder min "kæde" af - Der er for meget "landbrug"
over chopperne, specielt HD.
Det er naturligvis min mening, og den tager jeg så kløene for

Når det er sagt, så vil mine valgkriterier i dag være noget i denne
retning:

Motor med benzinindsprøjtning (nul karburatorer).
All round kørestilling - ikke for sportig og ikke for opretsiddende.
Fuldkåbe og med kåbeglasset i en passende vinkel.
Sportstourer, men med gode køreegenskaber på små veje.
Lange serviceintervaller.
Let at skaffe reservedele til.
Let at servicere - Man skal ikke demontere hele motoren for at skifte
udstødning eller stille ventiler.

Jeg tror ikke mit svar har løftet sløret meget, men jeg har da
forsøgt, og dermed stukket hovedet i hvepsereden )))
God jagt.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hekto

Dato : 11-12-04 20:39

In article <863ee340.0412110803.3d9a46e7@posting.google.com>,
lucasjensen@yahoo.dk says...

<klip - en masse trolde-føde!>

Den bedste MC i verden er der kun een af!
Den står ude i min garage, og er IKKE til salg! ;oP

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-04 21:42

Hekto skrev i meddelelsen ...
> [...]
>
><klip - en masse trolde-føde!>
>
>Den bedste MC i verden er der kun een af!
>Den står ude i min garage, og er IKKE til salg! ;oP

Sikke da noget bavl... Jeg har lige set efter, "fie" står stadig i
elektronikværkstedet !

mvh
Orla

Fra : Hekto

Dato : 13-12-04 10:17

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:41bb5eb4$0$246$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Sikke da noget bavl... Jeg har lige set efter, "fie" står stadig i
> elektronikværkstedet !

Ja, DIN ' verdens bedste MC'!!!
.... ikke min!!!

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-04 17:58

Hekto skrev i meddelelsen
<41bd5df3$0$56340$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

>"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
>message news:41bb5eb4$0$246$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

>Ja, DIN ' verdens bedste MC'!!!
>... ikke min!!!

Nå-nå, "fie" holder trods alt kun fødselsdag én gang om året

Fra : Brian Lænø

Dato : 11-12-04 23:30

"Lucas Jensen" skrev
> [...]
>
> Jeg har talt med nogle mennesker hvilke motorcykler er de bedste. Jeg
> går naturligvis efter noget kvallivare som bare holder - en lækker

<snip>

Den bedste mc til Hvad?
For mig er den bedste mc, en mc der kan kunne bruges til det hele.
Den skal have en solid motor og stel.
Den skal have gode køreegenskaber.
Den skal kunne køre på alle slags veje i alt slags vejr (incl. grusveje).
Den skal have en ordentlig kørestilling, også ved lave hastigheder.
Den skal have plads (ordentlig) til en passagerer.
Den skal have god plads til bagage, og ikke få dårligere køreegenskaber, af
at køre med bagage.
Ud fra mine behov, så vil jeg vælge en stor rejse enduro.
Ønske mc'en er i øjeblikket er den nye BMW R 1200 GS.
Hvad der er den bedste mc for dig, kommer an på hvad du prioriterer.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Psypher

Dato : 12-12-04 00:01

"Brian Lænø" <brian-la-fjern-@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> "Lucas Jensen" skrev

Som andre skriver, det er meget op til den enkelte, jeg har prøvet en del
sportsmaskiner
og er ikke rigtig til andet, der har både været kawa 900 ninja 99' suzuki
GSXR750 99'
Yamaha R1 2002 og så et par Hondaer, jeg endte med at købe en Honda CBR 900
fireblade
fra 96' den kørte mega godt og er så ufattelig nem at styre, den solgte jeg
for at få råd til en i en noget
nyere afskygning, det er stadig en fireblade men den er bare fra 2002 altså
en SC50, den er jeg
også glad for, den virker endnu nemmere at køre på end den gamle, jeg var
meget i tvivl om det skulle være
en R1 eller en Fireblade, idag ville jeg helt klart vælge Firebladen men det
bedste er nok at du går ud og
prøver lidt maskiner og så ellers prøver at sammenligne for dig selv.

--
Mvh Lars

CBR954RR Fireblade

http://www.dfmc.dk/?id=562

Fra : Eg Egemarke

Dato : 12-12-04 09:17

Hvis du spørger mig ville det være en Honda Cbr 1000 F

Den er hurtig
Den kan være med på de små veje
Den er RIGTIGT Go til Touring
Der er go plads til 2
Der er go læ ved stort set alle hastigheder
Den er billig at vedligeholde
Den er til at komme i nærheden af ret prismæssigt
Der er masser af reservedele til fornuftige priser (eks Speedometer kabel
89,-)
Der er masser af muligheder for ekstra udstyr iform af tasker, dæk (ikke
noget 16" mm) og meget mere
Den er dejlig at køre på for mange, så kæresten kan osse være med (fordel
?!?)
Den holder lææænge og der er set adskillige eksemplarer der har kørt på den
"forkerte" side af 150 000 Km og stadig fungere.
Der er altid een i klubben der har een magen til så i er 2 eller flere der
har viden om dit og dat

Alt i alt det indtil videre bedste kompromis jeg har mødt på min snart lange
vej gennem Mc verdenen

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : vmx

Dato : 12-12-04 21:51

Jeg tror det er lettere den vej rundt..

kom frisk !

Hæhæ

Fra : Jack Jensen

Dato : 13-12-04 19:56

Verdens bedste motorcykel er en VFR 750 RC24 fra 1989! - Basta
Der er INGEN anden cykel der har gået 1.200.000 km uden at blive åbnet!
- Stik den spaghetti-ædere

Jeres lamme cykler kan jo ikke holde til at køre ml. 240-260 km/t. på den
tyske Autobahn.
Min gamle VFR kan stadig jorde en CBR600F4!

Når man kører Honda VFR750 RC24 er der ikke andet der tæller.
Alle de andre er jo kun efterligninger

Mvh.
Jack
Medlem af www.vfr.dk
Cykler der ikke kan køre min. 1.000.000 uden at blive åbnet siger mig
INTET

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 13-12-04 21:22

"Jack Jensen" <Mr. VFR@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeres lamme cykler kan jo ikke holde til at køre ml. 240-260 km/t. på den
> tyske Autobahn.
> Min gamle VFR kan stadig jorde en CBR600F4!

hmm, og din er en årg. 1989 ??? eller er der noget jeg har misforstået ?
hvis det er en 89'er går den jo 235 på toppen og tager 0-100 på 3.2 så den
når aldrig en F4... end ikke i drømmene !

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Rebel

Dato : 14-12-04 19:34

"Lars Bisgaard" <lcbNO@SPAMmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
den
> når aldrig en F4... end ikke i drømmene !

Du kan sige hvad du vil
Ikke desto mindre kørte jeg fra en CBR600F4 på Autobahn sidste år.
- Han har indrømmet at han ikke kunne følge med

- Så du skal ikke kimse af en VFR fra 1989.
Den kan stadigvæk.
Han har købt en Mille i stedet - det var for stort et nederlag

Jeg kunne passere ham med ca. 5 km/t i tophastighed - og han kunne ikke
hænge på i slipstrømmen
- Så frem med tandbørsten
Mvh.
Jack
Medlem af www.vfr.dk

Fra : Rebel

Dato : 14-12-04 19:45

> [...]
den
> når aldrig en F4... end ikke i drømmene !

Jeg glemte forresten at sige at tophastighed og accelerationsevne er
subjektivt.
Det kommer for det første an på køreren og derefter den pågældende cykel.

