Startproblemer med Gilera, Piaggiomotor
Fra : KubikH

Dato : 10-12-04 18:21

Hej
Når den står inde starter den med det samme.
Sætter man den ud i kulden i 1 time starter den IKKE, men den drukner i
stedet.
Det må være chokeren der driller ...hvad gør man ?

Mvh
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-04 19:33

"KubikH" <kallehauge@SLETemail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stedet.
> Det må være chokeren der driller ...hvad gør man ?

Ikke for at gøre mig klog, men hvis du mener det er chokeren, så starter man
vel med at reparere/udskifte denne

--
Tom

Fra : KubikH

Dato : 11-12-04 14:01

> Ikke for at gøre mig klog, men hvis du mener det er chokeren, så starter
man
> vel med at reparere/udskifte denne

Jooo men hvad kan der være galt med sådan en!
Det er jo nemmest bare at skifte alt, indtil den kører, men der var måske en
typisk fejl, som kunne afhjælpes.
Det var jo ligesom det jeg egentlig spurgte om

Det er jo ikke min knallert, men jeg ville gerne hjælpe.

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-04 15:15

> [...]
> typisk fejl, som kunne afhjælpes.
> Det var jo ligesom det jeg egentlig spurgte om
>
> Det er jo ikke min knallert, men jeg ville gerne hjælpe.

Tja jeg ville nu kigge andre steder end chokeren. Først gnister tændrøret?
Er tændrøret vædet af benzin eller knastør?
Derefter ville jeg se om man kunne lukke for benzinhanen hvis den stod ude?
Lukker ventilen til svømmeren?
Kan den starte når den får lidt gas?

--
Tom

Fra : KubikH

Dato : 11-12-04 18:04

> Tja jeg ville nu kigge andre steder end chokeren. Først gnister tændrøret?

Ja

> Er tændrøret vædet af benzin eller knastør?

Vådt

> Derefter ville jeg se om man kunne lukke for benzinhanen hvis den stod
ude?

Den er vacuumstyret, og altid åben, både inde og ude.

> Lukker ventilen til svømmeren?

Ja

> Kan den starte når den får lidt gas?

Nej, den drukner tændrøret totalt

Mvh
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-04 18:45

> [...]
>
> Vådt

> ude?
>
> Den er vacuumstyret, og altid åben, både inde og ude.

Hmmm jeg gætter på at den bliver startet med batteri?. Det er vel ikke
batteriet som er ved at være færdig? Når man piller tændrøret ud så bliver
batteriet ikke belastet så hårdt og kan måske lettere holde nok spænding til
at lave gnister på tændrøret.
Batterier har det med at mister 50-70% af deres kapacitet når det bliver
koldt.

Ellers må man tilbage til at skille chokeren ad og se efter om den virker,
men når den ligefrem drukner så virker den sikkert udmærket.

--
Tom