Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Powershot A75 VS Sony DSC-717
Fra : Ole Riis

Dato : 10-12-04 07:12

Hej gruppe,

til en af de foreninger jeg er medlem af har jeg indkøbt et Powershot A75,
idet det var min fornemmelse at Powershotserien fra Canon var af rigtig god
kvalitet.

Privat har jeg selv et Sony DSC-717. Nu er jeg ikke nogen ørn indenfor
fototeknik, og derfor undrer det mig at jeg kan konstatere Canonen tegner
noget uskarpere(mere grumset) end Sony-en. Det er ret markant, og jeg tænker
om det i virkeligheden er sådan det skal være, eller om jeg mangler at
indstille noget på Powershotten (hvidbalance eller hvad ved jeg).

Efter hvad jeg kan se har jeg optaget med iso 50 på Powershotten, så det
skulle altså ikke være p.g.a. iso-støj at forskellene i skarphed kommer.

Er det bare obejktivet i Sonyen der er så meget bedre?

Ole

Fra : Ole Larsen

Dato : 10-12-04 11:21

Ole Riis wrote:
> [...]
> skulle altså ikke være p.g.a. iso-støj at forskellene i skarphed kommer.
>
> Er det bare obejktivet i Sonyen der er så meget bedre?

Uskarpt og grumset er IMHO ikke helt det samme, så jeg forstår ikke
helt. For en sammenligning burde du prøve optagelser under ens forhold.
MEN du sammenligner to kameraer hvor det ene koster 2-3 gange så meget
som det andet (dpreview)
Går ud fra at A85 ikke er ringere end A70:

http://home.tiscali.dk/muggler/indexa.htm/images/IMG_0466.jpg

http://home.tiscali.dk/muggler/indexa.htm/images/106_0610.jpg
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Lidt nye fotografiske billeder på:

Fra : Flemming Joensson

Dato : 10-12-04 21:39

"Ole Riis" <oriisslet@post2.tele.dk> wrote in

> [...]
>
> Efter hvad jeg kan se har jeg optaget med iso 50 på Powershotten, så
> det skulle altså ikke være p.g.a. iso-støj at forskellene i skarphed

DPreview har nogle billeder på deres site taget med et A70 her:
http://www.dpreview.com/reviews/canona70/page16.asp

Umiddelbart er der ikke noget uskarphed jeg lægger mærke til i de billeder.

Jeg kan dog ikke hjælpe dig med indstillingerne da jeg ikke har et sådant
kamera selv, men jeg tror ikke at billeder taget med kameraet bør være
uskarpe.

Bruger du 5-punkts auto focus, enkeltpunkts eller er det slået fra?

Mvh.
Flemming