Og hvis en CBR600F4 kører 255 km/t i toppen.
- Så kører min VFR fra 1989 altså 260 km/t
Mvh.
Jack
Medlem af www.vfr.dk

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 14-12-04 23:06

> Jeg glemte forresten at sige at tophastighed og accelerationsevne er
> subjektivt.
> Det kommer for det første an på køreren og derefter den pågældende cykel.
------

Helt sikkert..... og tænk lige over det igen... ;)

> Og hvis en CBR600F4 kører 255 km/t i toppen.
> - Så kører min VFR fra 1989 altså 260 km/t
-----

Tja.. ellers burde ham der har F4'ern snarest køre den på værksted, for et
eller andet må der jo være galt med den, når den ikke kan køre over ca. 220
km/t ...
for det må jo ca. være det den kan køre, når du kan / kunne køre fra den :)

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Jack Jensen

Dato : 15-12-04 22:09

> [...]
220
> km/t ...
> for det må jo ca. være det den kan køre, når du kan / kunne køre fra den

Næ - hvorfor kan du kun tænke i én retning?
- Hvis CBR'en nu kune køre 255 km/t.?
- Og min VFR kunne køre 260 km/t.?
Er det så svært at sluge en kamel?
Der er enorm forskel på motorcykler. - Også indenfor samme mærke.
En Vfr er sat til ca. 235 km/t. - men hvis min nu virkelig går 260?
- Hvad så?
Jeg skal ikke bruge det til noget - og jeg er er ikke fanatisk

- Men det er der vist nogle CBR600 fans der er

Mvh.
Jack
VFR750F
Medlem af www.vfr.dk

Fra : p.jarnbak

Dato : 15-12-04 11:30

"Jack Jensen" <Mr. VFR@mail.dk> wrote in message
> Verdens bedste motorcykel er en VFR 750 RC24 fra 1989! - Basta
> Der er INGEN anden cykel der har gået 1.200.000 km uden at blive åbnet!
> - Stik den spaghetti-ædere

En million to hundrede tusinde km og fra 1989,den vil jeg gerne se et foto
af.
Hej Palle.

Fra : Jack Jensen

Dato : 15-12-04 22:28

"p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> En million to hundrede tusinde km og fra 1989,den vil jeg gerne se et foto
> af.
> Hej Palle.

Nej - jeg tror du misforstår lidt
- Det er ikke min cykel der har gået det - men kig i dk.binaer.motor.
Under Honda VFR 750 RC24 Med 1.200.000 km på tælleren
Så tror jeg ikke du er så mistroisk længere

Mvh.
Jack
VFR750
Medlem af www.vfr.dk

Fra : Hekto

Dato : 15-12-04 21:02

In article <41bde46d$0$56249$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "Jack
Jensen" <Mr. VFR@mail.dk> says...
> Verdens bedste motorcykel er en VFR 750 RC24 fra 1989! - Basta
> Der er INGEN anden cykel der har gået 1.200.000 km uden at blive åbnet!
> - Stik den spaghetti-ædere

..... ejeren glemte vel at stå af, fordi han faldt i søvn af
kedsomhed????? ;OP

Fra : Steen Gruby

Dato : 15-12-04 22:09

On Wed, 15 Dec 2004 21:01:33 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

Hej.

>.... ejeren glemte vel at stå af, fordi han faldt i søvn af
>kedsomhed????? ;OP

Det kan ikke være med een ejer.
Ejerne døede efter tur af kedsomhed over ikke at have noget at skrue i
om vinteren

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hekto

Dato : 15-12-04 22:44

In article <4s91s015hovv1l90e2ub68a4bi912fhotb@4ax.com>, Steen Gruby
<oz9zi@(AT)gruby.dk> says...
> Det kan ikke være med een ejer.
> Ejerne døede efter tur af kedsomhed over ikke at have noget at skrue i
> om vinteren

1.200.000 km m. 50km/t= 24000 timer
Det bliver noget med 4 år i sadlen i træk!

Fra : Jack Jensen

Dato : 17-12-04 11:23

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
> 1.200.000 km m. 50km/t= 24000 timer
> Det bliver noget med 4 år i sadlen i træk!

Nej - jeg citerede lidt forkert.
- Den havde gået 440.000 miles = 708.111 km, da toppakningen gik.
- Imponerende alligevel.

Han kørte ialt 1.200.000 km.
Og det er ikke min maskine, jeg snakker om

- Og med en topfart på ml. 230-260 km/t. har det nok været uden altfor mange
sving

Der ligger et udklip på: dk.binaer.motor.

Mvh.
Jack

Fra : Jack Jensen

Dato : 15-12-04 22:31

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse

> .... ejeren glemte vel at stå af, fordi han faldt i søvn af
> kedsomhed????? ;OP
> --
> /Hekto
> Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Nu kan jeg jo se, at du kører Ducati.

- Ducati har jo efterlignet Honda's VFR-motor til Moto-Gp
- Så den er nok ikke helt dårlig - or what??

Mvh.
Jack

Fra : Hekto

Dato : 15-12-04 23:02

In article <41c0abb6$0$76962$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, "Jack
Jensen" <Mr. VFR@mail.dk> says...
> - Ducati har jo efterlignet Honda's VFR-motor til Moto-Gp
> - Så den er nok ikke helt dårlig - or what??

- og Honda har efterlignet James Watt's dampmaskine! Der er stempler i
begge to!

Mon ikke det nogenlunde er niveauet for 'efterligning'?
Jeg tvivler ihvertfald stærkt på at det var Honda der 'opfandt'
V4'eren, ligesom Audi og Mercedeskørte med desmodromiske ventiler 30-40
år før Ducati.Så Ducati 'efterligner' Mercedes?

http://www.motorsnippets.com/cars/Goodwood_FOS_2001/

Nå ja! Delage fra 1914 blev efterlignet af Audi/Mercedes.
http://www.motorsnippets.com/cars/delage/
http://www.ddavid.com/formula1/merc196.htm

Honda plattede jo bare en gammel motor fra Saab 96:
http://search.atomz.com/search/?sp-q=v4&sp-a=sp0522cb00&sp-f=ISO-8859-1

--
/Hekto ... sorryyyyy!

Fra : Jack Jensen

Dato : 17-12-04 11:26

> In article <41c0abb6$0$76962$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, "Jack
> Jensen" <Mr. VFR@mail.dk> says...
> >
> - og Honda har efterlignet James Watt's dampmaskine! Der er stempler i
> begge to!

Snippet en masse uvedkommende bort.

Skal vi se, om diskussionsniveauet en smule??
- Eller er det for meget forlangt?
Mudderkastning gider jeg ikke deltage i.

Mvh.
Jack
VFR750F

Fra : Hekto

Dato : 17-12-04 13:18

"Jack Jensen" <JJ@jylland.dk> wrote in message

> Snippet en masse uvedkommende bort.
>
> Skal vi se, om diskussionsniveauet en smule??
> - Eller er det for meget forlangt?
> Mudderkastning gider jeg ikke deltage i.

Så prøv at se om, du kan komme med en saglig forklaring på at det at lave en
V4-motor, kan koges ned til at det bare er en efterligning af Honda's V4.

At en har kørt 1,2 mill km på en Honda, gør da ikke præstationen dårlig.
Honda'en er da sikkert også pålidelig og slidstærk.
Jeg ved ikke hvad ejeren lever af; men han hænger meget på den Honda, hvis
regnestykket skal gå op.

Fra : Jack Jensen

Dato : 15-12-04 22:37

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse

> .... ejeren glemte vel at stå af, fordi han faldt i søvn af
> kedsomhed????? ;OP

> Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Kedsommelighed???

Hvad siger Ducati Pantah SL/M600 og Suzuki LS650 - Gaaaaaaab

Mvh.
Jack

Fra : Moller

Dato : 15-12-04 22:43

Jack Jensen wrote:
> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse

> Kedsommelighed???
>
> Hvad siger Ducati Pantah SL/M600 og Suzuki LS650 - Gaaaaaaab

   hmmm, ligepræcis Hekto's Pantah, er ren nam nam... så mon ik det
muderkasteri skal holdes tilbage, at så havetraktore ala LS, HD osv. for
en stor del af os ses som kedelige gør jo ikke at nogen ikke gør :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Hekto

Dato : 15-12-04 23:04

In article <41c0aee8$0$74683$14726298@news.sunsite.dk>, news@molnit.com
says...
>    hmmm, ligepræcis Hekto's Pantah, er ren nam nam... så mon ik det
> muderkasteri skal holdes tilbage, at så havetraktore ala LS, HD osv. for
> en stor del af os ses som kedelige gør jo ikke at nogen ikke gør :)

He!He! ... sådan er det bare når en Honda-ejer falder over en Ducat-
ejer!

En LS650 er glimrende til at hente morgenbrød på!

Fra : Steen Gruby

Dato : 15-12-04 23:27

On Wed, 15 Dec 2004 23:04:11 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

Rolig Hekto.

>He!He! ... sådan er det bare når en Honda-ejer falder over en Ducat-
>ejer!

Hvis ikke Ducati havde bygget Paso'en havde Honda aldrig fået øje på
kåben
Og så forresten:
Foruden Audi og Mercedes eksperimenterede også Bently med
Desmodromiske ventiler uden at få det til at virke - Først da Dr.
Taglioni fik fat i værktøjet og fik det i en Ducati motor kom det til
at virke efter hensigten.
Den kunst har japserne endnu ikke formået at kopiere )

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-04 16:56

Steen Gruby skrev i meddelelsen ...

> [...]
>Desmodromiske ventiler uden at få det til at virke - Først da Dr.
>Taglioni fik fat i værktøjet og fik det i en Ducati motor kom det til

Norton fik det også til at virke på en af deres fabriks singler. Direkte
tråd på ventilerne, og lukkevippearme fra mellemhjulene. Faktisk fire
overliggende knastaksler på en encylindret

>Den kunst har japserne endnu ikke formået at kopiere )

Små ventiler har ikke rigtigt behovet for desmo', tiden må vel siges at være
løbet fra systemet.

mvh
Orla

Fra : JHR

Dato : 17-12-04 20:16

"Jack Jensen" <Mr. VFR@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Verdens bedste motorcykel er en VFR 750 RC24 fra 1989! - Basta

He he Godt argument
Nu er det jo bare sådan at der ikke er noget den er den bedste til, den kan
det meste ganske udemærket, men intet rigtig godt

Motorvej: Niksen, køb hellere en blackbird.

Landevej: Niksen, køb hellere en rigtig sportsmaskine som f.eks. en R6

> Jeres lamme cykler kan jo ikke holde til at køre ml. 240-260 km/t. på den
> tyske Autobahn.
> Min gamle VFR kan stadig jorde en CBR600F4!

Ikke helt i overensstemmelse med sandheden!

> Mvh.
> Jack
> Medlem af www.vfr.dk
> Cykler der ikke kan køre min. 1.000.000 uden at blive åbnet siger mig
> INTET

Skal der virkelig ikke udføres service på sådan en???

Mvh
Jeppe.
Der aldrig vil købe en mc der vejer over 200 kg.

Fra : Armand

Dato : 18-12-04 13:32

JHR wrote:

> Skal der virkelig ikke udføres service på sådan en???

Kursus i at læse mellem linierne:

- Annoncetekst:
"Står som ny"
- Læs:
"Aldrig skiftet olie eller filter"

--
Armand.

Fra : Jack Jensen

Dato : 19-12-04 17:12

"JHR" <j_haveFJERNDETTE@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> He he Godt argument
> Nu er det jo bare sådan at der ikke er noget den er den bedste til, den
kan
> det meste ganske udemærket, men intet rigtig godt
- Noget af et postulat.

> Motorvej: Niksen, køb hellere en blackbird.

Det er korrekt.

> Landevej: Niksen, køb hellere en rigtig sportsmaskine som f.eks. en R6
Både og - men begge cykler vil medføre at du mister pappet!

> Ikke helt i overensstemmelse med sandheden!
Det er i overensstemmelse med sandheden - forøvrigt har jeg vidner på det

> Skal der virkelig ikke udføres service på sådan en???
Det skal der vel på alle - "åbnes" skal selvfølgelig tolkes som, "stukket et
ben ud", "brændt stempler/ventiler af" osv.

> Mvh
> Jeppe.
> Der aldrig vil købe en mc der vejer over 200 kg.

Nej hvad skulle den dog også bruges til
- Hvad vejer en Blackbird?
En VFR er en cykel, der kan bruges til det hele, men ikke går ud i
ekstremerne.
Og man kan holde ud at køre 1000 km på en dag uden at armene er ved at falde
af. - Prøv det på en Ducati!!

Mvh.
Jack
VFR750F
Medlem af www.vfr.dk

Fra : Moller

Dato : 15-12-04 22:53

Lucas Jensen wrote:
> Hej,
>
> Jeg er 25 år og har haft stort MC kørekort i et stykke tid nu. Jeg er
> snart færdig med studierne og skal vel til at tjene nogle penge som
> jeg NATURLIGVIS vil bruge på en motorcykel .

   god ide :)

> Jeg har talt med nogle mennesker hvilke motorcykler er de bedste. Jeg
> går naturligvis efter noget kvallivare som bare holder - en lækker
> maskine som bare kører og kører.

   Har du tænkt på hvad du selv vil ha ?
> 3. Hvilken motorcykel ville du stemme på og hvorfor? Hvad er dine
> argumenter?

   Jeg ville helt klart gå efter en nyere maskine, og ikke to oldtidslevn
ala dem du nævner, for en ting er at de kan klare den del, en anden ting
er at det er fra NY de kan, og det er dem som er på markede ikke mere...

   Brug i stedet tiden på at tage rundt til diverse MC shops, og kig på
hvad der er af maskiner. Når du så finder en som er i den stil DU kunne
tænke dig, så spørg om du må få en køretur... og når der siges køretur,
så menes der at du skal prøve så mange MC'er som muligt, hvor du så vil
opdage at selv om at VFR var forud sin tid dengang, og BMW's hængepat
maskiner sælger godt som mærkevare, så er begge to overhalet af selv de
billige maskiner af nyere MC'er, samt du vil også opdage det at køre MC
ikke er bare 2 hjul, og et styr, men mange forskellige kørestile, og
egenskaber... og den katagori du vil falde ind i kan nemt ende med at du
først finder efter at ha ejet 2-3 maskiner, og derved vigtigere for dig
at finde en maskine der ikke taber så meget værdi når du skal sælge den
igen.

   Hvad jeg er ved at ende med som den bedste cykel for mig... så er det
en Nico Backer, da den tiltaler mig i både den lette vægt, sporty
egenskaber, muligheder for at sætte den sygeste motor i til bænk heste
tunning til barsnakken på TPT ;) om lortet holder ??? tjaaa... en ZX-12r
motor kan side i det stell, så det går nok ;) men spareskillingerne er
brugt godt op inden målet er nået.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Jesper

Dato : 17-12-04 11:35

Lucas Jensen wrote:

> [...]

> Jeg har talt med nogle mennesker hvilke motorcykler er de bedste. Jeg
> går naturligvis efter noget kvallivare som bare holder - en lækker

Det er da meget nemt at svare på.
Da jeg fik min CB350F med en 400 motor i, var det uden tvivl den MC jeg
syntes var den bedste.
Den blev så skiftet ud med en CX500B som så blev den bedste MC, derfter
blev jeg overbevist om at en VFR750f RC36 da måtte være toppen. Men nej,
jeg fik en GL500i som nu blev alle tiders bedste MC.... Lige indtil den så
blev skiftet til en GPZ500s.... Som nu endlig er blevet til en Cagiva
Canyon 500.

Altså, den MC man vurderer til at være den bedste, kommer jo an på hvilke
krav man stiller til sin MC.
Altså en hvilken som helst BMW ville være en dårlig MC hvis ens behov er
et legetøj som skal bruges til at lave wheelies og stoppies... Og en
Fireblade skal man heller ikke vælge hvis man nyder stille og rolig
cruising op ad strandvejen...

Altså, det er et meget individuelt svar du får, og har fået.

Jesper
BuFF-MC

Fra : Lars Holst

Dato : 17-12-04 12:17

lucasjensen@yahoo.dk (Lucas Jensen) said in

> [...]
>
> Er det noget i genkender?
>
> 3. Hvilken motorcykel ville du stemme på og hvorfor? Hvad er dine

Simpelt
Aermacchi 250 A'la Verde 1964
Brough Superior SS100
Vincent (All V2's)