mc på alm. trailler?
Fra : Bo-gsxR

Dato : 07-12-04 19:55

Kan man transportere/fastspænde en mc på en alm. traler?
er der nogle der har prøvet?

mvh
bo-gsxR

Fra : Michael

Dato : 07-12-04 20:07

ja-da det er ikke noget problem

Min FZ'er blev hentet med trailer ovre i jylland på trailer og kørt til
vestsjælland.
den blev sat på skrå i traileren på sidestøtbennet og spændt godt fast til
traileren med snore mens der sad en person på maskinen så fjedre var trykket
ned. der skete ikke noget med mcen under den tur.

/Michael

Fra : Bo-gsxR

Dato : 07-12-04 20:51

> den blev sat på skrå i traileren på sidestøtbennet og spændt godt fast til
> traileren med snore mens der sad en person på maskinen så fjedre var trykket
> ned. der skete ikke noget med mcen under den tur.

takker mange gange, det er godt at høre.

bo-gsxr
www.skakmat.webbyen.dk

Fra : jo

Dato : 07-12-04 21:16

Vær forsigtig med at spænde motorcyklen meget stramt fast, hvis den står på
sidestøttefoden, der kan knække eller bøje ved for stor belastning.

Jo.

Fra : anders majland

Dato : 07-12-04 21:45

> Vær forsigtig med at spænde motorcyklen meget stramt fast, hvis den står
> på
> sidestøttefoden, der kan knække eller bøje ved for stor belastning.

Og hvis du vil have flere råd så prøve at søge tilbage i gruppen (via
groups.google.com) Der er manger der har erfaringer og alle har deres egene
helt specielle måde at spænde den fast på

Min egen favorit er at spænde den på hjulene uden brug af støttefod.
Forhjulet frem i et hjøne og 2 stroppe fra styr/forgaffel fremad og nedaf.
Så kan den ikke løbe nogen steder. Bagende tøjres så bare med endnu en strop
(eller flere) bagud og til modsatte side af forhjulet

Men medmindre i er 3 mand til at løfte den op på traileren så tag en planke
med så den bare kan skubbes op - Det er meget nemmere.

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 07-12-04 21:48

http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=835

--
Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271 www.dmcn.dk #816

Fra : anders majland

Dato : 07-12-04 22:07

> http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=835

http://www.dfmc.dk/galleryframe1.asp?gid=404&pid=4590
Kan se at jeg ikke der bandt den fast som jeg ellers beskrev ovenover - men
der er mange muligheder - specielt hvis man har remme nok Men 3 remme er
nok hvis det ikke er haraldnyborg modeller - Hvem var det havde tabt sin
offroader af traileren fordi remme opgav ?

Fra : Pein

Dato : 11-12-04 14:16

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i
en meddelelse news:41b61b6a$0$66400$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> nok Men 3 remme er nok hvis det ikke er haraldnyborg modeller -
> Hvem var det havde tabt sin offroader af traileren fordi remme opgav ?
Jeg har tabt min offroader, ikke fordi remmene opgav, men fordi de ikke
sad snedigt nok fast. Den fik dog ikke nogen skrammer den ikke havde i
forvejen.

Jeg satte som regel bare 2 remme på, nogen gange en enkelt til baghjulet
også, og dem satte jeg bare ned på vangerne. Men det var ikke godt nok.
Selvom den er spændt godt stramt fast, kan den alligevel gå lidt længere
ned i fjedrene når man kører over et bump, og så løsnes remene en smule.
Og så var det at den ene simpelthen hoppede af vangen.

Efter det, sætter jeg nu stadig remkrogen ned på vangen, men jeg binder
krogen fast så den ikke kan hoppe af selvom remmen skulle blive løs.

Når jeg kører med TransAlp'en, bruger jeg altid tre remme. Den får lige
een til baghjulet, så det ikke kan hoppe til siden.

Jeg har overvejet at lave en ramme af en slags, men erfaringen viser det
er unødvendigt. Den står fint fast på dækkene uden støttefod. Hvis den
ikke stod godt fast på dækkene, turde jeg sgu heller ikke køre på den.

--
Niels

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 07-12-04 22:12

"Kan man transportere/fastspænde en mc på en alm. trailer"

Jeps. Har selv lige gjort det for et par uger siden. Jeg skruede lige nogle
vinkelbeslag i bunden af trailer, på hver sin side af dækkene. Jeg
foretrækker den står lodret, under transport. Og så lige nogle solide
stropper som sikre den ikke kan vælte. Det holdt mere end 300km....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 07-12-04 22:27

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:

> SNIP...
> Jeg foretrækker den står lodret, under transport. Og så lige nogle
> solide stropper som sikre den ikke kan vælte. Det holdt mere end
> 300km....

Altid noget der ikke stod 300 timer, så var jeg for alvor blevet bekymret!

Og ja jeg keder mig, når der snart ikke er flere ting at lave ved geden
inden opstarten til foråret!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD - sover... ZZ

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 07-12-04 23:06

"Og ja jeg keder mig, når der snart ikke er flere ting at lave ved geden"

Jeg er igang med den helt store tur. Har netop fået splittet motoren ad...
Så der går nogle timer inden den er klar igen....

Fra : jo

Dato : 07-12-04 23:06

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> foretrækker den står lodret, under transport. Og så lige nogle solide
> stropper som sikre den ikke kan vælte. Det holdt mere end 300km.....

Og så væltede den. Jeg måtte trække den de sidste 180 km...

Jeg har også gode erfaringer med at lade mc'en stå på hjulene (uden nogen
form for støtteben), og spænde den ned i "alle fire hjørner".

/Jo.

Fra : Elbarto

Dato : 08-12-04 01:56

"jo" <jobookingSLETDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> /Jo.
>
> Samme metode har vi brugt dog på en pick up Holdte da til 180+kmt på den
tyske autobahn

ELbarto

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 08-12-04 19:15

"Bo-gsxR" <slettes.anja-b@webspeed.dk> writes:

> Kan man transportere/fastspænde en mc på en alm. traler?
> er der nogle der har prøvet?

Anytime manytime.

Faktisk flere gange end jeg har lyst til at tælle....

--Kai

Fra : Moller

Dato : 08-12-04 19:25

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> Anytime manytime.
>

> Faktisk flere gange end jeg har lyst til at tælle....

   hmmmm, og er der ik noget med du kun køre Yamaha ;) så vidt jeg
husker... uha, på den anden side jeg fik engang et brev fra TopHjælp om
at opsige mig/hæve præmien for at bruge dem for meget inden for et år :)
og nej det var ikke Suzukien der var skyld i dette.

--
VH
Lars Molnit

Fra : anders majland

Dato : 08-12-04 19:41

> [...]
> mig/hæve præmien for at bruge dem for meget inden for et år :) og nej det
> var ikke Suzukien der var skyld i dette.

Hvor meget har du brugt dem ?

Med Aprilia plejede jeg at tage en tur på tværs af landet med Dansk
Autohjælp en gang om året (i snit)

Fra : Anne & Torben

Dato : 08-12-04 20:22

Yow.

Havde lånt en trailer af en bekendt der tit kører med mc på den.
Han har fået lavet en bøjle der skråner fremad. Skinnen med bøjlen er boltet
fast i bunden af traileren, og er meget nem at fjerne ige.
Forhjulet i bøjlen, og den sættes på sidestøttebenet.
Stropper i hvert hjørne. Den stod totalt godt fast.
Se det her :
http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=883

/Torben.
"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:41b74ce9$1$66396$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Moller

Dato : 08-12-04 20:31

anders majland wrote:

> Hvor meget har du brugt dem ?
>
> Med Aprilia plejede jeg at tage en tur på tværs af landet med Dansk
> Autohjælp en gang om året (i snit)

   mener de var ca. 7-8 gange inden for 1 år ;) så jo jo, jeg har fået
alle mine penge tilbage flere gange fra Tophjælp...

--
VH
Lars Molnit

Fra : Rasmus Pedersen [600~

Dato : 08-12-04 21:03

Til jer der skal fragte MCér i vinterperioden så jeg da lige denne i
Rabatten

Her kan man låne en gratis trailer ( en af de dejlig lukkede til
vintertransport af sin mc eller lignende)

http://www.freetrailer.dk/

Se selv restem på deres side...

mvh Rasmus

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 14-12-04 11:47

Moller <news@molnit.com> writes:

>    hmmmm, og er der ik noget med du kun køre Yamaha ;)

Joda, men det er også kun fordi skattefar og snupperjensen ikke kan
lide at jeg ikke har nogen former for lys og nummerplade at jeg gør
det

Anyways, jeg har fragtet både Retteren og R6øen rundt til trackdays på
trailer de sidste 3 år, med op til 8 arrangementer pr år. De sidste 1½
år har jeg haft en kammerat med, og jeg har stået for at spænde
cyklerne ned.

Men jeg vil en kassevogn istedet. hajs ruler.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)