Andet multimedie
bentjuul 3670
GFXARTIST.DK søger skribenter med grafisk ~
Fra : Aggy

Dato : 19-05-01 11:18

Hej Allesammen!

Jeg har nu taget initiativet til at lave et samlingssted for alle de danske,
norske og svenske grafikere. Det er altså lige hvis de norske og svenske
grafikere kan læse dansk ordentligt, fordi det bliver udelukkende på dansk.

Tanken er at gfxartist.dk skal fungere som en slags "jumpstarter" for alle
nybegyndere indenfor grafik. Derudover er det også meningen at mere
erfarende samt professionelle grafikere skal kunne få udbytte af
gfxartist.dk.

Gfxartist.dk kommer til at indeholde tutorials til Photoshop, 3ds MAX,
Illustrator, Flash, AutoCAD, Dreamweaver samt links, billeder lavet af jer,
artikler osv.

For at gøre gfxartist.dk værd at besøge, har jeg brug for jeres hjælp.
Primært har vi brug for nogle programmører, som ikke har noget imod at
arbejde gratis for et godt formål. Så har du tjeck på web programmering så
kontakt mig ved at besvare denne mail med et lille indblik i dine erfaringer
og idéer til opbygningen af gfxartist.dk.

Til at skrive tutorials har jeg som hjælp lagt en guide på mit gfxartist.dk,
så du kan se hvordan tutorials'ene skal opbygges. Det er alt sammen gået
meget hurtigt, så der er sikkert nogle fejl i guiden, men bær over med mig.

Jeg glæder mig til at vi i fællesskab får stablet, forhåbentlig den største
informationskilde for grafikere i Danmark, på benene.

--

Med Venlig Hilsen / Best Regards

Anders Lassen aka Aggy
gfxartist.dk

Fra : TheCrow

Dato : 19-05-01 12:22

Umiddelbart et godt initiativ som vi alle sikkert er spændte på at se og
høre nærmere om. Jeg er da ihvertfald.

/TheCrow

Fra : Aggy

Dato : 19-05-01 12:26

Hejsa

Ville du evt. være interesseret i at hjælpe til? I så fald skal du være
velkommen til at smide en mail på admin@digitalcreation.dk .

Mvh
Aggy

Fra : TheCrow

Dato : 19-05-01 13:22

Hejsa.

Jeg ville gerne, men har desværre ikke tid lige nu, da jeg er igang med en
MCSE certificering som tager al min tid, og der er ENROMT meget at læse. Men
får jeg tid, smider jeg dig en mail.

Mvh.

Fra : Svenne Krap

Dato : 19-05-01 14:21

On Sat, 19 May 2001 12:17:55 +0200, "Aggy" <dsl38495@vip.cybercity.dk>
wrote:
> [...]
>kontakt mig ved at besvare denne mail med et lille indblik i dine erfaringer
>og idéer til opbygningen af gfxartist.dk.

Hmm... er det lidt ligesom har du kørekort så kontakt Jørgens
Spedition (der var ingen, der specificerede hvilket kørekort :)

Nej, driller bare.

Problemet er, at webprogrammører (hvis vi snakker om programmøre, og
ikke "bare" HTML'er) alle er inden for en gren af faget.

Jeg programmerer fx. i et sprog kaldet PHP, bruger en database server
kaldet Postgresql, bruger en webserver kaldet Apache og et styresystem
kendt som Linux.

Andre bruger fx.:

Webserver:
- Apache
- MS IIS
- AOLserver
- Websphere
- Tomcat
- Xitami
+ sikkert 100 andre mindre kendte

Programmeringssprog:
- PHP
- ASP
- JSP
- Servlets
- Perl
- C
- C++
- Python
- Lisp
+ sikkert et dusin mindre kendte

Database server, her er også et par:
- MS SQL server
- IBM DB/2
- Postgresql
- Mysql
- Oracle
- Ingres
- Adabas
- SAP DB
+ en del flere...

Mange af de teknologier "låser" man sig fast på.

Jeg er (håber jeg) meget effektiv i Apache/PHP/Postgresql men ikke,
hvis jeg skulle udvikle til IIS/ASP/MS SQL - da filosofien er en
anden.

Dog skal man sige, at der er et par grund grene:
- IIS/ASP mod Apache/PHP
- MSSQL mod Oracle mod Postgresql/Mysql

Du kunne jo starte med at fortælle om :
1) Platformen (fx. en IIS 5 på en W2K Server, MSSQL)
2) Opgaven ( jeg forestiller mig, at .... )

Det ville sikkert give et noget bedre feedback :)

Nå ja, og jeg tjekkede faktisk din server - det er en W2k med en IIS5
:)

Men ellers skide godt initiativ - glæder mig til at se resultatet :)

Og nej, jeg har ikke tid til at være med, samt jeg ikke udvikler til
den platform til dagligt... Ellers havde jeg nok ikke haft noget imod
at hjælpe :)

/Svenne
--
Mail usenet@krap.dk - svenne@krap.dk - PGP key id : 0xDF484022
ICQ: 5434480 - http://www.krap.dk - http://www.krap.net

Fra : Aggy

Dato : 20-05-01 18:05

Hej Svenne

Tak for interessen i gfxartist.dk .

Websitet kører i øjeblikket på IIS5 med W2K, ganske som du sagde. Dog har
jeg til at starte med bestilt et webhotel med 0,1 MB plads, hvilket vidst
siger alt ;)
Når jeg har en færdig løsning med alt implementeret opgraderer jeg til et
Firesite Plus hos azero.dk med UNIX, PHP og MySQL.

Jeg har allerede fået sat en dygtig programmør på opgaven. Her snakker vi om
et forum, manuel upload af tutorials, ratingsystem af billeder i database og
m.m.

>Og nej, jeg har ikke tid til at være med, samt jeg ikke udvikler til
>den platform til dagligt... Ellers havde jeg nok ikke haft noget imod
>at hjælpe :)

Er du villig til at give en hjælpende hånd alligevel?

Med venlig hilsen
Anders
0017webdesign.dk
gfxartist.dk