Køkkenbordplade...
Fra : S@ndman

Dato : 09-12-04 22:22

Hejsa,

Vi kunne godt tænke os en teak-bordplade til køkkenet, er der
nogle ting for og i mod det??

Hvilke andre alternativer kan anbefales??

Hvor kan en sådan fås billigst??

Jimmy

Fra : Per H

Dato : 09-12-04 22:38

On Thu, 9 Dec 2004 22:22:15 +0100, "S@ndman" <sandman@ofir.dk> skrev:

>Hejsa,
>
>Vi kunne godt tænke os en teak-bordplade til køkkenet, er der
>nogle ting for og i mod det??
>
>Hvilke andre alternativer kan anbefales??
>
>Hvor kan en sådan fås billigst??

Teak bordplade kan ikke fås billigt nogen steder i danmark.
Jeg vil tro at det er den dyreste træplade du kan købe.
Men den er fand*me flot.

Jeg så på en til mit køkken, prisen var ca 40.000 kr. i en
køkkenforetning.

Hvad med jatoba? den ligner lidt, men er en smule mere rød i det, men
prisen er ca 1/3 del.

Den er af mahogny familien, men er hård som bøgetræ.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : S@ndman

Dato : 09-12-04 22:42

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> prisen er ca 1/3 del.
>
> Den er af mahogny familien, men er hård som bøgetræ.

Jeg har fundet taek til 3600,- pr. meter i 30mm....

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-12-04 09:28

"Per H" <phbyg@privat.dk> wrote in message

> [...]
> Men den er fand*me flot.
>
> Jeg så på en til mit køkken, prisen var ca 40.000 kr. i en

Det kan ikke passe, det er dyrere end granit.

--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask

Fra : Per H

Dato : 10-12-04 13:34

Fra : Per H

Dato : 10-12-04 13:35

On Fri, 10 Dec 2004 09:28:19 +0100, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> skrev:

>"Per H" <phbyg@privat.dk> wrote in message

>Det kan ikke passe, det er dyrere end granit.

ja selvfølgelig er det det.
det er ædelt træ der er drevet rovdrift på.

Hvis det er ægte teak, så koster det kassen.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-12-04 15:20

> ja selvfølgelig er det det.
> det er ædelt træ der er drevet rovdrift på.
>
> Hvis det er ægte teak, så koster det kassen.

Men ikke 40.000 kr.

Fra : Per H

Dato : 10-12-04 15:59

On Fri, 10 Dec 2004 15:20:03 +0100, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> skrev:

>"Per H" <phbyg@privat.dk> wrote in message

>Men ikke 40.000 kr.

en teak bordplade ca 5 meter lang 30 mm tyk med nedlagt dobb vask
koster ca 40.000 kr incl moms. i en anerkendt køkkenforetning.
Jeg lagde den selv på hos kunden.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 10-12-04 16:34

Per H skrev:

> Hvis det er ægte teak, så koster det kassen.

Hvad forstår du ved "ægte teak"?

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Per H

Dato : 10-12-04 16:55

On Fri, 10 Dec 2004 16:33:39 +0100, Svend Erik Bertelsen
<nospam2seb@webspeed.dk> skrev:

>Hvad forstår du ved "ægte teak"?

ja det er ikke det man køber sommerstole i til 300 kr selvom de
påstår det.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-12-04 17:03

On Fri, 10 Dec 2004 13:35:25 +0100, Per H wrote:

> Hvis det er ægte teak, så koster det kassen.

Jeg kunne godt leve med en kopi..

Nej vent jeg kunne endda leve med en flot laminatbordplade til 299,-.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Per H

Dato : 10-12-04 17:22

On Fri, 10 Dec 2004 17:02:43 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev:

>Jeg kunne godt leve med en kopi..

ja det kan jeg også. og der er mange flotte plader, der koster langt
mindre.

>Nej vent jeg kunne endda leve med en flot laminatbordplade til 299,-.

jeg ville nok ofre en 500 kr mere, og få en i højtrykslaminat.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-12-04 17:44

On Fri, 10 Dec 2004 17:22:11 +0100, Per H wrote:

> ja det kan jeg også. og der er mange flotte plader, der koster langt
> mindre.

Ja for dælen :)

> jeg ville nok ofre en 500 kr mere, og få en i højtrykslaminat.

Hvad giver det mig ud over den billige? Jeg ved den jeg selv har sat op er
den billige men jeg er ikke helt klar over hvad type den eksisterende i
køkkenet er.. Umiddelbart synes de ens.

Fra : Per H

Dato : 11-12-04 05:45

On Fri, 10 Dec 2004 17:43:37 +0100, "Martin Johansen [6000]"
> [...]

>den billige men jeg er ikke helt klar over hvad type den eksisterende i

de er næsten ens, men en højtryks laminat er langt stærkere, så den
tåler bedte slag og stød.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : HKN

Dato : 10-12-04 08:32

> Vi kunne godt tænke os en teak-bordplade til køkkenet, er der
> nogle ting for og i mod det??
>
> Hvilke andre alternativer kan anbefales??
>
> Hvor kan en sådan fås billigst??

Hvis ikke du vil ofre en bordplade fra f.eks Junckers, el.lign så lad være!

Vi købte en i Bauhaus for ca. 5 år siden (ægte teak, 28 mm), godt nok i
stave og det var meget billigt......(jeg tror vi gav 3.500,- for 3,5m)

I øjeblikket går vi så og lurer på hvad vi nu skal have på (for den er
eddermaneme grim!)

Så endnu engang må jeg konstatere at pris og kvalitet hænger sammen ;-(

-Henrik

Fra : jodem

Dato : 10-12-04 19:38

"S@ndman" <sandman@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Vi kunne godt tænke os en teak-bordplade til køkkenet, er der
> nogle ting for og i mod det??
>
> Hvilke andre alternativer kan anbefales??
>
> Hvor kan en sådan fås billigst??
>
> Jimmy
>
>Hvad taler imod, tja. prisen som nævnt, men teak har også en meget
>karakteristisk vaniljeagtig lugt, som hele familien skal kunne lide.
mvh
jodem