Afgiftsfri import efter X år bosiddende i ~
Fra : Asger Steffensen

Dato : 11-12-04 09:12

Hej gruppe.

for nylig hørte jeg et rygte om at man efter at have ejet et køretøj i mere
end 2 år, bosiddende i udlandet, kunne indføre det til Danmark uden at
skulle svare dansk registreringsafgift.

Jeg stiller mig noget tvivlende overfor dette, det lyder for godt til at
være sandt, og staten plejer ikke at være til sinds at give "nemme penge"
fra sig.

Nogen der ved bedre?

Asger
V-Strom

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 11-12-04 12:33

"Asger Steffensen" <ast@get2net.net.dk> skrev i en meddelelse

Hej Asger.
Du kan læse mere her:
http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=135110&vID=200667&search=fl
yttegods . Hvis ikke det giver svar nok, kan du sikkert finde mere på
toldskats hjemmeside.
Hilsen Matthias

Fra : Eg Egemarke

Dato : 11-12-04 13:14

?? Jeg fatter minus af alt det der volapyk ??
Altså kan man hive sin bil/Mc med retur til dk og slippe for at betale
afgift efter at have boet i udlandet i X antal år
Hvor længe skal det så være man har haft adresse/bopæl
Kan køretøjet ikke sælges igen før efter 1 år uden at der skal svares
afgift ??
Der er forhåbentlig een der er bedre til at læse det der juridiske halløj
end jeg er
Hjæælp

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 11-12-04 14:41

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> afgift ??
> Der er forhåbentlig een der er bedre til at læse det der juridiske halløj

Jeg vil gerne indrømme at jeg heller ikke forstår alt hvad der beskrives.
Men mon ikke der skal skelnes mellem told og registreringsafgift? Det er jo
ikke det samme.
Hilsen Matthias

Fra : John Jensen

Dato : 11-12-04 17:00

"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke det samme.
> Hilsen Matthias
>
> Nej, du kan ikke slippe for at skulle betale registreringsafgift, det du
kan slippe for at betale
er told & moms, - og dette er jo så igen kun hvis du flytter hjem fra et
ikke EU land.

/ John

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 16-12-04 23:24

"John Jensen" <John@nospamJensen.tdcadsl.dk> writes:

> [...]
> jo

> kan slippe for at betale
> er told & moms, - og dette er jo så igen kun hvis du flytter hjem fra et

Og eftersom Eg bor i et EU land (sverige), så vil han kunne importere
sine motorkøretøjer til Danmark uden at skulle betale moms alligevel.

Summa summarum: der er ikke noget at spare.

*har* undersøgt det.

Kai, netop hjemflyttet fra Malmö
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Asger Steffensen

Dato : 20-12-04 19:55

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sine motorkøretøjer til Danmark uden at skulle betale moms alligevel.
>
> Summa summarum: der er ikke noget at spare.

OK, det er jo rart at nogen har erfaringer på området.
Men hvor meget told er der egentlig på køretøjer importeret til EU? (jeg kan
afsløre at hvis det bliver aktuelt er det et ikke-EU land vi taler om)

Og et tillægsspørgsmål: er der noget om at man kan få refunderet (dele af)
afgiften hvis man udfører et (brugt) dansk indregistreret køretøj

Asger
DL 1000 (på udførsel?)

Fra : Richard

Dato : 20-12-04 21:46

Asger Steffensen wrote:

> Og et tillægsspørgsmål: er der noget om at man kan få refunderet (dele af)
> afgiften hvis man udfører et (brugt) dansk indregistreret køretøj

Ja, 85 pct. af registreringsafgiften beregnet ud fra køretøjets
handelsværdi ved fremstilling til vurdering (nysynet). Se mere hos
Told&Skat

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK