Sneppebrød
Fra : Pastoren

Dato : 07-12-04 19:12

Sneppebrød
er der nogen her i gruppen der ved hvad det er ??

Kab

Fra : J S L

Dato : 07-12-04 20:26

"Pastoren" <jens@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Sneppebrød
> er der nogen her i gruppen der ved hvad det er ??

Hej!

Gå ind på følgende link og søg på Sneppebrød. Det er en kanon side...

www.dk-kogebogen.dk

Mvh
JSL

Fra : Peder Porse

Dato : 07-12-04 20:40

Ja da...sender opskriften om et kvarter.
pp

Fra : Peder Porse

Dato : 07-12-04 22:13

I Hans Pedersens Fugle og Fisk er der en opskrift:
Indmad fra 4 snepper, en lille svinemørbrad og gåselever hakkes og
blandes med rasp æggeblommer og cognac samt piskefløde. Massen røres og
smages til med salt, peber og sukker. Der blandes piskede æggehvider i
og det hele smørers på 4 stykker franskbrød og sættes i en varm oven i
10 min. (200 grader)

Leif Blædel har en opskrift i En Jæger gik at smage.
Her steger han den plukkede fugl over grill . Hel altså.
Når stegningen er færdig (NB hans måde at spise sneppehjerne på!!!)
tømmes indmaden i en kop der tilsættes smør, salt og peber og det hele
røres med en gaffel. Til sidst røres der cognac i og den gaffelrørte
masse smøres på smørristet brød.

Jeg har selv serveret sneppebrød som St. St. Blicher skriver om det i Diana.

Det var en himerrigsmundfuld.

Men I kan jo selv finde opskriften.

Kan I ikke det kunne jeg lokkes til at sende den til interesserede, der
mailer til mig derom.

Tirez Haut!!!

Fra : Kito

Dato : 08-12-04 06:41

Jeg ved ikke hvordan det tilberedes men den gamle skytte Egon Rosenberg fra
Lindenborg, fortalte at det var noget med hakkede indvolde, herunder tarme
mm der blev tilberedt.
Det skulle vist være en delikatesse
Velbekomme
Poul

Fra : Per, Odense

Dato : 08-12-04 18:28

"Pastoren" <jens@post.tele.dk> wrote in message
> Sneppebrød
> er der nogen her i gruppen der ved hvad det er ??
>
> Kab

Jeg fandt en opskrift i en gammel bog. Jeg ved ikke hvor gammel, der er ikke
årstal i den, men den kostede 3 kr. og den næste opskrift er på urfugl, så
den er nok ikke fra i går.

Snepper.
Indmaden af Snepperne hakkes fint med en Strimmel Spæk, et Æg røres i, og
Dejgen smøres på Franskbrødsskiver. Snepperne, der er godt ombundet med
Spæk, steges i Flommefedt i 10 - 12 Minutter. De sidste Par Minutter lægges
Brødet ved Siden af og steges med. Serveres saaledes, at Fuglenes lange Næb
stikkes gennem Laarbenene med Sneppebrødet ved Siden af. Naar Fedtet er
skummet af, hældes den tiloversblevne Sky over Fuglene.

(Marianne Budtz, Billig fransk Hverdags-Mad)

Ikke så meget med fløde og cognac der - nej du spæk og flommefedt
skal der til

--
MVH Per

Fra : Michael Nielsen

Dato : 13-12-04 22:00

JARW, jamen så velbekomme da, jeg tror jeg nøjes med Cognacen....

Michael

Fra : Lars Lauritzen

Dato : 17-12-04 14:31

Vi har nogle brødre i Jagtforenningen der sågar spiser Sneppe hjernen også?
om de bliver klogere skal jeg lade være usagt
Det er en flot fugl at Jage men der er ikke megen kød på den bette fugl.
Flår man en Sneppe eller plukker man den.

Indvoldene må i have for jer selv holder mig også til cognacen.
Hilsen Lars

Fra : Peder Porse

Dato : 17-12-04 19:10

Den plukkes naturligvis.