FZ50 tænding
Fra : Arnfred Dinnsen

Dato : 07-12-04 18:59

Hej Gruppe
jeg hjælper en gut med at reparere hans FZér.
Den strejkede pludselig en dag, og det viste sig at svinghjuls-huset var
halvfyldt med vand.
Efter rensning og tørring er der ingen gnist på tændrør - men når jeg måler
spændingen ind på tændspolen er der 20-23 volt AC. Jeg kunne ikke måle
spænding fra "Lysspolen" men efter udskiftning måler den 3 volt DC efter
ensretter. Begge målinger er når en skruemaskine trækker svinghjulet vel
omkring 800 omdr/min.
Tændspole er målt igennem, og er OK.
Mit spørgsmål er nu: Hvor kommer omdr. impuls fra? Jeg har en mistanke om at
det er det der mangler for at der kan komme gnist på tændrør.
hilsen arnfred

Fra : Tony Karlsson

Dato : 07-12-04 20:42

Platinerne
der er en fjerderpåvirket dims på ankerpladen, sammen med en kondensator...
hvis det er i stykker kan du ikke få gnist.

Hilsen Tony

Fra : Henning Lund

Dato : 07-12-04 21:07

Tony Karlsson skrev:

> Platinerne

På en FZér?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Thomas Høybye

Dato : 23-01-05 14:35

Der er ikke platiner på en FZ'er, der er elektronisk tænding..

Mvh Thomas Høybye