scooter
Fra : JB

Dato : 12-12-04 01:46

hej

jeg har en scootcar Funtech 50
den sammensat af flere mærker af scooter.
den er købt og leveret men et 12 V 4 A batteri.

Jeg har se fra den franske leverandørs hjemmeside
at den er til 12 V 14 A. batteri.

jeg vil spørge jer kan man skifte fra et 4 A til 14 A
uden at det andet elektrisk går i stykker ?

Jørgen

Fra : Thomas

Dato : 12-12-04 01:54

"JB" <oz3jbp@privat.dkx> skrev i en meddelelse
> [...]
> at den er til 12 V 14 A. batteri.
>
> jeg vil spørge jer kan man skifte fra et 4 A til 14 A
> uden at det andet elektrisk går i stykker ?

Det kan du godt. Min Squab havde start problemer når det var koldt. den
havde et 3 A. Jeg tog det gammle batteri fra min 125 scooter som er på 11 A.
det har jeg brugt på Squab'en i 2 år nu. uden problemer.

Mvh. Thomas

Fra : JB

Dato : 12-12-04 03:03

tak for hjælpen

fortsat god nat/dag

Jørgen

Thomas <tb_aalborg[fjern)@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41bb9691$0$14256$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : JB

Dato : 12-12-04 03:38

jeg står og skal skifte spændingsregulatoren.
den der linder den mest en til en JOG
også med 4 kabelsko
kan man regne med at diagrammet det samme

ps. jeg har en scootcar Funtech 50

JB

JB <oz3jbp@privat.dkx> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41bba5be$0$56361$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Chipmand

Dato : 13-12-04 03:18

On Sun, 12 Dec 2004 01:53:38 +0100, "Thomas"
<tb_aalborg[fjern)@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>havde et 3 A. Jeg tog det gammle batteri fra min 125 scooter som er på 11 A.
>det har jeg brugt på Squab'en i 2 år nu. uden problemer.

Spørger nok dumt men hvad vil fordelen blive ved at smække et på med
flere A ??.

mvh
chipmand

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-12-04 17:22

In article <stupr0lih713m6s61ubmvi6c749ki5c9lf@4ax.com>, Chipmand wrote:

> Spørger nok dumt men hvad vil fordelen blive ved at smække et på med
> flere A ??.

Flere Ampere = mere strøm kan leveres. Giver muligvis også mere at
tære på hvis batteriet står og falder hen.

Fra : Nick

Dato : 22-12-04 23:17

Det kan dog også have en bagside, da et markant større batteri kan belaste
generatoren med for stor strøm i for lang tid!

meddelelse news:slrncrrgcq.e6.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

Fra : Henning Lund

Dato : 23-12-04 08:21

Nick skrev:

> Det kan dog også have en bagside, da et markant større batteri kan
> belaste generatoren med for stor strøm i for lang tid!

Vrøvl.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg